Onko oikein järjestää taaperon synttärit nyyttäreinä?
Serkkuni lapsen 2v. syntympäiväjuhlat järjestetään nyyttäreinä.
En ymmärrä, että miksi näin.
Kenellekään avaavaa mielipidettä?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Ei 2 vuotiaalle tarvitse erikseen mitään synttäreitä pitää. Kutsuu parit aikuiset kersoineen. Kahvittelee siinä samassa tarjoten ihan vaan jotain pullaa ja piirakan. Taaperoille jotain sen ikäisille sopivaa napostelua. Taaperot eivät tajua tilanteesta, muuta kuin sen, että jee kavereita.
Kyllä sitä kerkiää myöhemminkin paimentaa kaverisynttäreitä. Joskus 5-6 ikävuodesta ylöspäin.
Lapsia kertoisi sanoo 🐖
Vierailija kirjoitti:
2 v-synttärit on turhaa kermaperseilyä.
Nina sanoovain tämämä mt läski 🐖
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta ihan ok. EVVK
Nönn nööö 🐖
Vierailija kirjoitti:
Ne käyttävät vieraita hyväkseeen. Opettavat lastaan jo pienestä pitäen samanlaiseksi lokiksi kuin itse ovat.
Uusi kela.rotta sukupolvi on kasvamassa hyvää vauhtia.
Näin sanoo vain. 🐖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne käyttävät vieraita hyväkseeen. Opettavat lastaan jo pienestä pitäen samanlaiseksi lokiksi kuin itse ovat.
Uusi kela.rotta sukupolvi on kasvamassa hyvää vauhtia.
Hohhoijaa, älä viitsi provota.
Tuoko on muka provo? Mistä uudet rottasukupolvet muka tulevat? Tyhjästäkö?
Kirjoittamasi perusteella läskirotta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos juhlitaan jonkun synttäreitä, niin juhlakalu tai hänen vanhemmat järjesteää juhlat ja vieraat tuo lahjan.
Synttärit voi järjestää matalalla profiililla, esim. kaksivuotiaan synttäreille riittää popparit, joku yksinkertainen vaikka vaniljajäätelelöstä ja vaahtokarkeista ja marengeista kasattu jäätelökakku ja jotain lastenkeksejä ja jos vieraaksi tulee aikuisia niin vaikka pullapitko. Edulliset pillimehut lapsille, aikuisille kahvi / tee. Paljonko maksaa, no varmaan alle 25 e. Jos on tosi tiukkaa rahasta, niin viisi lapsivierasta ja 5 aikuisvierasta riittää, ei tarvitse pitää mitään 20 hengen synttäreitä, jolloin tarjomisetkin maksavat kaksinkertaisesti.
Nyyttärit pidetään vaan siinä tapauksessa, kun kaveriporukka yhdessä päättää pitää illanistujaiset ja tällöin päätetään kenen luona pidetään ja mitä kukin tuo. Se, kenen luona pidetään, ei tartte tuoda mitään, koska hän on se joka varmistaa siistin juhlapaikan.
En oo ikinä pitänyt nyyttäreitä, aina tarjoan, jos jotain ihmisiä kutsun. Hassua kyllä, oon ollu monissa nyyttäreissä viime aikoina. Kaikki nyyttärit on olleet tämmöisiä noin 50 v naisten pitämiä. En tiiä et onks ne vaan niin laiskoja, vai onko rahasta pulaa. Ei uskois, että on rahasta pulaa, nekin ihmiset ihan hyvin tienannneet. Mutta kai se 100 e yksinkertaisiin muutaman hengen illanistujaisiin on sitten liikaa.
Miksi oletat, että kutsujat ovat laiskoja tai rahapulassa, jos nyyttäreitä järjestävät? Se on yksi tapa järjestää juhlia ja oikein hyvä sellainen, kun jokainen voi tuntea osallistuvansa yhteiseen tapaamiseen. Ei onneksi kuulu ystäväpiiriini sinun tavallasi ajattelevia.
Oletan näin, koska täähän se on realiteetti. Yksi lisärealiteetti jonka unohdin tähän on piheys. On tosi kummallista, kun somesta näkee, että nyyttärit pitävä henkilö matkustelee kalliita ulkomaanmatkoja, käy usein paremmissa ravintoloissa syömässä. Sitten kun muille pitäisi tarjota, niin pihistellään. Moni tuhlaa itseensä satoja euroja kuussa kaikkeen turhaan, mutta muihin ihmisiin ei tuhlata edes viittä euroa.
Tästä tulikin mieleen, pidin omat synttärit jossa tarjosin hyvät ruoat ja makeat jälkärit ja juomat ja 4 kaveriani tuli tuhliin. Ensimmäinen tulija ojensi mulle 5 euron pienen minikukkakimpun ja totesi, että tää on meiltä kaikilta. Meni mulla kyllä ilta jotenkin pilalle: muille kun yhteislahjoja siihen aikaan hommattiin, jokainen laittoi lahjaan vähintään 15 euroa. Mun lahjaan olivat tuhlanneet peräti 1,5 e / pää. En pysty unohtaan tota. Kyseinen kimppu olisi ollut hyvä lahja yhdeltä ihmiseltä, muttei koko porukalta, kun tarjosin muutakin kuin limppaa ja sipsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos juhlitaan jonkun synttäreitä, niin juhlakalu tai hänen vanhemmat järjesteää juhlat ja vieraat tuo lahjan.
Synttärit voi järjestää matalalla profiililla, esim. kaksivuotiaan synttäreille riittää popparit, joku yksinkertainen vaikka vaniljajäätelelöstä ja vaahtokarkeista ja marengeista kasattu jäätelökakku ja jotain lastenkeksejä ja jos vieraaksi tulee aikuisia niin vaikka pullapitko. Edulliset pillimehut lapsille, aikuisille kahvi / tee. Paljonko maksaa, no varmaan alle 25 e. Jos on tosi tiukkaa rahasta, niin viisi lapsivierasta ja 5 aikuisvierasta riittää, ei tarvitse pitää mitään 20 hengen synttäreitä, jolloin tarjomisetkin maksavat kaksinkertaisesti.
Nyyttärit pidetään vaan siinä tapauksessa, kun kaveriporukka yhdessä päättää pitää illanistujaiset ja tällöin päätetään kenen luona pidetään ja mitä kukin tuo. Se, kenen luona pidetään, ei tartte tuoda mitään, koska hän on se joka varmistaa siistin juhlapaikan.
En oo ikinä pitänyt nyyttäreitä, aina tarjoan, jos jotain ihmisiä kutsun. Hassua kyllä, oon ollu monissa nyyttäreissä viime aikoina. Kaikki nyyttärit on olleet tämmöisiä noin 50 v naisten pitämiä. En tiiä et onks ne vaan niin laiskoja, vai onko rahasta pulaa. Ei uskois, että on rahasta pulaa, nekin ihmiset ihan hyvin tienannneet. Mutta kai se 100 e yksinkertaisiin muutaman hengen illanistujaisiin on sitten liikaa.
Miksi oletat, että kutsujat ovat laiskoja tai rahapulassa, jos nyyttäreitä järjestävät? Se on yksi tapa järjestää juhlia ja oikein hyvä sellainen, kun jokainen voi tuntea osallistuvansa yhteiseen tapaamiseen. Ei onneksi kuulu ystäväpiiriini sinun tavallasi ajattelevia.
Oletan näin, koska täähän se on realiteetti. Yksi lisärealiteetti jonka unohdin tähän on piheys. On tosi kummallista, kun somesta näkee, että nyyttärit pitävä henkilö matkustelee kalliita ulkomaanmatkoja, käy usein paremmissa ravintoloissa syömässä. Sitten kun muille pitäisi tarjota, niin pihistellään. Moni tuhlaa itseensä satoja euroja kuussa kaikkeen turhaan, mutta muihin ihmisiin ei tuhlata edes viittä euroa.
Tästä tulikin mieleen, pidin omat synttärit jossa tarjosin hyvät ruoat ja makeat jälkärit ja juomat ja 4 kaveriani tuli tuhliin. Ensimmäinen tulija ojensi mulle 5 euron pienen minikukkakimpun ja totesi, että tää on meiltä kaikilta. Meni mulla kyllä ilta jotenkin pilalle: muille kun yhteislahjoja siihen aikaan hommattiin, jokainen laittoi lahjaan vähintään 15 euroa. Mun lahjaan olivat tuhlanneet peräti 1,5 e / pää. En pysty unohtaan tota. Kyseinen kimppu olisi ollut hyvä lahja yhdeltä ihmiseltä, muttei koko porukalta, kun tarjosin muutakin kuin limppaa ja sipsiä.
Olisi se ollut huono lahja vaikka olisi ollut pelkästään limpparia ja sipsiä
Nyyttäriperiaatejuhliin otan itselleni ja lapselle kunnon tarjoilut, meillä on siis kakkua ja leivoksia ja kunnon kahvit/limsat, koska "allergia". Saavat sitten muut ihastella, miltä suklaakakku näyttää, mutta maistettavaksi ei mitään ole tarjolla.
Lapsi laitetaan nyyttiin ja sitten arvotaan kuka sen saa.
Kiva sille taaperolle että täällä on satojen viestien keskustelu hänen suuresta päivästään
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toteutettu näin, kun tyttö halusi yökyläsynttärit ja kerrankin kutsua kaikki luokan tytöt. 13 lasta ja siihen tietenkin poti olla herkkujen lisäksi ilta- ja aamupalat. Kutsussa jokainen toii oman peiton ja tyynyn (vähemmän pyykkiä), sekä jotain aamu- tai iltapalalle.
Meillä hieman samanlainen ratkaisu, olin vuosia järjestänyt tytölle isoja synttäreitä, kerran koko luokka oli kutsuttuna. Myöhemmin taloudellinen tilanne ei ollut enää sama ja yökyläsynttärit järjestettiin niin, että minä tarjosin illalla pizzaa ja aamulla riisipuuroa, mutta kaiken muut vieraat toivat mukana, kuten sipsit, limsat ym. herkut iltaan. Kaikki saivat mieleisiään herkkuja, mutta tarjolla oli myös kunnon ruokaa.
Sama kaveripiiri edelleen vuosien jälkeen, puolinyyttärit ei ollut ystävyyden loppu.
Lopuksi arvotaan kuka ottaa lapsen hoitoon viikonlopuksi.
On. Ja mieluiten: Ei lahjoja. Miksi kerätä tarpeetonta roinaa, yleensä Kiinassa tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 v-synttärit on turhaa kermaperseilyä.
Nina sanoovain tämämä mt läski 🐖
Sukulaiset eivät enää merkitse mitään, kun 1-vuotiaasta lukien pitää ravata jokaisen päiväkotikaverin syntymäpäiväjuhlissa. Eihän siihen kenenkään aika edes riitä, ne mahdollisesti vapaat viikonloput. Mennyt aivan tajuttomaksi. Kovaa juhlakilpailua, miten kenelläkin on järjestetty, koristeltu krääsällä ja tilaustäytekakku, joku huuhaaleipomon yksilöllinen tilauskakku muka lapsen toiveiden mukaan.
Hirvittäviä lahjavaatimuksiakin lapsilla. Aivan kuin antaja ei saisi valita sellaista mitä haluaa antaa. Sitä samaa kuraa kuin häissä.
Vierailija kirjoitti:
Meila Mexico joka on kotimaani ei ikinä annettaisi vieraten tehdä vaivaa. Jos ei jaksa niin pyytää apua keittiöön, mutta se on kaikista tärkein, että vieras on vieras, ei resursi.
Minäkään en ihan supisuomalaisena ymmärrä tällaista, että kutsutaan vieraita ja odotetaan, että he tuovat tarjoilut mukanaan. Silloin, kun järjestetään omasta halusta juhlat ja kutsutaan ihmisiä kylään, kutsuja kestitsee. Jos sovitaan yhdessä jollain porukalla, että kokoonnutaan ajankohtana x henkilön y kotona, jokainen kantaa kortensa kekoon tuomalla jotain syötävää/juotavaa kaikille tai osallistumalla rahallisesti kauppalaskuun. Oletan, että ap:n tapauksessa on kyse ensinmainitusta.
Mikään moraalinen kysymyshän tämä ei ole, eli on hölmöä pohtia, onko "oikein" järjestää juhlat nyyttäreinä. Ei se ole oikein, eikä väärin, mutta tökeröä kyllä.
Itse en osallistuisi tuollaisille synttäreille. Jollei ole varaa kustantaa vieraille edes kahvia ja kakkua, pitää mitoittaa vierasmäärä niin, että kukkaro kestää tarjottavien hankkimisen, eikä kutsua kaikkia helkutin serkkuja ja anopin naapurin kaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Meila Mexico joka on kotimaani ei ikinä annettaisi vieraten tehdä vaivaa. Jos ei jaksa niin pyytää apua keittiöön, mutta se on kaikista tärkein, että vieras on vieras, ei resursi.
Nyyttäreiden yksi tarkoitus on helppouden luoma rentous ja toinen se, että jokainen saa tuoda syötäväksi mitä itsekin haluaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa myyttäreihin, kyllä vain 2- vuotias nauttii lahjoista ja ymmärtää leikkikalujen ja leikkien perään. Missä ihmeen tynnyrissä olette kasvaneet?
Mutta ei hän yleensä muista niitä enåä vanhempana. Kysykää vaikka 15-vuotiailta, muistavatko, mitä saivat lahjaksi 2-vuotiaana
No jo on murheet ;) Eipä se ole helppoa kermaperseilläkään ;D
Ei 2 vuotiaalle tarvitse erikseen mitään synttäreitä pitää. Kutsuu parit aikuiset kersoineen. Kahvittelee siinä samassa tarjoten ihan vaan jotain pullaa ja piirakan. Taaperoille jotain sen ikäisille sopivaa napostelua. Taaperot eivät tajua tilanteesta, muuta kuin sen, että jee kavereita.
Kyllä sitä kerkiää myöhemminkin paimentaa kaverisynttäreitä. Joskus 5-6 ikävuodesta ylöspäin.