Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö maksamiseen vielä pankkikorttia?

Vierailija
01.09.2026 |

??

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vielä? En ole tähänkään asti käyttänyt kortteja. Käytän käteistä niin kauan kun sitä on olemassa. 

Juu, viime kuussa 2000 eur ostoksia, sisältää ruoan, tankkauksia, vakuutukset.

Niin? Minulla menee ihan yhtälailla rahaa toista joskus kolmatta tonnia kuussa niin tankkaukseen (setelillä) vakuutuksiin (suoraveloitus), ruokiin (setelillä) kuin muihinkin laskuihin (suoraveloitus/manuaalisesti tililtä). Et mikä sinun pointtisi oli? Ostin ihan myös sen tankkaamani auton käteisellä. Maksoin välirahaa 7900e, kelpasi seteilenä sekin. Jos ei olisi kelvannu, olisi vaihtunut liike. 

Tyhmä.

Millä tavalla? Työskentelen itse johtavassa asemassa ja olen koulutukseltsni maisteri. Oletko sinä? 

Vierailija
242/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä miten muut maksaa? Ei vaikuta toisten elämään. Ihmeellistä sekoilua puolin ja toisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti jotenkin mielenvikainen. Vauhkoaa ja raivoaa kun kaikki muut eivät toimi kuten hän. Ihan vinkkinä että kun noin koville ottaa se miten muut ihmiset maksaa, niin oma seuraava maksu sillä kännykällä kannattaa suorittaa mielenterveyspalveluihin jossa olet sitä ennen käyny juttelemassa. 

Vierailija
244/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. 

Erittäin käytännöllinen vrs känny. Joka pudotessaan tuhoaa mielenrauhasi, taloutesi ja kanssa ostoksilla olevien hermot.

Pankkikortti on tehty maksamista varten. Puhelin enemmän muita toimintoja varten. 

Niin sulla noin. Muiden puolesta et päätä siitä miten käyttävät puhelintaan. Joku maksaa sillä ja joku ei. Ei pitäisi kaivella muiden persettä miten toiset maksaa.

Eihän se minulla kaivakaan? Enkä ole päättämässä / vaatimassa mitään. 

MINÄ En edes suutu siitä vaikka viimeksi eilen oli joku kännykkä apin uudelleen käynnistäjä jonossa. Se ei kestänyt kuin ehkä minuutin max. En mä sellaisesta turhaudu. Nostelin kamojani hihnalle sillä aikaa. 

Kysely kuitenkin oli, että käytätkö? Kerroin että, MINÄ käytän ja syyt sille "MIKSI MINÄ KÄYTÄN"?  Tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka turhautuisivat jos pudottaisin kännyni jonossa ja se kestäisi x aikaa, tai aiheuttaisi ostotapahtuman keskeytymisen, ellei vaihtoehtoista maksumuotoa olisi mukana.

Pahoittelut epäselvästä ilmaisusta. Olikohan tämä selkeämmin ilmaistu?

Vierailija
245/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan hopeasiruilla.

Vierailija
246/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä normaalille ihmiselle ole mitään väliä miten joku toinen maksaa. Itseä ei vähempää voisi kiinnostaa vaikka ap maksaisi luonnossa. 

Vierailija
247/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. 

Erittäin käytännöllinen vrs känny. Joka pudotessaan tuhoaa mielenrauhasi, taloutesi ja kanssa ostoksilla olevien hermot.

Pankkikortti on tehty maksamista varten. Puhelin enemmän muita toimintoja varten. 

Niin sulla noin. Muiden puolesta et päätä siitä miten käyttävät puhelintaan. Joku maksaa sillä ja joku ei. Ei pitäisi kaivella muiden persettä miten toiset maksaa.

Eihän se minulla kaivakaan? Enkä ole päättämässä / vaatimassa mitään. 

MINÄ En edes suutu siitä vaikka viimeksi eilen oli joku kännykkä apin uudelleen käynnistäjä jonossa. Se ei kestänyt kuin ehkä minuutin max. En mä sellaisesta turhaudu. Nostelin kamojani hihnalle sillä aikaa. 

Kysely kuitenkin oli, että käytätkö? Kerroin että, MINÄ käytän ja syyt sille "MIKSI MINÄ KÄYTÄN"?  Tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka turhautuisivat jos pudottaisin kännyni jonossa ja se kestäisi x aikaa, tai aiheuttaisi ostotapahtuman keskeytymisen, ellei vaihtoehtoista maksumuotoa olisi mukana.

Pahoittelut epäselvästä ilmaisusta. Olikohan tämä selkeämmin ilmaistu?

Mun ei edelleenkään tarvitse käynnistää minuuttia mitään äppiä. Kaksi napautusta sivunappulasta, puhelin tunnistaa kasvot ja kortti on siinä. Ei vie yhtään sen kauempaa kuin kortilla maksaminen. Miksi tätä ei haluta ymmärtää vaikka ratakiskosta väännetään?

Yhtälailla se voi olla se kortti joka takkuaa. Ei toimi tietyn pankit kortit tai sitten ei toimi yhtään mikään. 

Vierailija
248/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan kultaharkoilla.

Vierailija
249/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jonkin verran pankkikorttia mutta enimmäkseen käteistä.

Vierailija
250/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käytän valkoisia kiviä.

Vierailija
251/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein joutuu odottamaan kassalla, kun joku yrittää maksaa puhelimella.

Enemmän korttimaksajat säätävät. Ensin kokeillaan kaikki kirjasto- ja kelakortista lähtien ennen kuin oikea kortti löytyy. 

Mitä vittua sä sönkötät? Mulla on tasan kaksi korttia taskussa. Ajokortti ja revolut. Erotan ne kyllä toisistaan, ei tarvitse kokeilla yhtään mitään. 

Vierailija
252/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline. 

Kaupan kasalla kattovat et joku köyhä vinguttaa visaa.

Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card. 

Näkyy kyllä että creditillä maksetaan.

No sillähän just kannattaa maksaa, Bank Norwegian kortillakin saa cash back, jos sen on valinnut korttiin, eikä lentopisteitä. Tietysti otetaan S pisteet tai plussa ekaks. Varsinkin nyt oon käyttänyt, kun S debit kortista on vaivihkaa poistettu maksutapaetu ja se näyttää olevan vain luotollisissa S ryhmän korteissa. Tankkauksesta ilmeisesti vielä saa. Ton luoton voi maksaa samantien kokonaan poies.

Köyhät keräilee pennosia. Ei vois vähempää cash bacit kiinnostaa jostaki ässä pisteistä puhumattakaan.

Minulla on kertynyt S-pisteistä jo kymppitonni vuosien saatossa. Kyllä se köyhän kukkarossa tuntuu.

Vau! Ja jos oisit jossakin muussa kaupassa käynyt oisit säästänyt sen kymppitonnin kuitenkin.

S-ketju on tutkitusti halvin. Ja jos olisin käynyt toisessa kaupassa, ne oletetut rahat olisivat hävinneet maailman tuuleen. Nyt olen säästänyt melkein tietämättäni. Tankkaan tietysti myös ABC:llä. 

Vierailija
253/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on aina mukana, kännykkä ei ja käteistä en käytä. Eli kortilla mennään.

Vierailija
254/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mkasan shekeillä.

Suomessa et taatusti maksa. Jossain Paraguayssa ja jenkeissä onnistuu vielä shekillä maksaminen.

Vierailija
255/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän korttimaksajat säätävät. Ensin kokeillaan kaikki kirjasto- ja kelakortista lähtien ennen kuin oikea kortti löytyy. 

Mitä vittua sä sönkötät? Mulla on tasan kaksi korttia taskussa. Ajokortti ja revolut. Erotan ne kyllä toisistaan, ei tarvitse kokeilla yhtään mitään. 

No mitä vittua sönkötätte paskaa puhelimella maksamisesta?

Vierailija
256/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina luottokorttia maksamiseen ja joskus käteistä. Luottokortilla maksamisesta saa etuja (ruoka, polttoaine, ravintolat jne.). Luottokorttivelkaa ei ole, eikä siksi ole koskaan tarvinnut korkoja maksaa. Minulla on yksi pääluottokortti, jota tulee käytettyä eniten ja sitten on muita luottokortteja eri käyttötarkoitusta varten. Yhdessäkään kortissa ei ole vuosimaksua, eikä muitakaan kuluja. Luottokortti on myös turvallisin maksuväline. 

Miksi katsoisivat? Näkevätkö kassalla kortin tyypin? Tuleeko kassalle näkyville teksi, että TUO MAKSOI VISALLA? Kortti voi olla master card. 

No sillähän just kannattaa maksaa, Bank Norwegian kortillakin saa cash back, jos sen on valinnut korttiin, eikä lentopisteitä. Tietysti otetaan S pisteet tai plussa ekaks. Varsinkin nyt oon käyttänyt, kun S debit kortista on vaivihkaa poistettu maksutapaetu ja se näyttää olevan vain luotollisissa S ryhmän korteissa. Tankkauksesta ilmeisesti vielä saa. Ton luoton voi maksaa samantien kokonaan poies.

Köyhät keräilee pennosia. Ei vois vähempää cash bacit kiinnostaa jostaki ässä pisteistä puhumattakaan.

Minulla on kertynyt S-pisteistä jo kymppitonni vuosien saatossa. Kyllä se köyhän kukkarossa tuntuu.

Vau! Ja jos oisit jossakin muussa kaupassa käynyt oisit säästänyt sen kymppitonnin kuitenkin.

S-ketju on tutkitusti halvin. Ja jos olisin käynyt toisessa kaupassa, ne oletetut rahat olisivat hävinneet maailman tuuleen. Nyt olen säästänyt melkein tietämättäni. Tankkaan tietysti myös ABC:llä. 

Puhut paskaa. Prisma ja lidl ovat tutkitusti halvimpia, jakavat ykkössijan ja osto tottumukset määrittävät lopulta näiden välillä sen, kumpi kenellekkinon lopulta se halvempi. Itselle se lidl on ihan faktuaalisesti halvempi. 

Vierailija
257/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa. Prisma ja lidl ovat tutkitusti halvimpia, jakavat ykkössijan ja osto tottumukset määrittävät lopulta näiden välillä sen, kumpi kenellekkinon lopulta se halvempi. Itselle se lidl on ihan faktuaalisesti halvempi. 

Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että tähän asiaan vaikuttaa myös se missä asuu?

Itse asun pienellä paikkakunnalla missä on vain S-market ja K-market. Ässä näistä halvempi ja parempi. On isompi valikoima ja paremmat päiväykset. S-bonusta myös kertyy paremmin kuin plussaa. Lidliin on n. 30km joten ei kannata siellä alkaa käymään.

Vierailija
258/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä vittua sönkötätte paskaa puhelimella maksamisesta?

En ole sanonut sanaakaan puhelimella maksamisesta, kertonut vain miten itse maksan. Mulle kun on aivan yksi lysti maksat vaikka perseelläs.

Vierailija
259/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pienellä paikkakunnalla missä on vain S-market ja K-market. Ässä näistä halvempi ja parempi. On isompi valikoima ja paremmat päiväykset. S-bonusta myös kertyy paremmin kuin plussaa. Lidliin on n. 30km joten ei kannata siellä alkaa käymään.

Missä kohtaa sanoin etten ymmärrä? Kyllä nyt normaali ihminen tuon ymmärtää sanomattakin. Vaikutat täysin idiootilta jos tuo pitää sinulle erikseen kertoa. Tässä puhuin ihan vaan noiden kauppojen hinnoista, en matkoista. Matkaa minulla on molempiin tasan kilometri. Kerroin vain sen faktan että on paskapuhetta väittää s-kauppoja todistetusti halvimmaksi kun todistetusti ainoastaan prisma on lidliin hintoihin verrattavissa ja ne ovat samalla tasolla. 

Vierailija
260/264 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama missä asut, siitä ei kukaan puhunut vaan siitä että jauhoit paskaa. Kuten sinulle on kerrottu, fakta on se että prisma ja lidl on tutkitusti halvimmat ja lopulta halvemman hinnan ratkaisee omat kulutustottumukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän