Voiko luonnehäiriöstä parantua?
Olen alkanut ajatella, että kenties on parempi, että pahasti luonnehäiriöinen, narsistinen tai psykopaattinen ihminen on laitoksessa. Sillä tavalla hänestä on vähemmän haittaa yhteiskunnalle. Toisaalta, onko mahdollista, että tällainen ihminen tiedostaa tilansa ja muuttuu? Onko se ylipäätään mahdollista, että narsisti tuntisi empatiaa tai pyyteetöntä rakkautta toista ihmistä kohtaan? Siis kun ymmärtää tekonsa ja katuu niitä.
Kommentit (35)
Epävakaat miehet on osa myös antisossuja, etenkin impulsiiviseen muotoon kehittyy antisosiaalinen rinnalle. Tälläinen epävakaa antisossu.
Aidot antisossut hirveimpiä ihmisiä joita tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaat miehet on osa myös antisossuja, etenkin impulsiiviseen muotoon kehittyy antisosiaalinen rinnalle. Tälläinen epävakaa antisossu.
Aidot antisossut hirveimpiä ihmisiä joita tiedän.
Sosiopaatit on synkimpiä ihmisiä, joita olen kohdannut. Kunnioitan toisia psykopaatteja jos eivät ole rikollisia.
Epävakaa siis jaetaan kahteen tyyppiin rajatila ja impulsiviinen.
Impulsiivisilla yleensä myös antisosiaalinen, jos mies hlö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itsessäni lievää psykopatiaa. Kyseessä on synnynäinen tila, joka on joillakin muillakin suvussani. En koe, että minun täytyisi parantua mistään. Osaan käyttäytyä - halutessani.
Mitä näet "lievänä psykopatiana?
Tappajan vaisto, kylmähermoisuus paineen alla.
Et ole suhtautunut elämään. Suojelet itseäsi liian paljon. Miten paljon vihaat ihmisiä turhaan? Kestätkö rehellisyyttä?
Minua yksinkertaisesti motivoi kaikkein eniten jonkun ihmisen tai asian tuhoaminen. Olen syntynyt soturiksi kai sitten. Olen yrittänyt kääntää piirrettä hyvään ja joidenkin ryhmien suojeluun paatuneimpia rikollisia vastaan.
Kuunteletko sinä järkipuhetta? Toimitko sinä oikein? Monella on sokeita pisteitä elämän ja ihmisten suhteen.
Vangeilla liki kaikilla antisosiaalinen
Karmeita ihmisiä
Empatian puuttuessa eivät ymmärrä mitä tekevät, saattavat kokea vankilaan joutumisen syyn olevan muualla kuin itaessään, usein uskookin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mahdollista, tuo on synnynnäinen pysyvä ominaisuus.
Ei ole synnynnäinen.
Psykopaatit syntyvät psykopaateiksi, narsisteiksi kehitytään. Narsistiset piirteet kyllä saattavat lieventyä iän mukana, mutta psykopaatit pysyvät tunnekylminä koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itsessäni lievää psykopatiaa. Kyseessä on synnynäinen tila, joka on joillakin muillakin suvussani. En koe, että minun täytyisi parantua mistään. Osaan käyttäytyä - halutessani.
Et ole suhtautunut elämään. Suojelet itseäsi liian paljon. Miten paljon vihaat ihmisiä turhaan? Kestätkö rehellisyyttä?
Minua yksinkertaisesti motivoi kaikkein eniten jonkun ihmisen tai asian tuhoaminen. Olen syntynyt soturiksi kai sitten. Olen yrittänyt kääntää piirrettä hyvään ja joidenkin ryhmien suojeluun paatuneimpia rikollisia vastaan.
Kuunteletko sinä järkipuhetta? Toimitko sinä oikein? Monella on sokeita pisteitä elämän ja ihmisten suhteen.
Lähtökohtaisestihan olen sitä mieltä, että olen oikeassa. Miksi kuuntelisin jotakuta toista siis. Osaan kyllä esittää kaikenlaisia rooleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mahdollista, tuo on synnynnäinen pysyvä ominaisuus.
Ei ole synnynnäinen.
Psykopaatit syntyvät psykopaateiksi, narsisteiksi kehitytään. Narsistiset piirteet kyllä saattavat lieventyä iän mukana, mutta psykopaatit pysyvät tunnekylminä koko ikänsä.
Psykopatia ilmenee hieman eri tavalla yleensä naisilla ja miehillä.
Ex-puoliso on epävakaa. Mitä enemmän tuli ikää, sen v*ttumaisemmaksi kilahtelijaksi muuttui. Lisäksi empatiakyky karisi samassa tahdissa ja kyky pyytää anteeksi.
Onneksi lähti katsastamaan aidan toiselta puolelta sitä vihreämpää.
Laitoksessa tekemässä mitä? aika kalliiksi tulee. Jos nyt puhut jostain Michael Penttilän tapaisista niin tietysti pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisestihan olen sitä mieltä, että olen oikeassa. Miksi kuuntelisin jotakuta toista siis. Osaan kyllä esittää kaikenlaisia rooleja.
Niin vähän ajattelinkin. Minä osaan käyttäytyä vaikken haluaisi. Kiitos keskustelusta.
Antisossuille ei kehity empatiakyky KOSKAAN, eikä narsistillekaan, ainakaan vakavissa muodoissa.
Epävakaalla voi olla normaalia parempi emotiaalinen empatia, kogn. Empatia sakkaa jos hoitamaton tila.
Epävakaa ainoa jolla toivoa. Empatiakyvyn puute tekee hirviön noista