Miten täytän levytäytekakkupohjan?
Eli teen pelllisen levykakkupohjan mutta miten täytän sen? Riittääkö esim hillo ja banaani ja kuohukerma? En ole mikään kokki!
Kommentit (26)
Ihan oman maun mukaan, netistä varmaan löytyy ohjeita millä täyttää. Minä en laittaisi hilloa, mutta se on makuasia, tykkään vähemmän makeasta ja hillolla tulee liikaa makea minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman maun mukaan, netistä varmaan löytyy ohjeita millä täyttää. Minä en laittaisi hilloa, mutta se on makuasia, tykkään vähemmän makeasta ja hillolla tulee liikaa makea minun makuuni.
Onko joku sellainen "perus" mistä usea tykkää?!
Tarkoitatko siis MITEN vai MILLÄ täytät? Ne ovat kaksi eri asiaa.
Teen itse tuolla tyylillä usein unelmakakun, joka on suklaatäytekakku mokkakermahyytelöllä.
Jos nyt tekisin tavallisen täytekakun, laittaisin kerrosväleihin lakkahilloa ja kermavaahtoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Teen itse tuolla tyylillä usein unelmakakun, joka on suklaatäytekakku mokkakermahyytelöllä.
Jos nyt tekisin tavallisen täytekakun, laittaisin kerrosväleihin lakkahilloa ja kermavaahtoa.
Kakku tulee usealla vieraalle, joten pitäis olla sellainen täyte mistä suurin osa ihmisistä tykkää
Viimeksi täytin vadelmasurvoksella, vadelmanmakuisella rahkalla ja toisen välin suklaakermalla. Tuli hyvää ja vieraat kehuivat.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Kakku tulee usealla vieraalle, joten pitäis olla sellainen täyte mistä suurin osa ihmisistä tykkää
Banaani tai mansikka on varmaan aika monelle sopivia ja se kermavaahto, stä ei ikinä voi tietää mistä ihmiset tykkää,tee mitä haluat ja jos ei kelpaa niin voi olla ilman kakkua.
Mä kostutin mangosmootiella, sopi hyvin banaani-mansikka täytteen kanssa, Väliin laitoin siis banaanimössöä, jossa seassa vähän mansikkahilloa ja sen päälle vielä mansikkasiivuja. Koristelu hermavaahdolla ja mansikoilla.
Hyvä täyte tulee myös, kun jättää pussivaniljakastikkeen paksuksi ja laittaa sitä väliin vadelmien kanssa. Päälle kermavaahtoa ja vadelmia.
Kermavaahto ja marenkia tai rahkaa ja jotain marjoja, esim. vadelmia koristeeksi päälle, hilloksi kakun sisään Bonne Maman kirsikkahilloa.
Äiti teki 70- luvulla aina täytekakun, jossa oli banaania välissä ja kermavaahtoa ja viinirypäleitä päällä. Oli jossain leivontakirjasessa tämä ohje.
Banaanin sekaan voi myös raastaa omenaa.
Minusta vois laittaa ensin kevyen kostutuksen spritella tai maidolla, sitten ohuelti hilloa, sen päälle marjoja mustikoita tai vadelmia, ja sitten kermarahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti teki 70- luvulla aina täytekakun, jossa oli banaania välissä ja kermavaahtoa ja viinirypäleitä päällä. Oli jossain leivontakirjasessa tämä ohje.
Banaanin sekaan voi myös raastaa omenaa.
Nyt on aika nostalginen ohje suoraan 70-luvulta. Pitikö tämän olla siis jokin nostalgiakakku, mitä ap toivoi?
Manskuu, tomskuu, banskuu ja omskuu.
Jos on pakko laittaa banaania, niin laita siivuina eikä muussina.
Mä luulin, että tummuva banaanitäyte jäi jo kasarille. Yhäkö sitä käytetään kakuissa..
Väliin joku marjamousse. Niitä saa kaupasta valmiinakin, jos ei itse huvita tehdä.
Ei se oo mikään täytekakku jos on vaan yks pohja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero?
Muussi on iljettävän limaista.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että tummuva banaanitäyte jäi jo kasarille. Yhäkö sitä käytetään kakuissa..
Väliin joku marjamousse. Niitä saa kaupasta valmiinakin, jos ei itse huvita tehdä.
Mousseilla voisi kyllä jo heittää vesilintua. Kertakaikkiaan ei ei ei.
Joku vanha lp-levy sinne väliin.