Ihmiset jotka käy töissä ei käsitä, että pitkäaikaistyöttömän Kela tuista suurin osa menee vuokraan, ruokaan ja laskuihin
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Samoihin asioihin niiden työssäkäyvien ja palkkaa saavienkin rahat kuluvat.
Ja säästöön pari tonnia kuussa.
Hyvä jos kaikki työssäkäyvät saa käteen edes tuon pari tonnia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Samoihin asioihin niiden työssäkäyvien ja palkkaa saavienkin rahat kuluvat.
Pieni osa menee, loput jää omaan käyttöön esim matkusteluun, alkoholiin, muotivaatteisiin, autoon, kesämökkiin, veneeseen, ravintoloihin yms.
ApVai niinkö luulet :D? mulla on ihan hyvä palkka, 3500 käteen, eikä siitä kuule montaa satasta jää ns omaan käyttöön kun on maksettu asunnon ja auton kulut, vakuutukset, netit, sähköt ja kaikki muut pakolliset. Joihin en saa penniäkään mistään yhteiskunnan pohjattomasta kassasta. Toki maksan kaiken yksin, ja yksi teinikin on, joka ei ole halpa sekään. Että ihan samalla tavalla se palkka menee pakollisiin ja jos on pienempi palkka niin varmaan kaikki.
Oma valinta, tavallisella ihmisellä tuosta palkasta jää pari tonnia omaan käyttöön.
Ilmaista rahaa se parisataa sinulle silti on, täysin vastikkeetonta tuloa oikeiden töissä käyvien veronmaksajien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
SATASIA? Mulla tuet 1100 e/kk josta 515 vuokraan (etsin koko ajan halvempaa), laskut 60 e ja ruokaan 400 e. Ei tod jää satasia yli. Yhtään en saa säästöön.
Mutta työnteko ei vieläkään kiinnosta pätkääkään 🙄
Aloituksen tapauksessa tukia on liikaa, jos satasia jää yli pakollisten ja asiallisten kulujen jälkeen. Monella työläisellä ei jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni osa menee, loput jää omaan käyttöön esim matkusteluun, alkoholiin, muotivaatteisiin, autoon, kesämökkiin, veneeseen, ravintoloihin yms.
ApVai niinkö luulet :D? mulla on ihan hyvä palkka, 3500 käteen, eikä siitä kuule montaa satasta jää ns omaan käyttöön kun on maksettu asunnon ja auton kulut, vakuutukset, netit, sähköt ja kaikki muut pakolliset. Joihin en saa penniäkään mistään yhteiskunnan pohjattomasta kassasta. Toki maksan kaiken yksin, ja yksi teinikin on, joka ei ole halpa sekään. Että ihan samalla tavalla se palkka menee pakollisiin ja jos on pienempi palkka niin varmaan kaikki.
Ne on niitä valintoja. Mulla jää samasta palkasta pakollisten menojen ja oman käytön jälkeenkin vielä tonni ylimääräistä tilille. Mutta kun ei tarvitse olla sitä ökyintä asuntoa tai autoa niin se sama raha riittää kummasti pitemmälle.
Minun tuet yht. 1150e. En saa toimeentulotukea. Ei ole mitään omaisuutta. Vuokraan menee 700e.
T. 56v. monisairas työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SATASIA? Mulla tuet 1100 e/kk josta 515 vuokraan (etsin koko ajan halvempaa), laskut 60 e ja ruokaan 400 e. Ei tod jää satasia yli. Yhtään en saa säästöön.
Mutta työnteko ei vieläkään kiinnosta pätkääkään 🙄
Miksi ei kiinnosta? Saat samalla sosiaalista kanssakäymistä. Sinun eii tarvitse istua päivät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se pitääkin olla. Kyllä töissäkävijän elintason tulee olla selvästi korkeampi.
No ei aina ole. Vaimo on tuökyvyttömyyseläkkeellä ja itse olen periaatteesta työtön just teidän natsisikojen takia. Hyvin optimoimalla käymme monta kertaa ulkona syömässä/kk. On huippu jätti tv. On pelikoneet viimeisen päälle. Nuorena pitää juuri elää. Katkerat raatajat säästää koko vuoden että pääsee viikoksi etelään. Hah! Minä elän nyt ja tässä.
Eli olet luuseri ja köyhä.Työssäkäyvillä on muutakin kuin vaivaiset pelikoneet ja telkkari.
saatko jotain palkkaa näistä provoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin menee palkastakin suurin osa omaan asumiseen, omaan ruokaan ja omiin laskuihin. Eikös tämä ole juuri sitä omaa käyttöä.
Omaa käyttöä on esim, matkustelu, alkoholi, harrastukset, elektroniikka, ravintolat yms
Ap
Ja näihinkö pitäisi päästä toisten maksamana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on upeaa jos KELAelätillä vain suurin osa menee vuokraan, ruokaan ja laskuihin.
Työssäkäyvällä menee kaikki. Ei ihmekään jos niitä vituttaa tuollaisen katselu.
Kuole sitten vitutukseesi. Pienet palkat eivät ole työttömien vika. Eivät työttömät ketään pakota pienipalkkaisiin töihin.
Jonkun on pakko nekin työt tehdä kun laiskoille ei kelpaa.
Toki käsitetään. Miksi luulit muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on upeaa jos KELAelätillä vain suurin osa menee vuokraan, ruokaan ja laskuihin.
Työssäkäyvällä menee kaikki. Ei ihmekään jos niitä vituttaa tuollaisen katselu.
Kuole sitten vitutukseesi. Pienet palkat eivät ole työttömien vika. Eivät työttömät ketään pakota pienipalkkaisiin töihin.
Jonkun on pakko nekin työt tehdä kun laiskoille ei kelpaa.
Kyllä kelpaa. Viimeksi oli bruttopalkka 1600e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo loiset johonkin yhteismajoitukseen..onhan noita tyhjillään olevia rakennuksia ja tehdashalleja..pitääkö noilla kaikilla olla oma asunto,jonka kulut maksaa yhteiskunta/ työssäkäyvät korkeilla veroilla?yhteisasuminen,yhteiset vessat ja pesutilat..satavarmasti tulee halvemmaksi kuin satojen tuhansien asuttaminen omiin asuntoihinsa..ja heillä olisi se yhteisöllisyyden tunne,kun ovat samassa "veneessä"..
Näytä esimerkkiä ja muuta itse siihen tehdashalliin asumaan.
Ei tartte kun asuu omassa velattomassa talossa ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka, vuokra ja laskut ovat omaa käyttöä.
Tämä. Mihinkä muualle ne rahat pitäisi käyttää? Ulkomaan matkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni näin pitääkin olla. Kyllä työssäkäyviltäkin menee palkka vuokraan ruokaan ja laskuihin.
Kyllä mulla töissä käydessä (vaikka pskaduunia teinkin pienellä palkalla) jäi vuokran, laskujen ja ruoan jälkeen lähes 1000 e ylimääräistä. Suurella osalla suomalaisista vieläkin enemmän jotka hyvässä työssä.
Suuri osa suomalaisista tekee töitä oikeasti huomattavasti sinun palkkaasi (kun olit vielä töissä) pienemmällä kuukausipalkalla, josta ei tonnia kuussa jää kaikkien pakollisten menojen ja ruoan jälkeen, lähes kaikki kulut ja kustannukset kun ovat nousseet sinun työurasi jälkeen melkoisesti. Esimerkkinä hyvästä työstä mulla on naapurissa lääkäri (ei tällä hetkellä potilastyössä) jonka kuukausipalkka on vajaa 12000e miinus verot ja muut maksut. Toinen naapuri on yrityksensä myynyt yritysjohtaja jonka vuosittaiset pääomatulot ovat toistasataa tuhatta. Heillä varmasti tosiaan jää kuukausittain touhutonni tai useampikin taskuun, keskiverto tavan tallaajalla ei todellakaan jos palkka käteen on parin tonnin paikkeilla kuukaudessa.
Kai nyt jos töissä käyvät on tarpeeksi fiksuja että ovat töihin päässeet ja koulut saaneet käytyä ymmärtää. Osa on jopa ollut niillä tuilla itsekkin.
T.Kelaloinen
Niin ei ole aina ja sehän tässä nykysysteemissä mättää. Sen PITÄISI olla.