Anna minulle yksi säästövinkki
Anna paras säästövinkkisi.
Ruoanlaittoon en tarvitse neuvoja, mutta vinkkejä otetaan siinäkin vastaan, mutta suhteuttakaa neuvot siinäkin siihen, että olen ammatiltani kokki ja teen itse ruokani.
Kommentit (47)
Ajankuluna lue kirjaston tai omaa kirjaa, kuuntele radiota, ratkaise pulmatehtäviä, lähde ulkoilemaan. Tuli enempi kuin yksi.
käy ruoka-aikoihin kyläilemässä tuttavilla.
Laita joka kuukausi 5 € säästötilille.
Kokit tienaavat niin hyvin, että sillä kyllä selviää. Miksi säästät?
kaviaaria ei kannata ostaa kuin kerran viikossa
1kg kaurahiutaleita maksaa halvimillaan noin 0,97€ ja kestää 1,5-2 viikkoa ja halvin leipä noin 1€ pussi ja kestää 1hklöllä max. 2vrk.
Vierailija kirjoitti:
On edullisempaa istua pimeässä kiroilemassa, kuin sytyttää valo tai kynttilä.
Valot eivät kuluta juuri lainkaan sähköä. Kynttilätkin tulevat kalliimmaksi kuin ledvalo.
Huonojenin Tinder-treffien jälkeen saa yleensä ilmaisen aamiaisen.
Muuta kimppakämppään mahdollisimman monen kanssa tai telttaan jos kavereita ei löydy.
Paras säästövinkkini on luopua autosta, mikäli se vain on mahdollista.
Itselläni säästyy nykyään monta tuhatta euroa vuodessa, vaikka silloin tällöin vuokraan auton reissuille.
Ja mikä parasta, julkisten käyttäminen on saanut minut laihtumaan. :)
Pese pyykkisi taloyhtiön pesutuvassa ja tiskikone päälle, kun käyt nukkumaan
Karsi turhat menot ja puuhat. Moni esim. pesee liian usein pyykkiä, itseään, koiraansa, autoa tm. Niissä kuluu vettä ja sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Laita joka kuukausi 5 € säästötilille.
Tilipäivänä aina 500€ /kk korkeakorkoiselle tilille. Käy kaupassa ostoslistan mukaan kerran viikossa, tai harvemmin. Ei mitään impulssiostoksia.
Syö vain kolmena päivänä viikossa ja käy sunnuntaisin kirkkokahviilla tai kyläile.
Osta säilyviä juttuja aina tarjouksesta, kuten vaikka vessapaperia ja niitä ruokaan käytettäviä perusaineita.