pika-apua!! mistä mä tiedän tihkuuko multa lapsivettä?
rv 39+5, tuntuu että housuissa on kokoajan jotain kosteata vähintään. välillä lirahtaa jotain, mutta en osaa sanoa mitä. paine lantiossa on jo sikäli kova että en ole varma onko mulla virtsahommat täysin kontrollissa, lirahtelu voisi minun mielestäni olla pissaakin, mutta mistä mä tiedän?
pitäiskö mun jo kiireeesti soitella johonkin (tätä on jatkunut useamman päivän)? äitiyspolille vai synnytysvastaanottoon? vai oonko vaan ja tsekkailen?
Kommentit (9)
kirkasta, ohutta nestettä (siis ei todellakaan mitään valkovuotoa tms), ei mun mielestä tuoksu sille lapsiveden makealle (oon synnyttänyt aiemmin), muttei pissallekaan, lähinnä vaan märälle siteelle.
neuvolassa th oli sitä mieltä (kävin pe ja tätä vaivaa oli ollut jo silloin) ettei mun maha tunnu siltä ettei lapsivettä olisi, ts. tuntuu ihan normaalilta ja piukealta. mä en ole varma oonko ihan samaa mieltä, mutta voi olla että sotken nyt laskeutumisen tunteen pienenemiseen.
Ja sitten haistat, ettei se ole virtsaa....
enkä tiennyt tihkuuko lapsivettä, eikä tiennyt sairaanhoitajakaan. Lääkäri vasta selvitti asian.
panin siteen, siihen päälle paperin ja nyt istun sitten tuppo housussa jännittämässä.
rupes melkein itkettään (tai siis rupeskin ihan oikeesti), kauhee jos mä oon monta päivää ihmetellyt vaan tyhmänä ja tää oikeesti onkin lapsivettä ja mulla nyt joku tulehdus jo päällä.
oon just tuota virtsankarkailua ajatellut, mutta tänä aamuna kävi silleen että tulin vessasta, puin alkkarit ja istuin sohvalle niin siihen sohvaan tuli alkkareiden läpi läikkä kirkasta nestettä. sitä säikähdin. tietty on kai mahdollista että pissaa jää jonnekin välille ja tietyssa asennossa (vaikka sohvalle istuttaessa) puristuu pihalle. mutta tosiaan hitostaskos minä tiedän. argh.
no nyt tarkkailen sitä paperia.
ap
mutta paperia tai ei paperia, niin muutamana viime päivänä oon vaihdellut alkkareita päivän mittään muutaman kerran kun ne aina kostuu. mies kysyi että muistinko sinne sairaalaan soittaessani mainita tän homman jatkuneen jo päiviä, ja kun vastasin etten kyllä muistanut niin käski mun lähteä käymään. juon kahvit, tarkkailen vielä paperia ja varmaan menen sitten, oli paperissa mitään tai ei.
tulisko sitä sitten ihan koko ajan jos se ois lapsivettä?
mä en voi mistään supistuksistakaan mitään päätellä, mulla on ollut elämäni aikana ehkä puolitoista omaa supistusta vaikka oon alakautta synnyttänyt yhden lapsen. siis raskausksien aikana ei supistuksen supistusta, synnytykseen käynnistettiin.
viime kerralla lapsivesi rojahti kerralla lattialle kun nousin seisomaan, silloin ei ollut epäselvyyksiä (eikä muuten tällaista tihkuttelua). nyt suututrtaa kun oon odottanut vaan sitä vesien menoa ja nyt en osaa ees sanoa että meneekö vai eikö mene.
ap
Kolmena aamuna, kun yön oli makuuasennossa niin lirahti lapsivettä housuun. Kävin neuvolassa jo eka päivänä, ja siellä tehtiin se tikkutesti, mutta se näytte negaa, kun ei sitä lapsivettä enää tullut.
Kolmantena aamuna lirahti niin paljon, että lähdettiin synnärille. Siellä testi näytti taas ettei ole lapsivettä, mutta minut otettiin sisälle tarkkailuun. Päivällä sitten alkoi jo tulvia housuun.
Jos lapsivettä lorahtaa niin ei se kohtu tyhjene, vaan sitä lapsivettä tulee lisää. Reikä voi olla ylhäällä, joten siksi sitä vettä ei tule koko ajan. Poika syntyi sitten kalvot päänympärillä ja siellä oli täynnä vettä. Oli aika hurjan näköinen ennen kuin sitten kätilö puhkaisi ne.
jos kalvo puhjennut niin tulehdusriski kasvaa kokoajan. Itse en tiennyt onko kyse virtsankarkailusta koska lapsivettä tuli sen verran vähän.