Eihän Suomessa ole mitään järkeä käydä ulkona syömässä
En ole maksamassa jostain 3 euron lautasellisesta 15-30 euroa. Aivan naurettavaa.
Kommentit (47)
Kyllä mä käyn niin kauan kun on vähääkään varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käyn niin kauan kun on vähääkään varaa.
Miksi
Mitä ihmettä höpötät. Eihän joku 15-30 euroo ole mitään. Jos kerran pari viikossa käy niin ei siihen montaa kymppiä mene.
Ei juonoa kannatakaan, mutta mene hyvään ravintolaan, niin saat laadukasta ruokaa.
Rikkailla on varaa. Ihan sama mitä maksaa.
Lisäksi jotkut köyhätkin käyvät ravintoloissa vaikkei olisi varaa.
Säästö on kyllä aivan valtava kun vuosien varrella on syönyt aina omia ruokia ja töihin tehnyt omat eväät. Syntymäpäivänä tai muissa erikoistilanteissa saatan käydä ulkona, ehkä pari kertaa vuodessa.
On tosi kiva käydä ulkona syömässä ystävien kanssa. Jos nyt käy kerran pari kuukausittain syömässä ravintolassa niin ei se kyllä paljoa taloutta heilauta jos ei osta niitä satojen eurojen viinejä.
En nauti siitä ravintolan teatterista pätkääkään, kokoajan joku ramppaamassa pöydässä kyselemässä jotain ja ruokailuun kuluu tuhottomasti aikaa. Saako joku tuosta show:sta jotain irti? Asioin oikeasti mieluiten jossain pikaruokalassa, missä voi tilata näytöltä itse, tai linjastossa niin saakin sen ruoan joskus ja maksu on jo hoidettu eikä tarvitse odotella laskua.
Minusta ei ole järjenhiventä
maksaa kaupassa ylimääräistä suomessa tuotetusta ruoasta. Sen sijaan ravintoloissa käyminen todella antaa vastetta rahoille ja se oikeasti työllistää ihmisiä.
niin, mikset perusta yritystä, joka myy 3 euron annosta kympillä? Sehän on jo reilusti halvempi kun esimerkkisi?
Vierailija kirjoitti:
On tosi kiva käydä ulkona syömässä ystävien kanssa. Jos nyt käy kerran pari kuukausittain syömässä ravintolassa niin ei se kyllä paljoa taloutta heilauta jos ei osta niitä satojen eurojen viinejä.
Kyllä nämä pari kertaa mulla vastaa aika nopeasti esim. viikon ruokakuluja. Helppo päätös maksaako viikon ruuat vai 2 lautasellista jotain keskinkertaista ruokaa, minkä osaisi monesti tehdä itsekin. Makukin yleensä poikkeuksetta liian suolainen kun on tottunut välttelemään liikaa suolan käyttöä.
Joo ei todellakaan maksais 15-20 euroa pöperöistä joita pystyy itsekin tekemään halvemmalla ja paremmin.
Minkähän lasissa ravintoloissa aloittaja köy?
Tänään taas menossa, varmaan pizzalle. Oikein mukavaa. En itse niin välitä ruoanlaitosta, mielelläni maksan siitä että saan valmiin annoksen eteeni. Lounasbuffatkin maistuu, ja "hesesafka".
Kuukauden kuluttua pääsenkin taas "etelään", ihanaa - aamiaisbuffa + muut ateriat kaikki ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan maksais 15-20 euroa pöperöistä joita pystyy itsekin tekemään halvemmalla ja paremmin.
Tämähän se aina täällä toistuu, "kun teen itse niin paljon parempaa", aleenit ja välimäetkään mitään osaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ulkona syömisen motiivit ovat eri asia kuin pelkkä ruokailu. Ja käyn ravintoloissa jotka kiinnostavat. En myöskään menisi syömään "3€ pöoeröitä".
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on varaa. Ihan sama mitä maksaa.
Lisäksi jotkut köyhätkin käyvät ravintoloissa vaikkei olisi varaa.
Rikkaita on tässä maassa niin vähän ettei kuppilat pysy pystyssä heidän rahoilla, sehän on nyt nähty.
Joka viikko haetaan Take Awayta sunnuntaisin. Menee noin 12-25 euroa/hlö. Mieluummin kävisin oikeassa ravintelissa, mutta puoliso tykkää syödä kotona koska nukahtaa heti sen päälle. Kerran tai kaksi vuodessa vie minut ulos merkkipäivänä. Itse sen sijaan syön ulkona työmatkoilla ehkä 10 kertaa kuussa.
Mää syön aina sisällä.