Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ollut ikinä lentokoneessa enkä

Vierailija
28.05.2007 |

laivaristeilyllä, en ole siis koskaan käynyt ulkomailla. Varaa olisi, mutta matkustelen mieluummin kotimaassa, täälläkin on niin paljon nähtävää.

Onko ketään muita yhtä umpipönttöjä tyyppejä kuin minä?

Huvittaa kun ihmisillä jää aina monttu auki kun kerron että en ole ikinä käynyt ulkomailla enkä tunne minkäänlaista tarvettakaan matkusteluun kaukomaille, olenko siis joku kummajainen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhden italialaisen ystävän isä sanoi, että ensin täytyy tuntea oma maansa, ennenkuin voi avarin silmin katsella ulkomaita.

Mutta! Etkö tosiaan halua nähdä Alppien vuoria, valtavaa Berliiniä, Rooman Colosseumia, etelän turkoosia merta ja valkoisia rantoja, Pariisin katukahviloita ja Eiffel-tornia jne? Miksi et halua?

Vierailija
2/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa ap, että jos sitten joskus lähdet käymään ulkomailla esim jossain eksoottisessa maassa, niin sulle tulee matkustusvimma. Et usko sitä nyt, mutta huomaat sen sitten.

Nimim. been there done that... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten matkustetaan ainoastaan Suomessa. Meillä on varaa kotimaan matkailuun, kaikilla ei ole

Vierailija
4/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailemme mielellämme kotimaassa lasten kanssa. Suomessa matkailu on todella kallista, 3päivän matka maksaa lähes yhtä paljon kuin viikko etelässä. Oliskohan asia niin, että kun ei ole koskaan käynyt niin ei ole intoa/halua lähteäkään. Olen kaiken lisäksi vähän hysteerikko ulkomaisen ruuan ja siiseteyden suhteen....lapset ei sais koskea mihinkään ja en tiedä mitä uskallettaisiin syödä. Ja entäs jos lapset sairastuu...se on myös yksi syy pysyä toistaiseksi kotimaan kamaralla. Toki olemme puhuneet,että joskus kun lapset ovat vanhempia niin lähdemme joko kahdestaan tai koko perhe Roomaan...saa nähdä toteutuuko!

Vierailija
5/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmaa, voi nauttia myös elämän pienistä iloista. Vaikka näin keväällä luonnon heräämisestä ja valosta.

nimim. oma maa mansikka

6/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:

Mun yhden italialaisen ystävän isä sanoi, että ensin täytyy tuntea oma maansa, ennenkuin voi avarin silmin katsella ulkomaita.

Vierailija
7/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan tervettä nähdä muunlaistakin elämänmenoa kuin täällä koto-Suomessa eletään. Nauttisitte varmasti!

Vierailija
8/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteena tuo on mun mielestä hyvä! Tämä mun kyseinen kaveri pääsi ulkomaan matkalle vasta noin 15-vuotiaana, sitä ennen perhe kiersi lomamatkoillaan Italiaa ristiin rastiin.

Ja sille, joka pelkäsi ulkomaiden hygieniatasoa ja ruokaa jne. Jos matkustaisit, niin saattaisit huomata, ettei tämä meidän Suomi olekaan välttämättä maailman siistein ja hygieenisin maa, eikä ruoka lähimainkaan sitä terveellisintä ja parasta!

Vierailija
9/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jotakuta kiinnosta ulkomailla matkustaminen niin miksi hänen pitäisi matkustaa? Ei kenenkään ole pakko virkatakaan jos se ei kiinnosta.

Vierailija
10/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla Italia on " hienompi" paikka? Miksi maita pitää laittaa paremmuusjärjestykseen? Jokaista ihmistä kiinnostaa eri asiat, ei ole sen hienompaa matkailla Italiassa kuin Suomessakaan.

Vierailija
11/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ulkomailla käynyt, niin miten voi pelätä hygieniaa ja ruokaa? Tai siis voi pelätä, mutta eikös pelko ole silloin täysin irrationaalinen.

Totta kai omassa kotimaassaan on paljon nähtävää, mutta minun mielestäni olisi avartavaa vertailla myös muita maita. Jos siis on mahdollisuus matkustaa, niin miksi sitä ei käyttäisi hyväkseen?

Vierailija
12/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä matkustelematta voi toki elää ihan hyvän elämän täällä kotimaassa, mutta kyllä se vaan on fakta, että matkailu avartaa!

Eikö juuri tää joka pelkää hygieniatasoa ja ruokaa ulkomailla, paljasta jotain omasta suppeasta maailmankatsomuksestaan...

Vierailija
13/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käynyt vaikka kymmenen kertaa ulkomailla, aina seuramatkalla jossain Rhodoksella tai Agia Napassa niin ei sillä nyt ihan kauheasti kannata kerskua sivistyneensä. Toki noissakin kohteissa tutustuu vieraaseen kulttuuriin ja ihmisiin, ja omatoiminen ihminen saa niiltä paljon irti, mutta tunnen kyllä monia paljon matkustaneita jotka on niin laput silmillä siellä lomakohteessaan että ihan sama jos olisivay käyneet Tropiclandiassa.

Mun mielestä on yhtä pelottavaa ja hämmentävää se, että esim. Helsingissä asuu ihmisiä jotka eivät suunnilleen ole käyneet kehä III-sen ulkopuolella omassa kotimaassaan. Se on melko sivistymätöntä. Siltikin vaikka olisi käynyt neljätoista kertaa Hua Hinissä. Sitten samat tyypit on ihan silmät pyöreinä jos joku Ivalolainen ei ole koskaan käynyt Helsingissä - ihan kuin se olisi joku maailman napa. Vaikka se Ivalolainen olisi reissannut Norjat, Ruotsit ja muun Suomen ristiin rastiin.

Olen Helsinkiläinen jota osa helsinkiläisistä ärsyttää niiiiin paljon :)

Vierailija
14/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen joka ei ole koskaan matkaillut muualla kuin Venäjällä ei voi sinusta olla sivistynyt?

Vierailija:

Kyllä matkustelematta voi toki elää ihan hyvän elämän täällä kotimaassa, mutta kyllä se vaan on fakta, että matkailu avartaa!

Eikö juuri tää joka pelkää hygieniatasoa ja ruokaa ulkomailla, paljasta jotain omasta suppeasta maailmankatsomuksestaan...

Vierailija
15/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hän tarkoittanut sitä, että Italialla on paljon enemmän historiaa kuin Suomella, varsinkin sitä historiaa, jonka voi edelleen nähdä ja kokea omin silmin. Lisäksi Italia on paljon suurempi maa kuin Suomi (enkä tarkoita nyt pinta-alaa, vaan lähinnä kaupunkien määrää..), joten sen ympäriinsä reissaamisessa kuluu varmasti enemmän aikaa.

Vierailija
16/16 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes oman lähialueensa matkailullisia tai historiallisia nähtävyyksiä.

Puhumattakaan sellaisista ruuhka-Suomessa asuvista ihmisistä jotka kuvittelevat että elämää ei ole kehäkolmosen ulkopuolella.

Asun itse maaseutukaupungissa ja joka kesä huvittaa kun kesävieraat ihmettelevät suureen ääneen " ai teillähän on täällä jopa Seppälä ja täällä on kesällä tapahtumia jossa käy nimekkäitä artisteja" . Ihminen on just niin avarakatseinen ja sivistynyt kuin on olipa matkustellut tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi