Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raejuustot loppuneet kaupoista vaikka olisi terveellisempää syödä kypsytettyä juustoa

Vierailija
02.09.2026 |

Raejuustojen kysyntä on kuluvana vuonna kasvanut selvästi, ja kauppojen raejuustohyllyt ovat ajoittain tyhjillään.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/3e7d7dc9-6bfb-4963-8f17-805…

Oikeasti on terveydelle fiksumpaa syödä kypsytettyä juustoa kohtuudella.

https://suomenterveysravinto.fi/blogi/rasvakammoista-raejuustoa-vai-her…

Halusin vain muistuttaa tuosta. Pieni määrä kypsytettyä juustoa voittaa raejuuston hyödyt.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ja tietäneen hinnan nousua kuten kananmunissa , lihan hintakin noussut , possutauti ?

Vierailija
2/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. On fiksumpien velvollisuus valistaa heikkolahjaisempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä muutakin syödä kun juustoa.

Vierailija
4/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne on loppuneet? Meillä on hyllyt täynnä sekä Prismassa että Sittarissa. 

Vierailija
5/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkatussa tekstissähän on aivan järjetön väite, että "tuskin kukaan syö raejuustoa siksi, että se on herkullista". Ihan käsittämätöntä. Tietenkin raejuustoa syödään juuri siksi, että siitä pidetään. En mä ainakaan söis raejuustoa, ellei se ois mun mielestä todella hyvää. 

Ja eihän raejuustoa syödä kypsytetyn juuston sijaan, vaan niitä käytetään ihan erilailla. 

Vierailija
6/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä, on vain fiksua syödä kypsytettyä juusto jo ihan terveyden vuoksi.

Ap

Vierailija
7/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä, on vain fiksua syödä kypsytettyä juusto jo ihan terveyden vuoksi.

Ap

Mutta ei kypsytetty juusto voi korvata raejuustoa. Ne on ihan erilaisia tuotteita. Eiköhän suurin osa ihmisistä syö molempia. 

Vierailija
8/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n linkkaamaa blogia putävä "ravintoasiantuntija" Juhana Harju on lisäravinnekauppias, jolta puuttuu asiantuntijalta vaadittava koulutus. Hänen kirjoituksiinsa on siis syytä suhtautua äärimmäisellä varovaisuudella.

Vierailija
9/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n linkkaamaa blogia putävä "ravintoasiantuntija" Juhana Harju on lisäravinnekauppias, jolta puuttuu asiantuntijalta vaadittava koulutus. Hänen kirjoituksiinsa on siis syytä suhtautua äärimmäisellä varovaisuudella.

Lisäksi tyyppi on niin yksinkertainen, että ilmeisesti kuvittelee, että kun hän ei pidä raejuustosta, niin kukaan muukaan ei voi pitää, vaan sitä syödään vastahakoisesti terveyssyistä🙄. 

Vierailija
10/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkatussa tekstissähän on aivan järjetön väite, että "tuskin kukaan syö raejuustoa siksi, että se on herkullista". Ihan käsittämätöntä. Tietenkin raejuustoa syödään juuri siksi, että siitä pidetään. En mä ainakaan söis raejuustoa, ellei se ois mun mielestä todella hyvää. 

Ja eihän raejuustoa syödä kypsytetyn juuston sijaan, vaan niitä käytetään ihan erilailla. 

Todellakin. Minäkin pidän raejuustosta, etenkin Kesosta. Jos kaupungilla tulee nälkä enkä ole ottanut eväitä mukaan, käyn yleensä kaupassa ostamassa pienen purkin Kesoa, paistopisteen leivän ja hedelmän. Lusikka kulkee repussa aina mukana. 

Vierailija
11/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole loppu ainakaan meidän ässästä, just eilen ostin pari purkkia.

Vierailija
12/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajat notkuvat pihlajanmarjoista, vaikka ne ovat terveellisiä. 🔥 

Vierailija
13/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto noin ylipäätään ei ole terveellistä ravintoa missään muodossa. Se on herkku, ei tarpeellinen välttämättömyys.

Vierailija
14/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se raejuusto kyllä mitään herkkua ole. Joten on aivan sama loppuuko se kaupasta vai ei 

Vierailija
15/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaa raejuustoa ja kurpitsapikkelsiä keskenään, niin NAM! 

Vierailija
16/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto noin ylipäätään ei ole terveellistä ravintoa missään muodossa. Se on herkku, ei tarpeellinen välttämättömyys.

Älä jauha sontaa, juusto on erittäin terveellistä. Herkullista myös.

Vierailija
17/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään merkkejä raejuuston loppumisesta. Aina olleet hyllyt täynnä, ja useita eri valmistajan valikoimaa.

Vierailija
18/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se raejuusto kyllä mitään herkkua ole. Joten on aivan sama loppuuko se kaupasta vai ei 

Puhu vain omasta puolestasi. 

Minä rakastan raejuustoa, se todellakin on minulle herkkua. En viitsi edes ostaa hirmu usein, kun sitten mässytän koko ison purkin heti. 

Vierailija
19/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimien metsäleireiltä ei sissijuusto lopu. 

Vierailija
20/24 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoittaa raejuustoa ja kurpitsapikkelsiä keskenään, niin NAM! 

Lime-mustapippuri tonnikalaa ja raejuustoa, nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä