Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¢¼¢¼ -Tammenterhot Ma-Ti- ¢¼¢¼

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tau: En miekään tiedä keskustan " vauvapalveluista" mitään. Poika

on tähän asti aina nukkunut kun ollaan siellä käyty!

Monttu: Nukkuisko teidän tyttö sängyssä päikkäreitä? Meidän poika on vetänyt kohta 3 1/2 unet sängyssä!!! Paljon paremmin nukkuu siellä kun viime aikoina vaunuissa. Kesää ajatellen hyvä juttu, nukkuu tuon kuumimman ajan sisällä ja pikkutorkut sitten viileämpään aikaan ulkona. Meidän vaunut on ihan mielettömän kuumat, eilen poika nukkui pelkkä body päällä vaunuissa ja suojapeittokin oli melkein kokonaan pois. Onneksi tämä sängyssä nukkumminen näköjään toimii (myös siskonsa nukkui sängyssä paremmat unet aikoinaan kuin vaunuissa), ehdin jo tuskailemaan kesän nukutuksia.

Nyt pyyhkimään tytön peppua!

tikru

Vierailija
22/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii ihan kumpi päivä vaan; 11 tai 12.6. Tavataanko päivällä vai vasta myöhemmin iltapäivällä?

Rokotuksista: Me ollaan annettu molemmille muksuille ihan ohjelman mukaisesti, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia. Koskaanhan ei sitä tosin tiedä ja suhtaudunkin kaikesta huolimatta hieman varauksella osaan piikeistä. Eniten ongelmia tuntuu aiheuttavan MPR, jonka lapsi saa 1,5-vuotisneuvolassa. Sitä ajattelin lykätä 2-vuotisneuvolaan, jotta painoa on pojalla reilummin ja sitä mukaa riski sivuvaikutuksista pienempi.

Tau oli ikävää kohtelua saanut imettämisestään! Täytyi olla joku tiukkapipoinen ja ahdistunut (lapsetonkin?) ihminen, kun aivan luonnollista tapahtumaa noin mahtipontisesti moitti. Onhan se hyvä vähän suojatoimenpiteitä ylläpitää ja sivupöytään hankkiutua, mutta ei sitä julkisella paikalla imettämistä täysin vältelläkään voi, jos meinaa talosta poistua ennen muksun ekoja synttäreita. Vessatkin kun ovat monesti haisevia ja likaisia, ettei siellä kyllä itsekään mitään söisi. Miksi siis pieni vauva?

Katskulalle oli käyny mun kauhuskenaario! Mä olen äärettömän tohelo avainten kanssa ja vara-avainten omistajatkin ovat usein reissussa pitkin Suomea. Isännöitsijäkään ei ole kovin auttamishaluinen ja ymmärtäväinen, joten aivan kauhulla odotan sitä hetkeä, kun lukitsen itseni ulos just silloin, kun kaikki ovat samaan aikaan tien päällä ja mä muksujen kanssa kadulla kassit kourassa... Onneksi sulla oli apu lähellä!

Pojalle on ilmeisesti hampaita tulossa, kun niin tolkuttomasti kuolaa ja koko ajan on suu täynnä jotakin järsittävää. On kuin etana, jota vois limavanaa pitkin seurata kauaskin. Öisin parahtelee huutamaan ihan yllättäen, tissejä vaivihkaa narskaisee joka syötöllä kerran pari ja muutenkin on tavallista ärtyväisempi. Esikoinen sai ensimmäisen hampaansa vasta 13-kuisena eli tämä mies onkin paljon sitä edellä tuossa asiassa. Toivottavasti tuosta tissinjärsimisestä ei vaan tule tapa, sillä imetys loppuu kyllä siihen hampaiden puhjettua.

Jahas, käsky käy. Mainiota maanantaita mammoille!

¨c¨ja iso-O 3.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan vähän tällasia luonnonmukasuuden ja pehmeiden arvojen arvostajia. On mun mielestä turhaa aloittaa suojarokotukset niin pienelle jos kerran ei ole matkustusaikeita ja neuvolassa aina vähätellään niitä rokotusten haittavaikutuksia.

Mutta tietty tottahan on myös se, että suurimmalle osalle niistä ei kai tuu mitään.

Nyt syömään uunituoretta banaanikakkua :)

Beijaflor

Vierailija
24/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennaan biitsille lasten kanssa tanaan niin paasevat uimaan!

Tytto yrittaa ahista ja puhista ja kaantya, vahan avustettuna kaantyykin, muttei kovin aktiivisesti muuten yrita, kun arsyttenya vain ja sitten on ihan onnessaa, kun paasee massulleen. Osasinpas, tulkitsee aiti riemun kiljahdukset ¿edistysta koko ajan tulkkauksessa.

SaunaGH: Kaytas jos ois. Vauveli ei saunaan viela oo paassyt, mutta kesalla sitten, kun tullaan suomeen. Siis tulemme 19. paiva, kuka sita tapaamista hommas¿

beijaflor, argentiina kuulostaa kylla eksoottiselta, mika teiat sinne vie? Minakaan en ole aloittanut rokoituksia viela, laakari jo mainitsi, etta on huolestunut¿(han on miehen veljen vaimo) sanoin, etten ole koskaan aloittanut kovin aikaisin, kun ovat kakki lapset reagoineet niin voimakkaasti. Taalla on tapana antaa melkein kaikki piikit kerralla, mutten halua semmoista stressia vauvalle. otan Kolmoisrokotteen ennen kuin lahdetaan suomeen.

mina kait imetan just silloin, kun vauvalle tule nalka. Kunhan joku istunpaikka loytyy. onneksi tuo vauveli on alkanut vahan paremmin syomaan istuviltaan. Joksu tosin vielakin ei auta muu, kuin laittaa tytto maate ja itse konottaa siina sitten joten kuten (jos ollaan jossain muualla kuin kotona)

Toheloksi ilmottaudun minakin, avainten, silmalasien, rahapussin jne kanssa¿sus siunatkoon. Laitan kylla tavarat paikalleen, mutta paikka aina vaihtuu, miksikohan tavarat ei ikina loydy? Yleensa lasken tavarat johonkin mitenkaan asiaa ajattelematta ja ei millaan sitten voi muistaa. Pahin unohdukseni on ollut marjamettalla, jossain vaiheessa laskin lasit mattaalle, kun oli hiki ja autossa matkalla honasin sitten, etta lasit on jaaneet metsaan. Tanakin paivana joassain Ruotsin lapissa kavelee karhu minun lasit nenallaan¿.¿ei ihme etta ihmiset on jo nostaneet katensa avuttomana pystyyn¿ Mies suhtautuu tyynen stoalaisesti, snoo, etta pitaa antaa tuo piirre anteeksi, kun oon kuulemma monessa muussa niin terava! heh

Aantelyista. B:kin alkaa itkemaan ja kohta itku vaihtuu kiljumiseksi - on oma aani niin mahtava!!!!

tohelo Lepe ihan omasta takaa ja suloistakin suloisempi B (20.1)

Vierailija
25/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa juttujanne mutta vielä en ole itse kirjoittanut. On ollut hieman rankka tämä vauvan syntymä. Meiän vauveli syntyi 5.1. Painoa vähän yli 4 kiloa mutta synnynnäinen jalkavika. Sairaalassa oltiin normaalit 3 päivää ja sitten kotiin omaan rauhaan. Sisarukset (3 kappaletta) reagoivat kaikki omalla tavallaan. Vauva oli pari päivää alle 2 viikkoa kun kutsu tuli Helsingin lastenklinikalle. Kipsihoito aloitettiin heti. Jalat kipsattiin varpaista lonkkiin asti. Joka keskiviikko käytiin vaihtamassa uudet kipsit. Vauvan ollessa 2 kuukautta akilles jänne ja joku muu jänne poikkastiin ja laitettiin uudet kipsit. 5 viikkoa leikkauksen jälkeen päästiin vihdoinkin kipseistä eroon. Vihdoinkin saatiin kylvettää vauvaa. Kipsien tilalle saatin sandaalit joissa on tanko välissä. Kerran päivässä otetaan vauvalta sandaalit pois ja käydään kunnolla pesulla. Tukia pidetään koko ajan kunnes vauva alkaa liikkumaan.Sitten vain päiväunilla ja öisin. Tahtia ei kyllä tanko haittaa. Vauva on oppinut kääntymään selältä vatsalle. Vauvan ollessa kuukauden muutimme vielä paikkakuntaa ja kaksi vanhinta lasta joutuivat vaihtamaan koulua. Ehkä se elämä alkaa kohta helpottaamaan. Onneksi vauva nukkuu hyvin yöt, n 10 tuntia/yö (kertaakaan heräämättä). Päivisin nukkuu ehkä yhdet pitemmät unet ja muutamat torkut sylissä. Tänään vauva sai ensimmäistä kertaa perunaa. Ei tainnut maistua hyvältä kun tuli pieni irvistys.

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan että jaksaa herätä aamulla herättämään koululaiset kouluun.

t. nit ja vauva 5.1

Vierailija
26/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B7765]

Ihan ekaks: Tervetuloa [b]nit[/b]!

E-P:n tapaamista ilmiselvästi puuhataan täällä: kyllä kyllä sekaan tuun -syksyllä en päässytkään kun silloin perjantaille iski se työmatka Treelle.

Viikkoa 24 ootte miettiny: vkonloppuna 9-10.6 ei käy häitä ja ristiäisiä.. tiistaina 12.6 on Rixun neuvola. Sitten keskiviikkona tai torstaina oli kans jotain, pitää varmistaa kumpanako päivänä.. Viikolla silti sopii paremmin kuin vkonloppuna..

Olisko ne reffit Seinäjoella?

Rokotuksista. meillä on tytsi saanut yhden piikin ja oli vähän itkuinen ja kärttyinen ja unelias sen illan sitten. Huomisin ei enää ollut mikään. Seuraava tulee 5kk neuvolassa tuolloin 12.6.

En ole kyllä ajatellut jättää mitään rokotusta pois! Jos vain saisi pientä suojattua enemmänkin tauteja vastaan niin ottaisin ilomielin nekin vastaan! Noista rokotus-taudeista kuitenkaan mikään ei ole maailmassa kokonaan kadonnut, eikä tartte mennä kuin Venäjän puolle niin moni sairaus jyllää siellä! Matkustelu on kuitenkin lisääntynyt niin paljon, että helposti leviävät.

Kiinteitä menee yleensä lounasaikaa melkein koko purkki. Yleensä annan kasvissosetta tai peruna-porkkanaa. Kun teen itse perunaruokaa, annan sitten perunaa. Mutta ihan selvästi se ei mee ollenkaan niin hanakasti kun nuo valmissoseet.. Olen myös peruna-kukkakaalia antanut. Ajattelin aloittaa myös aamupuuron antamisen.

Äänistä: meillä kanssa on mottona: korkealta ja kovaa! Mahtavia kiljahduksia. Aamuisin on niin mielettömän innoissaan kun herää uuteen aamuun, ettei tiedä mitä ääniä päästelisi. Kiljahtelee ja hihkuu, sätkii käsiään jne.. Nyt on tuolla lattialla lelujensa kanssa. Tykkää näin aamuisin touhata itsekseen, välillä kattelee telkkaria..

Kova tysi on juttelemaan muutenkin. Eilen kävin kirjakaupassa ja jutteli myyjälle niin kovaa, että. Sitä oikein jää kuuntelemaan niin ihanalta kuulostaa tuo vauvan ääni.. <3 <3

Päikkärie meillä vaan lyhenevät lyhenemistään. Eilen poikkeuksellisesti nukkui jotain kello 15 - 18 illalla. Yleensä ei nuku kuin tunnin korkeintaan, mutta eilen vein nukahtamisen jälkeen sänkyynsä nukkuun, josko johtui siitä nuo pitkät unet. En oo täällä kotona vaunuissa nukuttanu ollenkaan, nukkuu sisällä lattialla, sängyssä missä milloinkin. Yleensä oon iltapäivän menossa tytsin kanssa joten nukkuu autossakin aika paljon ja sitten hallilla vaunuissa. Siellä onkin tstossa hyvä ilma, viileä, nukkuu hyvin.

Yöpuulle tytsi tahtoo 8-9 välissä. Siitä oikein huomaa, että haluaa nukkumaan. Tykkää kun aloitetaan iltapuuhat: suihku tai kylpy, yökkärien vaihto päälle ja sitten maito. Röyhtäytys mun sylissä ja jää siihen olkapäälle/mun rintaa vasten maata, kiehnää itseään ja myllää jalkojaan ja sitten yhtäkkiä vaan rauhoittuu paikoilleen. Joskus pitää silmiään auki kauan aikaa, mutta vaan on paikoillaan ja tuijottaa lamppua tms. Sitten nukahtaa. Aina sama kaava. Sitten kannan sänkyyn. Joskus herää matkalla, mutta jää sänkyyn nukkumaan kyllä. Ei häiriinny yhtään vaikka katsotaan tv:tä, syödään tms. normaalia iltapuuhastelua.

Tytsi oli viikonloppuna taas meidän kanssa saunassa. Vähän pelottikin välillä kun siellä on aika hämärää. Piti itkut tirauttaa mutta sitten jo heti perään nauratti kun norotin vettä vattan päälle. Miten te muut saunotte vauvojenne kanssa? Meillä tytsi on pyyhkeen päällä lauteella, välillä vatsallaan ja välillä selällään. Kastelen tytsin mahaa/selkää vedellä, ettei tuu liian kuuma. Ei me toki löylyä heitellä.

Aika monella teillä vissiin mies kylvettää? Meillä se on kyllä minä poikkeuksetta. Mies taisi kylvettää kun tytsi oli ihan pieni, kun tuo mun käsi oli aivan " hervoton" enkä uskaltanu ammeessa pitää vauvaa sillä. MÄ oon sen verran hätäinen ihminen, että en viitti odottaa niitä " joo ihan kohta tuun" juttuja vaan teen itse ennemmin.

Mulla kanssa Katskulan tavoin takaraivossa pyörii ajatus että onkohan avaimet mukana... Mun unohdukset ovat kulminoituneet tuohon kännykkään: sitä kattellaan monasti kissien ja koirien kanssa ja siihen soitellaan ja kuunnellaa notta missä soi... =) Käsilaukku on mulla kans semmoinen riesa, että.... En tykkää koko väskasta ja nykyään en sitä juuri mukana kuljetakaan.. on sitä tuttu rekkamies kerran hakenut työreissullaan Ylöjärven Shelliltäkin mun unohduksen jälkeen ;-) Seinäjolla on jouduttu palaamaan ravintolaan erään kerran saman asian takana ja koskaan ei oo mitään varastettu *kop kop*

Jahans nyt tytsi kyllääntyi olemaan lattialla =)

Palaamisiin

Mary & Rixu

PS: Maria tyrkkäätkö sen blogi salasanan mullekin vielä, niin saan sen tänne kotiinkin tallennettua. Paa siihen suomi24.fi osoitteeseen, en saa sitä toista luettua täältä kotoa =) Voisin lähettääkin Rixusta kivan kesämekkokuvan blogiin =)

Vierailija
27/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#006400][b][u]Pohjanmaa tapaamisesta:[/b][/u]

Kuinka olis nyt sitten nää päivät?

[b]Maanantai 11.6

Keskiviikko 13.6[/b]

aamupäivä,iltapäivä??

Kaikkien osoite taitaa löytyä blogista,niin voin sitten lähempänä pukata osootetta ja karttaa... Lapua onkin niiiiin iso,että tänne voip eksyä :)

[color=8B1C62]Hohhoijaa, moon eileen istunu äireen luona yli pualen yän..Sillon paree ohjelma konehella (indesign) ko mulla..

Väsättihin hääkutsuja..

kokeelin koe tulostaa nyt omalla konehella,olipa säätämistä,piti " valehrella" kortin mittaa 4 senttiä,notta osuu oikiahan kohtaha..

Tänää mennähä äireen kans Lyytin sityyn kattelemaha kankahia neirin morsiusneito hamesta varten.

on piirtänyt mummulle malliksi semmoosen tuhkimo puvun kuvan,mimmoosen sitte pitää saara ommeltua sillen..

[u]kiintehistä:[/u]syä jo montaa sosetta ja vähintänsä puali purkkia kerrallaan.

Kuinkas niitä lihaasia soseeta saa aloottaa tämmöösen varhaan (alle 3kk) soseet aloottanehen kans? että saako/pitääkö niitä varhaastaa vai orotetahanko siihen 5 kk ikähä?

Taitaa olla kyllä,notta kaurapuuron sais aloottaa seuraavaksi,notta jaksaa nukkua :)

joo-o ,hommiaki olis,mutta ku ne tekis??

[color=00B2EE][b]Maria ja Jere [color=CD2990]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Vierailija
28/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka, ennen kuin unohtuu:

Ariella ja Fable: Korvien jälkitarkastus, kuukausi kuurin lopettamisesta vai? Ruotsin puolella ei ruukata tarkistaa, mutta aattelin ett kun nyt täällä oon niin käytän jälkitarkistuksessa.

Sinda, Zatu, Äitiliini: Mulle käy mieluummin hieman myöhäisempi aika (lue: jälkeen klo 11), tästä kuitenkin kestää pitkästi toista tuntia Ouluun ajella. Ketäs muita on tulossa Oulun meetinkiin?

Sinda: Tuli posti mulle perille mutta eikö sulle tullut multa meiliä??

SaunaG: Mie käyn yleensä eka itse, sitten mies käy isompien poikien kanssa. Hannesta ei kylvetetä kellarin saunassa vaan kylppärissä, ei oo tainnut ees ikinä käydä alimmassa kerroksessa?? Jos pikkupojat jo nukkuu, käyn miehen kanssa kahden. Itkuhäläri päällä ja useesti esikoinen istuu pelaamassa tai katsoon telkkua enne nukkumaan menoa.

Muisti on täälläkin ihan järkyn huono.. Nyt kun pakkasin kamoja niin tein entistä enempi listoja, muuten oisin unohtanut kaikki.

Mä aattelin lähtee baariin lauantaina.. Hui.. Pikkuveli ja serkkulikka houkuttelee, ja onhan tiedossa varmaan kunnon pippalot (pieni paikkakunta, yksi kapakka ja juhlivat ylioppilaat, heh). Täytyy nyt katsoo, jaksanko. Vanhuuskohan tässä on tulossa kun ei enää tanssimaankaan tee mieli?!?

Hannes nukkui viime yönä tosi levottomasti: Purskahti itkuun noin tunnin parin välein, tissille rauhottui heti. Hmm toivottavasti ei oo auton ja laivan ilmastoinnit aiheuttaneet korviin taas tulehusta..

Nyt täytyy mennä!

Ainiin, NIT tervetulloo mukkaan

/A ja Hannes19.1

Vierailija
29/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, alkoipa sitten tällekin äidille munaton ruokavalio. Onneksi suklaassa ei ole munaa =) Neidin kakka on nyt kaksi päivää ollut löysää ja limaista ja täältä olen teiltä fiksummilta ymmärtänyt, että voisi olla oire allergiasta. Sekä toiseen poski on täynnä pienen pientä hikinäpyn näköistä.

Soitin lääkärille ja kysyin, että mistä olisi peruna, porkkana vai parsakaali, mutta lääkäri tuumas et onko äiti syönyt maito- tai munatuotteita. Ja todentotta, munaa olen kahtena päivänä vedellyt. Silloin ku tyttö oli pieni (nyt jo niin iso) itsekin seurasin, että nukkui levottomasti jos olin syönyt munaa, siis keitettyä tai paistettua. Koko ajan sitä on tullut syötyä leivonnaisissa ja joissain ruuissa, mutta nyt kokeilen kymmenen päivää välttää kokonaan.

Olin tuossa jo paniikinpoikasessa, että jos täytyy jättää porkkana ja muu hetkeksi pois, ku me ollaan ensi viikolla lähdössä Riikaan kolmeksi päiväksi, enkä siellä pääse perunoita keittelemään ja valmisruuilla mennään ne päivät. Täytyy nyt katsoa josko selvitään minun ruokavalion tarkkailulla.

Ei ole kivaa tuokaan, jos tytöllä on maito- tai muna-allergia. Mun pikkusiskolla on molemmat ja hirveän vaikeaa aina kylässä, ravintolassa, matkoilla selvittää ettei ruoassa ole mitään kiellettyä.

Tuo tytön uusi huutava puhetyyli on ihan kamala! =) Siis se ei ole enää mitään kaunista hihkumista tai kiljumista, vaan kuulostaa siltä ku pientä rääkättäisiin tai jotain. Ja ihan iloisena huutaa naama punaisena, mut sit ku siihen tulee vielä kiukku mukaan, niin kuulostaa ihan että huutaisi kaikki kirosanat täysillä ja tunteella. Nyt on alkanut yskimäänkin, kurkku varmaan rasittunut huudosta. Kaikki ketkä on kuullu tän huutoa sanoo ettei ole ikinä kuullut vastaavaa =(

Odottelen tässä, että tytteli herää aamupäikkäreiltä ja lähdemme sitten mun äidin luokse päivää viettämään. Meiän äiti on perhepäivähoitaja ja tänään sil ei oo hoidossa ku kaks isompaa lasta, joten saatiin lupa tulla. Muuten ei oltais voitu mennä lasten päiväuni aikaan ku meidän likan huuto olis herättänyt ne muut... Äiti oli tehnyt mulle jo munkkeja, mut lupaili tehdä nyt jotain munatonta tilalle.

Katsku ja typykkä 5.1.

Tervetuloa Nit ja myös 5.1. syntynyt vauva

Vierailija
30/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovat kaikki nuhassa ja pienessä kuumeessa äidistä lapsiin. Mies on terve ja töissä... HÖH! Tyypillistä..Mites olikaan se kotiäitien sairasloma? Mieli teksisi vaan mennä maata ja vähän itkeä itsesäälistä, jos se vain auttaisi.. Pikkuinen ei myöskään saa nukuttua päikkäreitä kun on nenä ihan tukossa ja yöllä syötiin ennätysmäisesti neljä kertaa,,huh,huh.. Lisäksi mulla on joku kumma lihaskipu joka tuntuu solisluussa kovana vihlovana kipuna kun käytän vasenta kättä ja varsinkin jos yritän nostaa kättä, sattuu niin paljon etten voi tehdä sitä. Tää vaiva tulee ja menee, voi tulla parinakin päivänä ja hävitä taas viikoksi, ja onneksi on aina mennyt ohi öisin että aamulla on saanut olla " ehjä" vähän aikaa. Nyt tätä on niin usein että se jo haittaa arkea ja jaksamista ja mietinkin että menisikö lääkärille vai mihin...

No valitusvirsi loppu..nyt tuolla yksi vauveli jo ulvoo lattialla kun tuli p****t housuihin äsken...

Ajattelin äkkiä vaan kysyä että mihin sitä tapaamista on mietitty?

Maanatai 11.6 sopii näillä näkymillä, mut jos tulen, joudun tietysti ottamaan kaikki kotona olevat lapset mukaan, 10 vuotias on silloin leirillä, ja vanhin tyttö ei välttämättä halua tulla mut nää muut kolme pienintä. Saa nähä mitä siitä tulee =)Mut varovaisen kyllä sanon riippuen paikasta ja ajankohdasta, ei mielellään ennen 12 päivällä.

Mut mietitään! Olisi kiva nähdä!!

Ja tervetuloa NIT!

Vierailija
31/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sun viestis maria, eli ehkä klo. 13.00? ja mulle sopii myös keskiviikko

Vierailija
32/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näyttää varjossa olevan melkeen 27astetta. Tyttö nukkuu todella levottomasti, nyt joutuu köllöttelemään pelkällä taljalla vaunuissa eikä ole mitään ympärillä. Kädet vihtaa kovasti ja se herättää useesti. Nytkin sillä on vain lyhythihainen body ja vaan hyttysverkko suojana silti jalat on nihkeet. No, kait nää vaavelit tottuu tälläiseen aika äkkiä, meidän molemmat pojat syntyi helteisiin ja syksyllä vasta oli tottumista kaikkeen toppaamiseen.

Maria: meille lääkäri sanoi että lihat/viljat voi ottaa kuvioihin mukaan jo ennen 5kk jotta ravinto saatais nopeeta monipuoliseksi, lääkärihän olis halunut että aloitan soseet jo 3kk pienen syntymäpainon takia. Keskosethan saa jo viim 3kk lihaa. Tää ihan proteiinien takia.

Saunasta: ei olla juurikaan saunottu kuin vierasilla, koska oma on edlleen täysin keskeneräinen. Mutta poikia vietiin ahkeraan vauvana saunaan, imetin jopa siellä jotta olisivat viihtyneet. Viivyttiin kuitenkin aina ihan lyhyen ajan.

Ihanaa että en oo ainoa joka unohtelee kaikkea. Olen unohtanut lompakon ja ostokset useesti kassalla ja kassatäti on sitten saanut huudella perään. Avaimet ei oo onneks vielä unohtuneet, mutta känny ja lompakko on jäänyt kotiin ja lompakon pois jänti huomattu vasta kassalla :I

Oltiin sit tänään esikon kanssa Lastenlinassa autismiyksikön psykologin juttusilla, vielä ainaskin 2kertaa. Nyt näyttää aikas vahvalta että saadaan esikolle se asperger diagnoosi. Jollakin tavalla se vasta tänään kolahti kun jutskas siellä psykologin kanssa pojan session jälkeen. Eihän se mikään yllätys ole mutta silti....Meidän pikku ukkeli tulee olemaan aina hieman erikoinen ja sosiaaliset kontaktit vaikeita. Toivottavasti osaa solmia edes pari vahvaa ystävyys suhdetta sitten aikuisena. Nyt tilanne vaikuttaa aika toivottomalta, sellainen vahtaaja se on. Onneks meidän suku on sellaista sukarakasta sakkia.

NIT tervetuloa joukkoon ja voimia teille tankohoidoissa, kaverin pojan jalat on nyt kunnossa saman tyylisten hoitojen jälkeen kuin teidän.

Nyt kaffelle ja pullalle.

-MM- ja flickan 18.1

Vierailija
33/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leperukselle: Asuttiin Buenos Airesissa 2004 4 kk ja siitä jäi kaipuu. Muutenkin on etelä-amerikassa tullut oltua, joten tuttua on muutkin maat siellä. Nyt ois sitten mun vuoro opiskella siellä, mies opiskeli viimeksi. Tiedossa on tasokas yksityinen yliopisto, onneksi muistivat mun miehen, niin mun on helpompi organisoida koko juttu itse. Tarkotus oli ekaks lähteä 5 vuodeksi, mutta kuinka ollakkaan Onnin syntymä muutti suunnitelmia...nyt ollaan ekaksi vuosi ja katellaan sit jatkanko vai palataanko suomeen. Isovanhemmat lievästi ilmaistuna kauhuissaan.........

Äh, lyhyestä virsi kaunis, poika hermostuu...

palailen :)

Beijaflor

Vierailija
34/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lähden esikon kanssa leikkimään, ei sitten tänään hälle päikkärit maistuneet..

Eipä oikein peruna vissiin herkulta maistu pojan suussa, sen verran irvisteli ja kakoi tänään kun vähän sitä annoin;) Tosi huvittavan näköistä touhua! Taisi olla hyvä alkaa harjoittelemaan kiinteitä aikaisin, jos hällä menee enemmän aikaa totutteluun..

Tämä sänkyyn nukuttaminen pisimpien päikkäreiden ajaksi näyttää tosiaan meillä tepsivän. Nytkin poika on nukkunut kohta 2h putkeen. Oli vähän aikaa hereillä yhdessä vaiheessa, mutta nukahti ihan itsekseen uudestaan. Hyvä homma, saa itsekin vähän levähdettyä, etenkin niinä päivinä kun esikko suostuu myös nukkumaan päikkärit!

Eilen kävin ostamassa muutamat kesävaatteet pojalle kun eihän meillä ole niitä yhtään. Täytyy kyl sanoa, että aika kalliita vauvojen vaatteet on, vaikken ostanut kuin H&M: sta. Täytyy yrittää huuto.netistäkin jotain huutaa, vähän säästäisi siinäkin..

Saas nähdä lähdetäänkö reissuun vkonloppuna. Vähän ihmetten jos ei tuo esikon flunssa tartu meihin muihin..

Siitä tulikin mieleen missä nukutatte vauvan reissussa? Me ollaan tähän asti nukutettu vaunukopassa, mutta nyt mietin pitäiskö jo siirtyä matkasänkyyn.. Mietin lähinnä onko tuo koppa jo liian pieni pojalle??

nyt leikkimään,

tikru

Vierailija
35/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kannattaa varata n. neljä viikkoa kuurin aloittamisesta. Meillä tarkastetaan molemmat ens ma, saa nähdä löytyykö jotain kun molemmat niin nuhaisia ja esikoinen yskässäkin. J onneksi nukkuu hyvin, mutta tuo taapero ei. Tylsää.

Nyt ei jaksa muuta kirjoitella. Otettiin mutsin kanssa yhteen pari päivää sitten ja on vähän mieli maassa. On se kumma kun näiden 30 v aikana kertaakaan se ei ole ollut väärässä ja pyytänyt anteeksi multa. Aina se menee niin päin, että mä otan yhteyttä ja ollaan taas niin kuin ei mitään. Ois se mukavaa, jos ois ees vähän läheisemmät välit... :(

ariella ja j 4,5 kk

Vierailija
36/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kiva, kun on lämmintä, mutta tuota pienintä käy kyllä vähän sääliksi kun se ei ymmärrä, mistä hikihepulit johtuu. Aamupäivällä oltiin leikkipuistossa, eikä pienellä ollut kuin lyhythihainen body ja sortsit jalassa ja hyvin tarkeni vaunuissa ilman sitä päällistä, peitettä, mikä se nyt onkaan. Pelkkä hyttysverkko ja ohut viltti suojana vaan. Esikoisellekin piti vaihtaa lyhyet pöksyt, kun tukka märkänä viiletti.

Tilattiin eilen matkaliput kesälomaa varten eli ollaan menossa Ruotsiin mummun luokse 1,5 viikoksi. Mummu ihan innoissaan odottaa, että pääsee touhuamaan pienten kanssa. :) Etelä-Ruotsin reissu jätetään väliin tänä kesänä. Niin ja pitää oikein hehkuttaa, kun tilattiin liput Cirque du Soleilin näytökseen syyskuussa. Lähetään ihan kahestaa ja jätetään lapset hoitoon esikoisen kummille. Meillä on syyskuussa kihlapäivä, niin sattuu sopivasti siihen syssyyn.

NIT, tervetuloa kirjoittelemaan! Teillä on sitten ollut melko erilainen alkutaival pikkuisen kanssa.

TIKRU, yhtä huonosti Lillukka nukkuu sisälläkin eli niitä 45 minuutin pätkiä. Vaunuissa kun nukkuu niin saattaa nukkua tuplasti, jos kerkee oikeaan aikaan heijaamaan kun herää ekan unijakson jälkeen. Matkoilla meillä on nukuttu vierekkäin, ihan kuin kotonakin.

SaunaG: erikseen käydään jompi kumpi esikoisen kanssa ja toinen vahtii pienintä. Lillukkaa ei olla vielä otettu mukaan saunaan. Meillä kans mies hoitaa vauvan kylvetyksen ja vuorotellen käyvään esikoisen kans suihkussa.

KATSKULA, tuo olos jääminen on kyllä kurjaa! Myö oltiin kans yhtenä päivänä jäämässä ulos, kun esikoinen päätti pelata takaoven kanssa. Viime hetkellä kerkesin väliin. Siinä ois sit oltu, ilman puhelinta ym. Harmi, että teidän typykkä reagoi kananmunaan, mutta sitä on onneksi melko helppo välttää. Tosin lähes kaikki valmispullat ym. leivonnaiset sisältää kananmunaa. Mie huomasin kans vasta kun Lillukka oli reilu kolmekuinen, että se reagoin munalle, jo ristiäisten jälkeen se lehahti ja näppyyntyi, mutta luulin, että se oli pelkästä maidosta kun oli kaikee kakkua sun muuta herkkua. Kananmuna varmistui vasta kun olin syönyt parina päivänä makaroonilaatikkoa ja pullia, joissa munaa.

ARDISIA, toivottavasti ei ilmastointi ole käynyt Hanneksen korviin. Laivoissa on tosi kova ilmastointi ja meilläkin mies tuli aina kipeeksi laivamatkan jälkeen. Nykyään sillä on joka reissulla mukana pipo ja kauluri ja nukkuu ne päällä laivassa, eikä ole enää tullut kipeeksi. Esikoinenkin saa nukkua pipo päässä, ettei vaan sairastu.

NENN, pikaista paranemista teidän perheelle!

Nyt kuuluu pörinää tuolta makkarin suunnalta. Voikaahan hyvin!

T: Monttu ja Lilllukka 22.12.

Vierailija
37/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksin viettämään " vapaapäivää" , eli pakkasin muksut autoon ja tulin äitini luo. Hain äidin äidinkin matkalta kyytiin. Ei oo siis tarvinnu tänään vaihtaa esikon kakkavaippoja =). Äitini nytkin nukuttaa poikaa päikkäreille. Likka suuttui kovin kun en ottanu vaunuja mukaan ja päiväuniaika koitti. Vartin huusi hikisenä sängyssä tissiä vasten ennenku suostu syömään ja viimein nukahti. Nyt on jo 1,5h nukkunu. Vaunuissa tosin voi nukkua neljäkin tuntia putkeen...

Likka nukahti illalla puol kymmeneltä ja mies herätteli mua aamulla vartin yli seittemän auttamaan jonku paperin tulostamisessa (oli valinnu väärän tulostimen valikosta) ja ku palasin makkariin tuumin että jotain on nyt vialla. Likka nukku edelleen häkkisängyssä ja mun aamuyösyöttötissi oli ihan kivikova! Nukkui siis koko yön putkeen! Sitten kyllä heti heräsi kun siinä touhuilin ja kova oli hätä tissille.

Kiinteistä: mulla oli esikolle aikanaan kiire kiinteitä alottamaan, kun hältä jäi tissikin pois kokonaan 4kk iässä. Nyt viivyttelen kun likka on noin hyvä nukkumaan ja tissittely sujuu niiiiiin helposti. Mutta kai se on vähitellen alotettava jotta suu tottuisi muuhunkin. Se muuten voi olla syynä siihen, että jotku suosittelee jo kiinteiden antamista, kun voi käydä niin, ettei vauva tahdo huolia karkeampaa ruokaa myöhemmin. Ainakin muutamalla tutulla on niin käyny, kun ovat antaneet ihan ensimmäisiä maistiaisia vasta puolivuotiaalle.

Pohjanmaan tapaamisesta: mullekin käy melkeen mikä vaan, viikolla paremmin kun viikonloppuna. Tosin ollaan kyllä tulossa katsomaan Jukolaa, jos on hyvä keli, kun mies aikoo sinne kisaamaan. Meillä on seuraava neuvolakin vasta 25.6, samalla on esikon 2vee käynti (synttäripäivänä).

Pitänee mennä siivoamaan keittiö, ettei ihan vaan palveltavana ole =).

Elina ja likka (11.1)

Vierailija
38/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moominmamma: Ei meidän neuvolassa ainakaan kehotettukaan alottamaan kiinteitä, vaikka Onni onkin keskonen. Täti vielä pläräs jostain ohjekirjasta, että kiinteet voi alottaa myös normaalin aikataulun mukaan jos paino nousee maidollakin. Tosin, musta on vieläkin hassua ajatella että Onni tosiaan on keskosvauva. Se kun on esikoinen, niin ei se tunnu erityisen pieneltä, ei oo mihin verrata. Ja onhan sillä kyllä eroakin onko keskonen syntynyt rv 26 vai 35. Mutta mistäköhän tietää että vauva saa tarpeeksi proteiinia???

G: Mitä teidän makuuhuoneissa on lämmintä ja mitä vauvalla on päällä?? Entä onko peitto, unipussi vai pelkkä lakana?

Kun musta tuntuu että meillä on liian kuuma ja siksikin Onni on levoton nukkuja. Lämpötila on 23 astetta ja viime yönä oli pitkähihanen body ja kestovaippapaketin kanssa lyhytlahkeiset villahousut. Ennen on ollu ihan pitkälahkeinen yöpyjama, mutta ei vissiin enää voi pitää. Kai mun täytyy täkkikin jo ottaa kohta pois ja alkaa pitää vaan pelkkää lakanaa..

Beijaflor

Vierailija
39/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflorin galluppiin: Pojalla oli viime yönä ekan kerran " kesäyökkäri" päällä eli yökkäri jossa on lyhyet hihat+lahkeet+pikkarit. Sitä ennen on ollut terällinen yökkäri+pikkarit. Päällä on ollut vain lakana jo aika pitkään. Meillä on varmaan saman verran lämmintä, kerrostalossa vielä vähän aikaa asustellaan.

Toi kesäyökkäri on kiva. Ainut, et mietin onko pojan jalat ihan verillä aamulla kun sen verran heiluttelee jalkojaan ja raapii varpaan kynsillään itseään vahingossa. Mut eipä kait noita naarmuja ollut yön aikana ollut tullut lisää.

Hyvin nukkui yön 20:30-7;00 yön ja ihan lämpöisen tuntunen oli aamulla.

tikru

Vierailija
40/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo kun olisi lämmintä täälläkin, mut ei 13 astetta vain ja kova tuuli. Eipä tarvii miettiä tuleeko vauvalle kuuma vaunuissa.

Nukkumis gallupit: neidillä on päällä unihaalari, pitkilä lahkeilla ja hihoilla sekä sukat jos on terättömät haalarit ja ei ole kuuma ollut, peittoa en pidä päällä. Kylässä olen nukuttanut vauva aikana pehmeässä vaunun kantokassissa, ja vähän isompana sitten vieressä.

Sauna G: miten milloinkin, toinen menee vanhempien muksujen kanssa ja vaihdetaan sitten ( muksut jatkavat saunomista) minä kylvetän kyllä aina vauvan. Tänään ajattelin lämmittää saunan ja käydä likkojen kanssa keskenään, kun mies on työmatkalla, vauva saa köllötellä pesun jälkeen ihan itsekseen sängyssä että äiti saa löylytellä tai sit esikoinen saa pitää seuraa jos ei viihdy muuten.

Minäkin haluaisin päästä mummolaan " lomailemaan" ihan kateeksi käy teitä keillä omat äidit ovat elossa ja terveinä, että jaksavat hoitaa vauvaa. Onhan minullakin anoppi joka hoitaa, mutta vaikka ihana ihminen onkin niin on se vain eri kuin jos olisi oma äiti. No olen onnelinen heistäkin ja lapsille ovatkin aivan korvaamattomia. Vaikka eihän se tietysti automaattisesti tarkoita että oman äidin kanssa tulisi loistavasti toimeen...toivotaan Ariella että välisi äitisi kanssa paranesivat.

Vai on muillakin muistin kanssa ollut häslinkiä, en tiedä kehtaanko edes kertoa mitä tänään sattui.. Olin kaupungilla kolmen lapseni kanssa ja kun olimme lähdössä pois niin en löytänyt avaimia mistään, muistelin että laiton parkkihallissa ovet kyllä lukkoon mut sitten en enää muistanut mihin avaimet laitoin, vauva itki jo nälkäänsä ja keskimmäinen rikkoutunutta ilmapalloa ja minä olin hädissäni että jäiköhän ne avaimet auton oveen roikkumaan, sitä kun laittaa yhtä vaunuun ja vahtii toisia etteivät juokse auton alle, niin ihan mahdollista, no kauhukuva piirtyi silmiini, että joku on varastanut koko auton! Auto oli onneksi paikoillaan, mut avaimia en löytänyt, menin takaisin kauppaan ja infoon kysymään josko joku olisi vienyt avaimet sinne, ei löytynyt ei ja olin jo lähdössä viereiselle poliisiasemalle kyselemään olisiko sinne joku toimittanut. Onneksi silloin välähti ja muistin että olin laittanut ne vaunun sivutaskuun, että tämmöstä.

Ardisialle toivottelen hauskaa baari- reissua!

Saakos Maria udella koska se teidän suuri päivä koittaa? Ja pidättekös perinteiset pohjalaishäät =)

Täällä ei ole tänään nukuttu kuin puolen tunnin tirsoja ja nyt alkaa näköjään vähäunisuus vaikuttamaan, kitinää riittää joten eikun saunaan ja yöunille valmistumaan.