Absolutisti - millä sinä juhlistat viikonlopun alkamista / kohotat tunnelmaa vapaailtana?
Ilman mitään provokaatiota kysyn tätä. Itselle alkoholi sekä sen mukanaan tuoma mielialan ja tunnelman kohoaminen kuulivat jokaiseen perjantai- ja lauantai-iltaan enkä voisi kuvitallakaan viikonloppuja ilman.
Mistä ihmiset, jotka eivät käytä alkoholia eivätkä saa kokea tuota tunnetta, saavat vastaavanlaisia tunteita?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Suklaalla. Ihana ottaa illalla pari palaa suklaata levystä. En mä muuta siihen tunnelman kohottamiseen tarvi.
Syöthän pelkkää tummaa suklaata? Maitosuklaa on pahasta. Ja vain kaksi palaa sitten tosiaan!
Vierailija kirjoitti:
En ole alkoholisti, joten en tarvitse sitä.
Vain suomalaiselle alkoholin viikonloppuisin nauttiminen, esim. hyvä viini hyvän ruuan kanssa tarkoittaa, että on alkoholisti.
Ei sekään hyvä asia ole terveydelle eikä muutenkaan, että palkitaan itsensä ruualla ja herkuilla. Ihan yhtä addikteja olette te herkkujen mättäjät.
Vain Suomi jutut. Eli hyvästä ruoasta ja juomasta nauttiminen on ongelma.
Silloin kun käytin eli muutama kk sitten niin juomat olivat jo menettäneet kaiken hohteensa. Eli niihin ei liittynyt mitään juhlavaa. Ei sellaista siis osaa kaivata mikä ei tuottanut suurta nostetta tai jos välillä tuotti niin seuraavana päivänä saattoi olla väsynyt ja innoton. Siis tämä soutaminen ja huopaaminen alkoi tympäistä. Siitä tuli tylsän ennustettavaa, puuduttavaa.
Nyt päivät on aika samankaltaisia, menen aiemmin nukkumaan, olen keskittyneempi ja tasapainoisempi. Miten ihmeessä voisin haluta tästä levollisuudesta pois? Ymmärrän että alkoholi voi sopia seurustelujuomaksi kohtuudella. En kuitenkaan joka viikko ottaisi. Nyt ajatus olla toistaiseksi kokonaan ilman. Rakentaa jotain uutta tilalle, esimerkiksi lisätä liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomi jutut. Eli hyvästä ruoasta ja juomasta nauttiminen on ongelma.
Kyllä se on kun terveys alkaa rapistua ja tajuat sen johtuvan siitä mitä suuhusi aika lailla tahdottomasti lapat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runkkaaminen.
Hyi.
Aikuinen ihminen sanoo hyi kun joku kertoo masturboinnin rentoutumis ja mielialan noatatus keinoksi. Et taida olla ihan terve?
Kuka se tässä pervo on ? 😅😂🤣
Terv Eri
Alkoholi = sokeri
Herkut = sokeri
Laitan uuden isomman anustapin
-Edvin
Vierailija kirjoitti:
päihteettömissä on samalla tavalla jotain vikaa.
Mitä vikaa muka löydät päihteettöyydestä? 😂 Ja miten niin "samalla tavalla"? Etkö juuri sanonut sellaista vääräksi väitteeksi?
Tuotahan toksinen tasa-arvoajattelu on: kukaan tai mikään ei saa olla toista parempaa, raittius ei missään nimessä ole parempi valinta kuin addiktio, paitsi että kuitenkin kaikki hervoton nautiskelu ja rietastelu on kuitenkin loppupeleissä ehdoton must jos havittelee TÄYTTÄ onnellisuutta.
Tälläisen kulttuurin kuristuksessa me elämme. Jostain kieltäytymistä katsotaan pitkään ja kummeksuen. Myös siitä rahatukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän, energisoivan kannabiksen polttaminen tuntuu paljon paremmalta kuin alkoholi.
Bilettämään mennessä ekstaasi sata kertaa parempi kuin alkoholi.
Senkin polttaminen kielletään kokonaan 1.10. lähtien.
AI-yhteenveto
HUS-alueella (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri) hoidetaan kymmeniä kannabispsykoositapauksia viikoittain. [1]
En millään. Tuossa sinun jutussasi ap on oletusharha. Sinä ajattelet, että viikonlopun tullessa olotilaa pitää jotenkin "kohottaa" päihdyttämällä itseä. Ja sitten kyselet, että miten päihdytät, jos kerran alkoholia et juo. Tuo on sama kuin joku sanoisi, että perjantai-iltaisin minä raaviskelen persereikääni telkkaria katsoessa. Te jotka ette niin tee, niin mitä kohtaa te kropassanne sitten raaviskelette? Vastaus on, että ei mitään kohtaa. Se että sinulla tarve raapia peräaukkoasi perjantai-iltaisin, ei ole mikään universaali totuus oikeasta.
Minulla ei ole tarve "nostaa" tai "kohottaa" mitään päihtymällä. Viikonloppu on viikonloppu. Ei se siitä mihinkään kohoa tai laske, vaikka itseäni päihdyttäisin. Se että niin on tarve tehdä, on pelkästään opittu tapa.
Minä juhlistan kupillisella teetä. Ei ole ikinä kiinnostanut päihteet.
Olen salajuoppo, joten kaapissani löytyy aina juhlatarvikkeita. Pämppäilen siis vain kotosalla itsekseni tai kapteeni Morganin seurassa.
Olen pitkällä sairaslomalla joten minulle on ihan sama mikä päivä on. Täten voin myös juoda alkoholia minä tahansa päivänä jos ei mitään tähdellistä ole seuraavalle päivälle. Viikonloppu ei siis eroa mitenkään arjesta paitsi niin että mies on silloin aamusta asti kotona eikä vasta töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen kolmikanta keskustelun perusteella: joko olet alkoholisti, absolutisti tai kàytàt huumeita. Välimuotoja ei ole. Suo, kuokka ja jussi. Viina, sauna ja terva.
Olet oikeassa. Ap ei edes pyytänyt diagnoosia itsestään, mitä nämä nyt täällä tarjoilevat. Hän kyseli, millä muut nostattavat tunnelmaa viikonlopun vapaiden alkaessa. Onhan ne pari pv nyt mahdollista tehdä muutakin kuin iänikuisia arkisia juttuja. Kuka mitenkin.
Noh olen ottanut nyt tavaksi pelata viikonloppuaamuisin lapsen pelikonsolilla hetken omasta nuoruudestakin tuttua peliä. Olen huomannut, että se on tosi kiva, asettaa jotenkin rennon fiiliksen tulevaan päivään. Varmaan sen voisi tehdä myös pe iltana.
Liikunta pidempi treeni hyvä ruoka ja uni. Happea ulkona kunnolla haukaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään aloittajan tekstiä. Itse viikonlopun alkaminen on jo niin mukavaa, että mieliala on korkealla ja vapautunut kun edessä on viikonlopun mieluisat harrastukset ja tekemiset. Samoja tunteita tulee pitkin vuotta eri asioista: keväällä kun puutarhat ja taimistot avautuvat täynnä kesän kukkauutuuksia, hyvä sinfoniaorkesterin konsertti, ensimmäiset joulusuklaat kaupoissa..jne.
Riittääkö tuollaiset hyvän olon hetket oikeasti hauskaan elämään?
Me monesti otettiin kuppia kun pelattiin nintendoa. Ei se juuri muuttunut kun alko jäi pois, ainoastaan loppuillasta ei enää kuollut niin usein.
Pihasaunan lämmittäminen syysiltana ja saunominen on elämys sinänsä, josta jää jopa jotain uupumaan jos alkoholi turruttaa aisteja.
Baareissa me ei käydä muutenkaan, joten eipä tule mentyä selvinpäinkään. Alkoholin juonti on totuttelukysymys, moni suomalainen on aloittanut teininä ne vklryyppäämiset. Menee kyllä jonkin aikaa että pää ja elimistö tottuu uuteen tapaan.
Kannattaa nyt ainakin kokeilla olla ilman jos ei ole koskaan ollut, eipä siinä mitään häviä, vaan saa uuden kokemuksen, eikä mikään estä juomisen jatkamista myöhemmin!
Dippaan porkkana- ja kurkkutikkuja.