Helsingissä en ole käynytkään pitkään aikaan.
Helsinki-Vantaan lentokentällä useamminkin. Laskin tuossa, että olen uiseammin käynyt Manhattanilla, kuin Linnanmäellä. Ja pari kertaa vuodessa käyn Vantaalla lentäeksäni Espanjaan tai Belekiin Turkissa.
Pitäisiköhän joskus poiketa Helsinkiinkin. Toki se on syrjäkylä ja kaukana, mutta säälistä voisin poiketa sielläkin. Poislähtiessä nauttisin makkispekkikset Heinolan Stop&Go-griliillä matkalla kotiin Savoon.
Kommentit (14)
Minä asun Vantaalla, enkä ole käynyt Helsingissä 10 vuoteen. Mitä minä siellä tekisin?
Säälistä ja kotiin Savoon? Tuota... Noloa.
En minäkään. Taitaa olla jo 8 vuotta kun viimeksi kävin.
Olen käynyt Lontoossa useammin kuin Helsingissä.
Turku on hieno kaupunki ja arvostan nimenomaan sen keskiaikaista historiaa. Viimeksi käydessäni opin että Turku oli keskiaikaisen Ruotsin toisiksi suurin kaupunki heti Tukholman jälkeen.
Mutta tervetuloa vaan tänne Helsinkiinkin käymään. Ei ole yhtään hullumpi paikka.
Taitaa olla jo yli 20 vuotta, kun viimeksi kävin Helsingissä, tuossa syrjäisessä kaupungissa. Mitäpä minä siellä edes tekisin. Kaiken tarvitsemani löydän paljon lähempääkin, ja luultavasti jopa edullisemmin. Ei ole Hesa-lisää.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Venäjän Tsaarin perustama keinotekoinen kaupunki. Turku on oikeasti Suomen Pääkaupunki!
Helsingin perusti Kustaa Vaasa v.1550.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Lontoossa useammin kuin Helsingissä.
Ja molemmissa jouduit ravintolassa puhumaan englantia tarjoilijalle?
No enhän minäkään ole käynyt melkein 20 vuoteen Helsingissä sen enempää kuin Pasilassa. Minun setä väitti, että oli ollut Vantaalla 20 vuotta käymättä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Vantaalla, enkä ole käynyt Helsingissä 10 vuoteen. Mitä minä siellä tekisin?
Eikös Vantaalla ole väkilukuun suhteutettuna eniten huippuosaajia ja kulttuurin rikastajia.. Helsingissä voi vantaalainen saada pienen hengähdystauon sairaasta sirkuksesta.
Vantaalta Helsingissä käyvät vain rodadmanit ottamassa turpaan lättähatuilta.
En ole koskaan käynyt enkä aio mennä. Typerä paikka täynnä kamelikuskeja ja muita letun vääntäjiä, ei kiitos.
Helsinki on Venäjän Tsaarin perustama keinotekoinen kaupunki. Turku on oikeasti Suomen Pääkaupunki!