Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks nykykeittiöissä on vain 1, säälittävän pieni tiskiallas eikä laskutilaa lieden vieressä?

Vierailija
30.08.2026 |

Mun lapsuudessa oli 2 isoa pesuallasta, toisessa pystyi tiskaamaan ja toisessa kuivaamaan. Joo tiskikoneen omistan minäkin, mutta silti tarvitsee joitakin astioita tiskata käsin.

Sitten: mihin on hävinneet laajat, rosteriset tai metalliset tiskipöydät lieden vierestä? Kiva miettiä mihin laskee kuuman kattilan kun lieden ympärillä on jotain mdf-levyä tms.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään keittiöissä lähinnä availlaan Woltin rasioita. Haarukat saa huuhtastua pienessäkin altaassa.

Vain cityvihreät. Normaalit ihmiset kokkaa edelleen. 

Vierailija
22/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävän pieni? Minun mielestäni vakio-ongelma on se että se ainokainen allas on aivan valtavan kokoinen, paljon isompi kuin kylpyhuoneessa. En ymmärrä, millä perusteella kukaan tarvitsee sellaisen. 

Uunipelti pitää mahtua altaaseen. Monella on leveämpiä uuneja kuin 60 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävän pieni? Minun mielestäni vakio-ongelma on se että se ainokainen allas on aivan valtavan kokoinen, paljon isompi kuin kylpyhuoneessa. En ymmärrä, millä perusteella kukaan tarvitsee sellaisen. 

Sinun ruoanlaittosi taitaa rajoittua mikrossa lämmittämiseen?

Vierailija
24/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennutettiin talo 2000-luvun alussa, jo silloin oli muodissa tasoon upotetut pienehköt altaat. Otettiin niiden sijaan se klassinen kahden altaan tiskipöytä, jossa oli laskutilaa. Oli kalliimpi kuin ne upotetut altaat. 

Vierailija
25/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keittiössä kaksi allasta ja kumpikin riittävän suuret. Toinen iso ja toinen hieman pienempi. Silloin mahtuu kunnolla pesemään isompiakin astioita. Lisäksi altaat ovat terästä, eli erittäin helppohoitoiset, eikä tarvitse joka asiaa varoa. 
Paras hankinta kivitason lisäksi. 

Vierailija
26/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannunalusista kuullut?

Laitatko lattialle sen pannunalusen?

Vierailija
27/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannunalusista kuullut?

Tässä oli kyse tiskialtaan ja lieden välisestä laskutilasta, jota pitäisi olla 60 cm. Näin opetettiin muinoin emäntäkoulussa, mutta keittiöitten suunnittelijat eivät ole emäntäkoulun käyneitä eivätkä muutenkaan tee itse keittiössä mitään. 

Ei ole laskutilaa 1980-luvulla valmistuneessa talossakaan, eikä mitään kunnollista työtasoa.

Vierailija
28/28 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tiskaat sen yhden astian käsin. Siihen kahta allasta tarvita. Kahden ison altaan keittiötasot on ajalta ennen tiskikoneita.

Entä huuhtelu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä