Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailen alkoholinkäyttöäni - pyydetään vilpittömän rehellisiä mielipiteitä

Vierailija
31.08.2026 |

Olen 48-vuotias, urheilua aktiivisesti harrastava mies (juoksen maratonin hieman yli 3 h). Lapset ovat jo täysi-ikäisiä, joten lastenhoidollisia velvoitteita ei enää ole. 

Lopetin arkipäivisin tapahtuvan alkoholinkäytön 5 vuotta sitten. Viikonloppuisin käytän alkoholia seuraavasti: pe ja la yleensä n. 6-10 annosta molempina päivinä ja su n. 4-6 annosta. Tissutellessa tykkään myös "kostovalvoa" ja menen nukkumaan n. klo 02 pe ja la. Taloudellinen tilanteeni mahdollistaa parempien alkoholijuomien nauttimisen, joten en suinkaan juo vain humaltuakseni.

La ja su n. klo 12-13 nautin yhden laadukkaan päiväoluen (sisältää n. 2 annosta alkoholia), jonka jälkeen otan päiväunet. 

Urheilun suoritan arkisin, koska elämäntavat viikonloppuisin eivät salli kuin kevyttä liikuntaa koiran kanssa.

Olen jonkin verran miettinyt elämäntapaani, mutta toistaiseksi koen, että haluan jatkaa tällä tavalla. Mitä muut olette mieltä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6-10 on alkoholistista juomista. Haittoja tulee jo nyt ja jos joka viikonloppu pitää juoda niin eläkkeellä on aivot jo mössöä jos ei maksa/haima petä ensin. Toleranssi myös kasvaa noilla määrillä ja parin vuoden päästä se 6-10 on vaihtunut 10-16. Sitten tuleekin jo ekat deliriumit.

Ex-alkkis

Ei tuosta määrästä mitään deliriumia tule, itse olen juonut 10 vuotta yli 100 annosta viikossa ja ainut ongelma on ollut pieni hikoilu ja ahdistus.

Mä join viikon putkeen 14-18 olutta päivässä ha kun lopetin seinään oli seurauksena delirium tremen näin luki omakannassa. Näin asemiehiä palkkamurhaajia jotka naureskeli miten poltetaan kohta minut elävältä. Ei ollu kovinkaan hauskaa se.

Ex-alkkis

Vierailija
22/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on riippuvuus jos automaattisesti lauantaina tekee mieli juoda. Paras ja rentouttavin viikonloppu on sellainen, ettei alkoholi käy edes mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toki ymmärtää, että joka viikonloppu tapahtuva juominen on liian runsasta. 

Vierailija
24/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelmasi on se, että kyselet muiden mielipidettä tästä asiasta.

Vierailija
25/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmakäyttöähän tuo on. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko alkoholi laadukasta vai ei. 

Ongelma kenelle?

Vierailija
26/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! ! Olen 42-vuotias nainen. . Otan saunassa kerran viikossa neljä olutta. Joskus 2 x viikossa. 
Lapset jo isoja  ja omissa huoneissaan tuolloin. En häiritse heitä tai muita  mitenkään. vaikka sattuisinkin olemaan hiprakassakin vähän. 

Herään  aamulla herättämään kouluun. vaikka olisin valvonut. Olen siis työtön. Juomien määrä en ole lisännyt yhtään vuosien varrella, joten teoria siitä, ettö juoppous odottaa, on kaukana. 

Kaikki läksyt ja kotityöt on tehty tuohon mennessä.

Joku kylällä käynyt supisemaan, että miten  tuo sopii perheenäidille. Varmaan  kuullut joltain tuosta. 

Potäisi kuulemma ajatella terveyttä. Ulkonäössä ei kyllä tuollainen näy ollenkaan, vaikka  on jotkut vitsailleetkin, että kohta olet kuulemna juopon  näköinen? Eikö siihen tarvita vähön isompia määriä  yleensä? 

Joillekin ei sitten ole mitään muuta, kun joko absolutisti tai juoppo? Ja onko oikeasti aikuisten oikeesti jotkut niin lapsellisia, että  tahalleen jopa valehdelleet jonkum juomisista, jotta saataisiin mustamaalattua joku? 

Tuo ei ole ainoa juoru, minkä olen kuullut itsestäni nimittäin  joku vihjaisi, että joku gang stalking jengi olisi ollut kimpussani  vuosikausia. 
No,, vihjailuja vaan todennäköisesti. Jotain outoa  kohtelua on kyllä ollut mm.  terveydenhuollossa. 

Vierailija
27/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa tosi tosi paljon myös riskiä monille eri syöville jo tuo sinun juomismäärä.

Vierailija
28/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostele mun. 

Olen 50-vuotias työssäkäyvä mies Teen vuorotyötä. Juon n. 1-2 litraa kirkasta viikossa. 
En valvo välttämättä myöhempään koska juon myös ennen työpäiviä.  
Kuin sohvalla TV:tä katsoen. 

Muut  perheenjäsenet väittäneet, että on ongelma juomisen kanssa (vsimo ja aikuiset lapset) ja muka joskus räyhäämään liikaa ja turhasta kun otan alkoholia.

No silloin yleensä kommentoin kaikesta,  mikä ottaa päähön elämästä, enkä ehkä niin asiallisesti. Aggressiivinen en ikinä ole ollitvpsitsi joskus korottanut ehkä ääntä liikaa. 

Käyn kuitenkin töissä, enkä ole ikinö ollut  sairiksella krapulan takia. . 

Nyt vähentänyt reippaasti kun ikää tullut lisää ja nyt otan satunnaisesti tai kerran viikossa Joskus olutta  kirkkaan sijaan. Yleensä vain  TV:tä katsoen kun vaimo väittää että  haastan riitaa helposti kun olen ottanut 

Mitä mieltä??

Olet oppikirja alkoholisti. 

Vierailija
29/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti työelämässä ja juot liikaa. Juot melkein joka toinen päivä (3/7) viikossa. Lisäksi alkoholi haisee muulle perheelle (jos siis asuvat vielä kotona, puolisosta et maininnut). Vaikka et sammuisi olet humalassa ja krapulassa ja kostovalvominen (mitä se edes on ja kenelle kostat?) tapahtuu vain siksi että voisit "tissutella" pidemmän aikaa. Tee audit-testi niin näet pisteet. 

Kannustan sinua vähentämään ja harventamaan juomista, muutama kuukausi ilman alkoholia voisi olla hyvä alku. Mitä pakenet juomalla, vanhenemista, lasten aikuistumista, muuta? 

Vierailija
30/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaa tosi tosi paljon myös riskiä monille eri syöville jo tuo sinun juomismäärä.

Tupakoin, joten ihan sama.

Vierailija
31/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 55 kiloinen nainen. 

Nyt meni viikonlopussa litra viskiä, 8 lonkeroa ja pullo kuohuviinia. 

Viikolla urheilen, elän terveellisesti ja oon niin pirun mahtava ja suorittava mutta ei se sitä faktaa peittoa, että kyllä nää määrät ylittää riskirajat reippaasti ja ollaan ainakin lipsumassa alkoholismin puolelle. 

Miksi juopolle on niin vaikea myöntää olevansa juoppo? 

Vierailija
32/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa menee. Mut mikä on kostovalvominen? Kenelle kostat ja mitä?

Vierailija
33/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rajasi tiedät. Enjoy!

Vierailija
34/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostele mun. 

Olen 50-vuotias työssäkäyvä mies Teen vuorotyötä. Juon n. 1-2 litraa kirkasta viikossa. 
En valvo välttämättä myöhempään koska juon myös ennen työpäiviä.  
Kuin sohvalla TV:tä katsoen. 

Muut  perheenjäsenet väittäneet, että on ongelma juomisen kanssa (vsimo ja aikuiset lapset) ja muka joskus räyhäämään liikaa ja turhasta kun otan alkoholia.

No silloin yleensä kommentoin kaikesta,  mikä ottaa päähön elämästä, enkä ehkä niin asiallisesti. Aggressiivinen en ikinä ole ollitvpsitsi joskus korottanut ehkä ääntä liikaa. 

Käyn kuitenkin töissä, enkä ole ikinö ollut  sairiksella krapulan takia. . 

Nyt vähentänyt reippaasti kun ikää tullut lisää ja nyt otan satunnaisesti tai kerran viikossa Joskus olutta  kirkkaan sijaan. Yleensä vain  TV:tä katsoen kun vaimo väittää että  haastan riitaa helposti kun olen ottanut 

Mitä mieltä??

Olet oppikirja alkoholisti. 

Vielä sen verran, että joitain saattaa ottaa päähän raha mikö menee juomisiin. 
Jos ei ongelmakäyttäytymistä henkilöllä joka juo, on rahanmeno ongelma ennen terveysongelmia, ainakin jos ei hyvätuloinen. 

Eräällä meni kuulemma  200€ min. alkoholiinnja tupakkaan. Melkoinen summa tuollaisiin. 

Vierailija
35/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen käyttösi on älyvapaata6. Tissuttele alkuun vain joka toinen viikko ja myöhemmin joka kolmas, niin tulet paremmin humalaan. Ja huomattavasti pienemmällä alkoholimäärällä. Tuo kulutuksesi on liiallista, ja noilla määrillä arkesi kuluu viikonlopun tissuttelua odotellen. 

Vierailija
36/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa menee. Mut mikä on kostovalvominen? Kenelle kostat ja mitä?

Joo ei kyllä  itselläni ole mitään kostovalvomista, jos en mene aina samaan   aikaan nukkumaan kun mies ja lapset. 

Meillä valvominen mennyt tilanteen  mukaan. . 
Ei mieskään mennyt nukkumaan samaan aikaan  kun me, kun menin aina klo 23 viimeistään lasten kanssa, kun hönellä oli paljon iltavuoroa. 

Nyt kun itselläni mshdollisuus valvoa kun lapset isoja ja ei aina  tarvitse  herätä aikaisin töihin, ei se mitään kostovalvomista ole. Hassu analyysi. 

Vierailija
37/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riippuvuussairaus ole nautinnollista vaikka muuta itsellesi uskottelet.

Vierailija
38/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap alkoholiongelma. Löydä jotakin korvaavaa tuon viikottaisen runsaan alkon tilalle, ja voit paremmin. 

Vierailija
39/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-10 on alkoholistista juomista. Haittoja tulee jo nyt ja jos joka viikonloppu pitää juoda niin eläkkeellä on aivot jo mössöä jos ei maksa/haima petä ensin. Toleranssi myös kasvaa noilla määrillä ja parin vuoden päästä se 6-10 on vaihtunut 10-16. Sitten tuleekin jo ekat deliriumit.

Ex-alkkis

Mun mies saattaa vetään noin ja on 60. Olen odottanut että milloin sisäelimet pettää. Ei perkule petä.

Mies on terävä kuin partaveitsi. on ex-urheilija, joten sydän on saanut rasitusta nuorena -> jaksaa sytkyttää pidempään.

Eli ei ole alkoholin suurkulutus vielä tehnyt tehtäväänsä...

Vierailija
40/53 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riippuvuussairaus ole nautinnollista vaikka muuta itsellesi uskottelet.

Miten niin muka? Säälin ihmisiä jotka ei koskaan selviä krapulasta ja lähde uuteen nousuun. You do you f*kcer.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi