Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun miehet eivät tajua, että en ole hyvinpukeutuvana kiinnostunut farkkuja tai collareita käyttävistä miehistä

Vierailija
02.09.2026 |

Joku tuulitakin  ja lenkkareiden käyttäminen muualla kuin lenkillä ei herätä kiinnostusta.

Ymmärräkään, että samanlainen estetiikan taju viehättää. Jos henkilö panostaa pukeutumiseen, hän haluaa toisenkin panostavan. Tämä ei tarkoita välttämättä kalliita vaatteita, vaan oikeita materiaaleja ja leikkauksia, itselleen sopivia värejä ja ehkä luovaa yhdistelmistä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hieman tutkit maailman arvostetuimpia best dressed -listoja, huomaat nopeasti, etteivät siellä kärkisijoilla olevat miehet tai naiset suinkaan pukeudu aina pukuun, jakkuun tai muuten viimeisen päälle formaaliin asuun. Farkut, collegepaidat, T-paidat, lenkkarit ja sporttisetkin vaatteet löytyvät nimenomaan erittäin tyylikkään ihmisen vaatekaapista.

Esimerkiksi Vogue’n ja GQ:n listoilla ja tyyliartikkeleissa esiintyvät jatkuvasti A$AP Rocky, Jacob Elordi, Timothée Chalamet, Pharrell Williams, Colman Domingo, Zoë Kravitz ja Ayo Edebiri sekä monet muut, jotka pukeutuvat hyvinkin usein juuri noihin vaatteisiin, joita tuossa mainitsit. A$AP Rocky voitti esimerkiksi GQ:n vuoden 2025 Style Championships -kärkisijan.

Se että on päässyt Vogueen ei tarkoita sitä, että olisi tyylikäs. Muodikas voi olla joo mutta muoti ei ole aina tyylikästä. Vaikka olisi kuinka tunnettu näyttelijä ja päässyt muotilehteen, ei se tee hänestä automaattisesti tyylikästä.

Vogueen päätyminen kertoo nimeomaan siitä, että henkilön tyyli, imago tai pukeutuminen on noteerattu muotimaailmassa. Muoti ja tyyli eivät ole täysin sama asia, mutta tyylikkyys ei myöskään tarkoita vain ajatonta tai kaikkien mielestä hyvännäköistä pukeutumista. Jos tunnettu henkilö päätyy toistuvasti maailman arvostetuimpaan muotilehteen pukeutumisensa vuoksi, kyse ei ole enää sattumasta tai yksittäisestä stailauksesta. Se on osoitus poikkeuksellisesta visuaalisesta karismasta ja kyvystä hallita omaa imagoaan.

Vierailija
42/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gollegehousut ei ole hyvää pukeutumista. Se sopii esim. lenkille tai kotihousuiksi. Arkenakin pitää panostaa pukeutumiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyler The Creatorilla myös upea persoonallinen tyyli

Vierailija
44/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita ensi kerran päiväkirjaasi näitä plörinöitä.

Jjuu juu... ärsyttävää kun oikeesti olenmt kaleroitunut läski.. päälleni sopii vain säkkivälineen hurput... äaa rrrr ssyyytääää 🐖

Vierailija
45/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gollegehousut ei ole hyvää pukeutumista. Se sopii esim. lenkille tai kotihousuiksi. Arkenakin pitää panostaa pukeutumiseen. 

JookInen panostakoon mihin lystää 🤑😝😝😝😝😝

Vierailija
46/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä farkkuihin pukeituneita miehiä sitten tulee sinua ärsyttämään AP? Jos Tinderissä tai vastaavassa, niin ehkä sinun pitää mainita olevasi vaatesnobi. Kadulla ketään sen sijaan ei kiinnosta mielipiteesi.

En ole tinderissä. Mua lähestytään kadulla, töissä ja kahviloissa.

Kyse on väärinkäsityksestä. 

Vaikka itse kuvittelet olevasi "hyvinpukeutunut" niin miesten mielestä näytät selvästi maksulliselta.

Epäilen kyllä vahvasti. En ikinä laittaisi päälleni minihametta tai -mekkoa. Myöskään tissit tiskiin paita tai mekko ei tule kuuloon.

Ei mullekkaan olen olen jo vanha saatanan läskikasa. 🤮🤮😭😭😭😭

Vierailija
47/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas mukavuus on pukeutumisessa ihan keskeisimpiä asioita ja käytän pääasiassa collareita. En voisi kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa jolle tämä on ongelma ja mielelläni olisin toisen rennosti pukeutuvan ihmisen kanssa. Eli ei huolta, en tuhlaisi sinun aikaa. 

Tyylikkäät vaatteet ovat mukavat päällä, jos ostaa oikean kokoisia.

Tämä. Ei collarit ole mukavat verrattuna esim kunnollisiin villakangashousuihin. Laadukkaat materiaalit säätelee lämpötilaa aivan eri tavalla kuin puuvilla yleensä tai collegekangas erityisesti.

Itse ihastuin mieheeni aikanaan lisää kun kävi ilmi, ettei se koskaan pidä urheiluvaatteita muuta kuin urheillessa. Koska niitä saa pitää treenatessa ihan riittämiin. 

Hyvä pukeutuminen osoittaa että ymmärrät sekä laadun että mukavuuden päälle ja ennen kaikkea kunnioitat paitsi itseäsi, myös seuraasi. 

Vierailija
48/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miehiä ja naisia, joilla kiva tyyli

Vierailija
49/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyks Mujin Easy-Pantsit?

Vierailija
50/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLAUSTA- TYYLIN TUNNISTAA

Vierailija
51/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 80v miehellä on collarit, niin kyllä sitten kiinnostaa, eikö vaan. 

Vierailija
52/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylilyyli

On hälle pinta-alaa runsaasti siunattu,

Ja pienet varpaan välinsä on vanuttu

Kun tämä tyrmäys lähtee kylälle,

Siirtyy joka jätkä tanssisalin perälle

Ei tyylikursseilla hän rahojansa pihtaa

Kun illan jahti alkaa heittää koltun niskaan

Tää ulkonäköni mun uhkea se kannustaa

Mä kaunis olen ja sen heti itse tunnustan

Päivästä päivään ja yöstä yöhön

Tyylilyyli metsästää

Tämä naaras saalistaa

Kireät tukiliivit yllensä taas lykkää,

Hoikkana olosta niin kovasti kun tykkää

Ei painonvartijoissa tarvi minun olla

Näyttää hän vakavasta taso sata nolla

Jos ei nyt Reetui satu taivaalta satamaan

Lyylillä tällä on viimeinen sana taas

Edessä muutto aina Rymättylään saakka,

Kun haluun olla kylän ainoo läski naakka

Tyylilyyli metsästää

Tämä naaras saalistaa

Jehojen luvattu maa edessäni avautuu

Ja kaikki sodankäynnin niksit mieleen palautuu

Tunnen kun seksuaalisuuteni mun vapautuu

Ei tähän sissi iskuun kukaan osaa varautuu

Tää keiju hento yli tanssilavan liitää

Käy kiinni uhriin häntä kainosti niin kiittää

Ja parin jumalaisen yhdessä he liitää

Muinainen rituaali heidät yhteen liittää

Tyylilyyli metsästää

Tämä naaras saalistaa

Tyylilyyli metsästää

Tämä naaras saalistaa

Vierailija
53/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas mukavuus on pukeutumisessa ihan keskeisimpiä asioita ja käytän pääasiassa collareita. En voisi kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa jolle tämä on ongelma ja mielelläni olisin toisen rennosti pukeutuvan ihmisen kanssa. Eli ei huolta, en tuhlaisi sinun aikaa. 

Tämä. Ei collarit ole mukavat verrattuna esim kunnollisiin villakangashousuihin. Laadukkaat materiaalit säätelee lämpötilaa aivan eri tavalla kuin puuvilla yleensä tai collegekangas erityisesti.

Itse ihastuin mieheeni aikanaan lisää kun kävi ilmi, ettei se koskaan pidä urheiluvaatteita muuta kuin urheillessa. Koska niitä saa pitää treenatessa ihan riittämiin. 

Hyvä pukeutuminen osoittaa että ymmärrät sekä laadun että mukavuuden päälle ja ennen kaikkea kunnioitat paitsi itseäsi, myös seuraasi. 

En viihdy minkäänlaisissa suorissa housuissa enkä myöskään pidä niitä hyvännäköisinä muilla. Jokaisella saa olla oma makunsa ja tyylinsä, ja on sekä mautonta että tyylitöntä tulla tuputtamaan omia valintojaan muille ainoina oikeina. Jonkun toisen collarit on ihan yhtä hyvä valinta kuin sinun villakangashoususi, aika harvoihin tilanteisiin kun nykyisin vaaditaan tietynlaista pukeutumista.

Vierailija
54/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei niin väliksi, miten meillä kotona pukeudutaan, tai mökillä, tai kauppareissulle, mutta jos mennään minnekään muualle, pitää osata pukeutua siistimmin ja tilanteen mukaan. Esim. "Tervetuloa rennoille 50-vuotisjuhlilleni - päivänsankari ei pukeudu tummaan pukuun, joten ethän sinäkään" ei missään nimessä tarkoita, että paikalle lampsitaan kauhtuneissa kollareissa ja paskaisissa lenkkareissa, vaikka kuinka lukee, että rennot juhlat kyseessä eikä pukupakkoa.

Vierailija
55/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä miehiä ja naisia, joilla kiva tyyli

Joo, "persoonallisia". :D Hirveetä pa**aa, ei mitään tyyli tajua. Tätä samaa epäkäytännöllisyyttä kuin nykyään kaikki muotinäytöset täynnä. 

Vierailija
56/56 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viihdy minkäänlaisissa suorissa housuissa enkä myöskään pidä niitä hyvännäköisinä muilla. Jokaisella saa olla oma makunsa ja tyylinsä, ja on sekä mautonta että tyylitöntä tulla tuputtamaan omia valintojaan muille ainoina oikeina. Jonkun toisen collarit on ihan yhtä hyvä valinta kuin sinun villakangashoususi, aika harvoihin tilanteisiin kun nykyisin vaaditaan tietynlaista pukeutumista.

Yök. Tilannetajuton kollariaikuinen. Et varmaan viihdy myöskään hyvälaatuisissa t-paidoissa, vaan pitää olla jokin bändi-t-paita päällä, ettei hierrä ihoa ikävästi... Suomalaiset ovat tosi tyylitajuttomia. Yleensä tosin perusteluna se, ettei ole varaa hienoihin vaatteisiin kuin se, ettei viihdy parempilaatuisessa. Jepjep... Se kirkkaan pinkki yksisarvisen kuvalla varustettu t-paita oli varmasti hurjan paljon halvempi kuin jokin yksivärinen, tyylikkään sävyinen (huom! Myös vaaleanpunaista on eri sävyjä kuin se halpista huutava shokkisävy) versio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi