Mitå mieltä olet vankien proteiinivanukkaista?
Itse en ole ikinä sellaisia koriin ostanut, mutta vangeilla on Leijona Cateringin mukaan joka ilta tarjolla heille muiden ruokien lisäksi karamelli-kinuskiproteiinivanukasta tms. Eikö tavallinen maitorahka riittäisi tai jogurtti tai viili? Mietin että mistä voitaisiin yhteiskunnallisesti säästää. Maitorahkassa myös enemmän proteiinia, kuin proteiinivanukkaissa.
Kommentit (25)
Se on sitä kuuluisaa jarrukiisseliä mitä intissäkin tarjoillaan
Leikataan mieluummin julkisesta terveydenhuollosta.
Orpo
Sieltä vois ottaa ainakin puolet aterioista pois ja antaa vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kuuluisaa jarrukiisseliä mitä intissäkin tarjoillaan
Ei ole varmaan jarrukiisseliä. Kun kiisseliä on erikseen lounailla jälkkärinä. Nyt kyseessä siis ihan yksittäispakattuja suolainen karamelli-proteiini-vanukas yms. Leipien ja leikkeleiden ja hedelmien lisukkeeksi iltapalalla.
Toisaalta avovankilassa saa 250,50€ pelkästään ruokarahaa joka kuukausi. Kyllä silläkin rahalla saa mahdutettiin proteiinivanukkaita päivän ruokavalioon.
Ultraprosessoitua moskaa niille muutenkin syötetään.
Saa olla jälkiruokia ja mitä vaan. Ei esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla jälkiruokia ja mitä vaan. Ei esteitä.
Joo ei se muakaan haittaa. Oma mies siis vankilassa ja siirtää joka kk 4000€ mulle käyttörahaa. Toki voi omalla rahalla siellä myös ostaa mitä ruokaa ja herkkuja haluaa, että siks mietin onko noi pakollisia. Itse kasvoin köyhissä lapsiperheoloissa ja oma isä on köyhä eläkeläinen, joka käy ruokajonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ultraprosessoitua moskaa niille muutenkin syötetään.
Sunnuntaina heillä oli ruokaa härkä pippuri-jalapenokastikkeessa ja kermaperunoita. Niin kyllä sitä lihaa oli käytetty 110g per 100g lihaa kohden. Eli ei täysin moskaa aina sentään. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset kuitenkin jättää nekin ruuat syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lihasta kasvaville koululaisille!
Vierailija kirjoitti:
Mikä jukurtti ja rahka vangille? 👨🦲
😂😂😂😂👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Ehkäpä se vanukas on halvempi tapa lihaan verrattuna saattaa päivän proteiinimäärä tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokana 1,5 nakkia ja vesimuusi.
Olen vanki ja vanhuuseläkkeellä, luulin että eläkettä ei makseta vangeille, olin väärässä, eläke maksetaan. Rahaa minulla siis riittää hyvään ruokaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokana 1,5 nakkia ja vesimuusi.
Minkäs minä sille mahdan? Ostakoot jotain muita jos tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä se vanukas on halvempi tapa lihaan verrattuna saattaa päivän proteiinimäärä tarjolle.
On lihaa joka aterialla. Ei siellä ole mitään kasvissosekeittoja tms. Linssipataa mitä muualla. Ja kalorit toki laskettu aina 3000 kcal mukaan.
Vanukas voi olla liian pieni kooltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lihaa joka aterialla. Ei siellä ole mitään kasvissosekeittoja tms. Linssipataa mitä muualla. Ja kalorit toki laskettu aina 3000 kcal mukaan.
Onko pakko syödä kaikki?
Mikä jukurtti ja rahka vangille? 👨🦲