Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella huonoja kavereita

Vierailija
30.08.2026 |

Olen kannustanut etsimään uusia kavereita, maksamaan uuden harrastuksen, yrittänyt jopa tutustuttaa häntä omien kavereideni lapsiin. Mutta hän notkuu näiden vanhojen kavereiden kanssa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen hän on? Siinä mitä äiti voi asialle tehdä on aika iso ero 7 tai 17-vuotiaan kohdalla. 

Vierailija
22/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän poikaa, ettei halua olla yksin. Pojat liikkuu porukoissa eikä kukaan halua olla ilman omaa porukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain asiaa, jossa poika on lahjakas tai on kiinnostunut? Tai on ollut kiinnostunut ennen tätä huonoa porukkaa? Tärkeää olisi kaivella lapsesta nyt ne positiiviset puolet ja korostaa oikein paljon niitä. Kaverit jos huomaavat tämän, että toisella on ihan oma polku eikä apinoi kaikkea mitä kingit tekevät, niin hän olisi jo tosi pitkällä oman egonsa suhteen.

Hän on harrastanut kauan futista. Tykkää pelata frisbeegolfia ja hän on tosi hyvä leipomaan. 

Kun mä vaan tietäisin mitä kesällä on käynyt että mistä tämä on alkanut. Lopetti treenitkin kesällä. Tai pikemminkin alkoi jättämään niitä salaa väliin. Aiemmin kuitenkin eli ja hengitti futista. Ap

Vierailija
24/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen hän on? Siinä mitä äiti voi asialle tehdä on aika iso ero 7 tai 17-vuotiaan kohdalla. 

14. Ap

Vierailija
25/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain asiaa, jossa poika on lahjakas tai on kiinnostunut? Tai on ollut kiinnostunut ennen tätä huonoa porukkaa? Tärkeää olisi kaivella lapsesta nyt ne positiiviset puolet ja korostaa oikein paljon niitä. Kaverit jos huomaavat tämän, että toisella on ihan oma polku eikä apinoi kaikkea mitä kingit tekevät, niin hän olisi jo tosi pitkällä oman egonsa suhteen.

Hän on harrastanut kauan futista. Tykkää pelata frisbeegolfia ja hän on tosi hyvä leipomaan. 

Kun mä vaan tietäisin mitä kesällä on käynyt että mistä tämä on alkanut. Lopetti treenitkin kesällä. Tai pikemminkin alkoi jättämään niitä salaa väliin. Aiemmin kuitenkin eli ja hengitti futista. Ap

Se sun pitää kysyä häneltä. Onko joku isompi selvittämätön riita jäänyt hiertämään? 

Vierailija
26/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikään liittyy pojilla paljon hankaluuksia, puhutaan vain tyttöjen oireilusta. 

Muistelen kuinka toitotettiin ettei saa kyylätä ja urkkia lapsen asioita, pitää luottaa. Myönnän, että kyyläsin ja nuuskin missä lapsi menee, vaikka meillä oli on suht avoimet suhteet lapseemme. Nythän on kaikenmaailman aineita, itse tutkin taskuja kun lapi tuli kotiin, löytyykö röökiaski. Abiristeilyn jälkeen olikin taskussa yllätys, mutta siitäkin selvittiin.

Vierailija
27/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun pitää kysyä häneltä. Onko joku isompi selvittämätön riita jäänyt hiertämään? 

Oon kysynyt ainakin sata kertaa, mutta en saa mitään irti hänestä. Kavereita on, mutta ne kiusaa ja kohtelee huonosti ja mun lapsi antaa sen tapahtua. Kyllä se huolestuttaa. Etenkin kun muilla äideillä ei ole mitään tietoa tästä, että ilmeisesti mun lapsi on yksin muiden kynsissä. Ap

Vierailija
28/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin lapsen luokse enkä pois lähtisi ennen kuin tietäisin enemmän. Juteltaisiin kronologisesti koko kesä läpi. Ehkä lapsi ei oikeasti tiedä loukanneensa muita. Tai pelkää että suutut jostakin tai pahoitat mielesi ja yrittää suojella sua. Nyt on tärkeää puhua siitä, että voit auttaa vain kun tiedät kaiken.

Vierailija
29/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin lapsen luokse enkä pois lähtisi ennen kuin tietäisin enemmän. Juteltaisiin kronologisesti koko kesä läpi. Ehkä lapsi ei oikeasti tiedä loukanneensa muita. Tai pelkää että suutut jostakin tai pahoitat mielesi ja yrittää suojella sua. Nyt on tärkeää puhua siitä, että voit auttaa vain kun tiedät kaiken.

Hyvä idea mutta mun lapsi on ollut aina se joka ei tiedä tai muista mitään. Ei ole mikään paras puhuja. Menee vain lukkoon jos häntä alkaa "tenttaamaan". Ap

Vierailija
30/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut kuraattoriin tai luokanvalvojaan yhteydessä? Jos joku pitäisi silmällä, mistä on kysymys ja mitä porukassa tapahtuu.

Vierailija
31/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut kuraattoriin tai luokanvalvojaan yhteydessä? Jos joku pitäisi silmällä, mistä on kysymys ja mitä porukassa tapahtuu.

Oon laittanut viestiä luokanvalvojalle että nyt on jotakin outoa pojilla menossa mutta luokanvalvoja vastasi että koulussa menee kuin ennenkin. Ap

Vierailija
32/32 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pikkasen menee överiksi?Feikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi