Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 26 ja mikään aikuisuuden "virstanpylväs" ei houkuttele

Vierailija
01.09.2026 |

Eli ei lapset, ei avioliitto, ei asunnon ostaminen tai varsinkaan asunnon remppaaminen. Olisi ihan kamalaa selvitellä jotain keittiöremontin järjestelemistä. Sanomattakin selvää, että en itse alkaisi jotain kaakeleita vaihtamaan, mutta ihan vaan oikean firman etsiminen minun puolestani sen tekemään olisi epäkiinnostavaa. Tai miettiä jotain jääkaapin tai uunin valmistajaa/merkkiä. Myöskään auton osto, renkaiden vaihto, auton huollot ja katsastus ovat jo ajatuksen tasolla jotain sellaista, mihin en halua joutua. En halua myöskään olla vastuussa lemmikistä, sen ulkoiluttamisesta ja eläinlääkärikäynneistä. Joillain on vielä kesämökki ja/tai vene.

Haluan olla vastuussa vain itsestäni, mutta ilmeisen moni on ottanut kaikki yllämainitsemani asiat osaksi elämäänsä. Miten he jaksavat?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hirveää jos noin nuorena olisi ympärillä ap:n kuvailema elämään pakotettu sirkus. Ei oo ollut eikä kerkee tulemaan. Eikä ikävä ole. Paitsi koiran tai kissan voisin ottaa. N55

Vierailija
22/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kiinnosti tuossa iässä, mutta en saanut mitään, koska olin köyhä. Nyt vanhempana (40v) ei kiinnosta, vaikka saisin kaiken. 

Tai onhan mulla auto ja asunto ihan omia, mutta nekin ostin itseni takia, enkä tehdäkseni muihin vaikutusta. Tämä asuntokin on niin pikkiriikkinen ettei tällä paljoa leveillä kahvihuoneessa ja autokin täytti just 20v 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis suomeksi vain ja ainoastaan kiinnostaa Ryybs, Narcs & Runcks. 

Vierailija
24/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuon ikäisenä välittänyt avauksessa mainituista asioista. 

Toki hoidin kotia, oli perhettä ym. Silti oli vähän eri painotukset kuin nyt, n. 2 kertaa vanhempana.

Vierailija
25/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten elätte kunhan etätte itsenne, eli ette elä muiden kustannuksella. Poislukien työkyvyttömät tietenkin.

Vierailija
26/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nuo asiat kiinnostivat niin kauan kun aivojen fyysinen kehitys oli kesken, eli kolmekymppiseksi. Monelle tuleekin vanhemmiten häiriökäyttäytymistä, kun tajuaa yhtäkkiä kuinka pitkä aika on kulunut kiireessä ja oman elämän olevan jo pitkälti ohi.

Vierailija
27/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuommoiset asiat pakko kiinnostaa vai?

Vierailija
28/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis suomeksi vain ja ainoastaan kiinnostaa Ryybs, Narcs & Runcks. 

Et keksi mitään muita ajanviettotapoja? 

Vierailija
29/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori eikä sun tarvitsekaan kiirehtiä asettumaan, jos ei siltä tunnu eikä se tarkoita, että oot samaa mieltä vielä 20v päästä. 

Myös kaveriporukkasi muuttuu. Nyt tuskin kovin monella ystävälläsikään on noita asioita. 10v päästä voit siitä huolimatta olla ainut lapseton kerrostaloyksiössä asuva sinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän