Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkioireilua työpaikan kokouksissa

Vierailija
01.09.2026 |

Moi! Sairastuin pari vuotta sitten paniikkihäiriöön ja nyt olen palannut työelämään. Ongelmani on että en kestä yhtään olla missään pienessä tilassa/huoneessa ison tiimin kanssa, iskee heti paniikki ja alkaa huimaamaan. Tämä on ihan saatanan noloa kun sitä vähän odotetaan että osallistutaan noihin tiimeihin. En enää yhtään kestä yhtään olla samassa/pienessä tilassa missä on paljon ihmisiä. Ei auta että altistan itseäni tilanteisiin. Onko tähän mitään apuja? :( 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox

Vierailija
2/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontuotteena on myös myynnissä " rauhoittavia". Niitäkin voi koittaa. Ihan mistä vaan marketista voi löytää vitamiini hyllyiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli laukaiseva tekijä? Aineiden kokeilu? Moni ei tajua millä leikkii. Kun päässä naksahtaa noiden kokeilujen jälkeen mikään ei ole enää ennallaan. 

Vierailija
4/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DKT-harjoitukset ja Opamox  ovat auttaneet mua kun edessä on ollut jännittävä tilanne.  Joskus pelkkä tieto, että lääke on käsilaukussa, antaa tarvittavan rohkeuden. ( toki sen vaikutus alkaa vasta tunnin kuluttua mutta plasebolla mennään usein yhtä hyvin)

Vierailija
5/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli laukaiseva tekijä? Aineiden kokeilu? Moni ei tajua millä leikkii. Kun päässä naksahtaa noiden kokeilujen jälkeen mikään ei ole enää ennallaan. 

En ole ap, mutta minulla on ollut paniikkihäiriö niin kauan kuin muistan. Erityisen pahana oli alakoulussa, kun lauloin koulun kuorossa. Sain kohtauksen varmaan kaikissa esityksissä. Ja olin jotain 9 v. joten ei ollut aineista kyse.

Nyt olen 45 v. ja pystyn tekemään ainoastan etätyötä. Koulun sinnittelin läpi, yliopiston tein käytännössä itsenäisesti, mutta työelämä on ollut vaikeaa koska en pysty mihinkään palavereihin, koulutuksiin, asiakastapaamisiin tai matkustamaan.

Vierailija
6/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma ja rehellinen itsellesi nyt? Kuivahumala oireilee juuri tuolla tavalla. 

Vierailija
7/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni lääkäri enää kirjoittaa Opamoxia tms? Luulen, että ehkä yhden kerran pienen pakkauksen ja sitten kehottaa tekemään muita ratkaisuja tai masennuslääkettä voi kirjoittaa jatkoksi. 

Vierailija
8/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on.. kun sen vaikutus lakkaa niin olo on vielä karmeampi 

Vierailija
9/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on.. kun sen vaikutus lakkaa niin olo on vielä karmeampi 

Opamoxia siis.. AP

Vierailija
10/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bach Rescue Remedy Drops luontaistuotekaupasta.

Vierailija
11/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoi ennen kokeusta ja tee hengitysharjoituksia.

Vierailija
12/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun tähän aiheeseen.

Muistan yhden ison kokouksen jossa tyhmästi menin istumaan keskelle huonetta ja kun kaikkien piti esitellä itsensä niin menin jotenkin ihan paniikkiin omaa vuoroa odotellessa ja oma puhe takelteli todella pahasti. En juuri saanut sanoja ulos suusta.

Yöunet lähti tuon jälkeen.

Vierailija
13/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen, mutta olen pärjännyt etukäteen pelkäämissäni tilanteissa puolikkaalla, ajat sitten päiväysvanhaksi menneellä Opamoxilla. Niihin sain reseptin jotain sairaalassa tehtyä kuvausta varten. 

Ilman sitä tuskin kykenisin menemään koko tilaisuuteen.

Vierailija
14/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor 2 mg tai Ksalol 1 mg.

Vierailija
15/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vatsa sekaisin. Se se vasta noloa onkin. Pistän nyt kaikki paukkuni etätyön saamiseen. En jaksa enää muuta.

Vierailija
16/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaiva on saanut minutkin alisuoriutumaan elämässä. Opiskeluaika oli yhtä painajaista, ja työ"urani" olen sitten tehnyt sen mukaan, missä ei juuri koskaan tarvitse verkostoitua, kokoustaa, esiintyä tai matkustaa. Propral auttaa pakkotilanteissa sen verran, että saa rämmittyä läpi. Tsempit meille kaikille.

Vierailija
17/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vatsa sekaisin. Se se vasta noloa onkin. Pistän nyt kaikki paukkuni etätyön saamiseen. En jaksa enää muuta.

Mulla on tämä sama ongelma. Paniikkikohtaus saa mahan sekaisin. Pelkän paniikkikohtauksen saisin hengiteltyä pois, mutta kun paniikki saa mahan löysälle! Luojan kiitos olen nykyään etätöissä. Mutta kyllä tästä seuraa silti ongelmia välillä muussakin elämässä.

Välillä sain tilanteen jo hallintaan kokonaan, mutta sitten yksi paniikkikohtaus ikävässä tilanteessa sai taas nämä alkamaan.

Vierailija
18/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa, kun en käytä nikotiinivalmisteita muutamaa tuntia ennen kokousta.

Vierailija
19/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan teustä ei sitten ole kuullut, että ihminen voi myös opetella pois paniikista? Rauhoittamaan itsensä. Minä opettelin, jäljellä on pari asiaa joita en halua tehdä, teen jos on pakko.

On aikalailla turha pohtia, mistä paniikki on saanut alkunsa, luultavasti jotain melko viatonta, joka aktivoituu stressissä, saa aikaan paniikkireaktion ja paniikin pelko saa aikaan pahemman reaktion...

En tiedä, onko kyse itsesuggestiosta vai mistä, opettelin (muutaman kuukauden) esim että jos painan peukalon kynnen kevyesti kämmeneen, hermosto alkaa rauhoittumaan. Sitä ennen kävin pari kuukautta turhalla terapeutilla, joka olisi halunnut pohtia kurjaa lapsuuttani.

Ja tietysti se oma työasia pitää osata. Enkä luonteeltani ole säikky tai ujo.

Vierailija
20/58 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral auttaa, kysy työterveydestä resepti.