Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vähän yli vuodessa maksettua 15 000e velat pois, 2000 nettopalkalla.

Vierailija
29.08.2026 |

Kävin myös ulkomailla, söin hyvin, harrastin, omistan auton yms. Elän onnellisesti. Miksi tämä vaikuttaa olevan mahdottomuus niin monelle? Nyt alkaa jäämään reippaita summia säästöön joka kuukausi tuosta samasta palkasta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1350 € on kuukausierä jos korko on 8 %.

Ei tosiaan matkustella eikä edes asutaan missään tai syödä.

Ulkomaanmatkat voivat olla ilmaisia jos asut sopivassa paikassa. Sen kuin kävelet rajan yli vaikkapa Torniossa.

Vierailija
22/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elit siis noin 9000 eurolla per vuosi ja n. 700 eurolla per kuukausi. Minulla ei tuohon kyllä menisi ulkomaanmatkaa, autoa, hyvin syömistä tai kallista harrastusta.

Hyvin syömiseen riittää että käy sienimetsällä ja kalastaa. Perunoita, voita ja kermaa saa kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elit siis noin 9000 eurolla per vuosi ja n. 700 eurolla per kuukausi. Minulla ei tuohon kyllä menisi ulkomaanmatkaa, autoa, hyvin syömistä tai kallista harrastusta.

Halvan auton pitäminen voi olla voitollista jos sitä tarvitsee työtehtävissä ja työnantaja maksaa kilometrikorvaukset. Kilometrikorvaukset eivät ole tuloja joten ne eivät vaikuta ap:n 2000 € nettotuloihin.

Vierailija
24/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko apn asuminen maksoi

Vierailija
25/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa esimerkkiä! 

Laitatko ap laskelman kaikista tuloistasi ja menoistasi tänne, niin voidaan ottaa opiksi. 

Vierailija
26/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
27/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on kuin suoraan naistenlehtien talous-osion artikkeli. Samanlaisia juttuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikein elämän kulujen kanssa, ellei joku muu maksa peruselämisen kuluja.

Vierailija
28/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sit

Luetko ikinä aloituksia loppuun :D

On muutkin lainansa lyhetänyt eikä siitä tarvi kehuja olla pyytämässä netissä. Tuossa sinulle🥇 

En pyydä kehuja, vaan tuon ilmi sen, että 2000 ei ole huono palkka jolla ei pysty elämään. Sitä ajatusmaailmaa täällä näkee surullisen paljon.

Kyllähän sillä elää, mutta jos haluaa muutakin tehdä kuin itkeä kiven päällä ja syödä puuroa, niin säästöön siitä ei kyllä ihmisillä yleensä juurikaan jää. Varsinkaan just tällä hetkellä, kun kaikki on niin kallista.

Vierailija
29/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta asun velattomassa ok-talossa mieheni kanssa. Asumiskulut 300e/kk eli mun  osuus 150e/kk. 2000e nettopalkasta pystyy helposti saamaan puolet säästöön tai sitten niihin velkoihin.

Ja Tallinnakin on ulkomailla

Niin, mulla olisi heti laittaa käteisenä tuo 15000 € hankintaan, ei tarvitsisi ottaa lainaa. Olisi, vaikka tänä vuonna maksoin (käteisellä) puolet meidän uuden auton hankintahinnasta eli about tuon 15000 €. Mut olen siitä onnellisessa asemassa, että mä olen ehtinyt olla töissä ja kerryttää varallisuutta jo jonkun aikaa. Ei mun oo yhtään vaikea uskoa, että joku muu joutuu ottamaan lainaa tuollaisiin hankintoihin ja maksamaan niitä pidempään kuin vuoden, pari pois. En mä kuvittele, että kaikki asuu halvan lainan aikaan velattomaksi maksetussa kodissa, jonka kuukausikustannukset ovat varsin kohtuulliset, tai että kaikki yltäisivät mediaaniansioihin tai yli.

Vierailija
30/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin syömiseen riittää että käy sienimetsällä ja kalastaa. Perunoita, voita ja kermaa saa kaupasta.

Käyn itsekin sienessä, marjassa ja kalassa, viljelen kotitarpeiksi, mutta siltikään en saa kaikkia menoja menemään alle 900 euron kuukaudessa. En matkusta ulkomailla. Autoa en omista. Siksi ihmettelen.

Vierailija
31/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa esimerkkiä! 

Laitatko ap laskelman kaikista tuloistasi ja menoistasi tänne, niin voidaan ottaa opiksi. 

Mutta eihän sitä tuu kun pimittäis kumminkin

Vierailija
32/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kuin suoraan naistenlehtien talous-osion artikkeli. Samanlaisia juttuja, joilla ei ole mitään tekemistä oikein elämän kulujen kanssa, ellei joku muu maksa peruselämisen kuluja.

Se mua noissa jutuissa kuvottaa joku muu maksaa jotain ja sitten ollaan voittajia kun muka yksin selvinny

Vierailija
33/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baitti tää on

Vierailija
34/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sit

On muutkin lainansa lyhetänyt eikä siitä tarvi kehuja olla pyytämässä netissä. Tuossa sinulle🥇 

En pyydä kehuja, vaan tuon ilmi sen, että 2000 ei ole huono palkka jolla ei pysty elämään. Sitä ajatusmaailmaa täällä näkee surullisen paljon.

Kyllähän sillä elää, mutta jos haluaa muutakin tehdä kuin itkeä kiven päällä ja syödä puuroa, niin säästöön siitä ei kyllä ihmisillä yleensä juurikaan jää. Varsinkaan just tällä hetkellä, kun kaikki on niin kallista.

Olen säästänyt vuosia tuollaisesta palkasta (n. 1900-2200 netto) ja ruoasta en todellakaan urheilevana tingi, toki kaiken teet itse kotona. Yleensä saan säästöön 300-500 e/kk, mutta elän aika minimalistisesti enkä ostele mitään ylimääräistä.

Vierailija
35/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mua noissa jutuissa kuvottaa joku muu maksaa jotain ja sitten ollaan voittajia kun muka yksin selvinny

Äitiyslomalla säästetään 10 000 euroa. Joopa joo, mies maksoi kaiken. Käsittämätöntä miten tyhminä lukijoita pidetään.

Vierailija
36/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyslomalla säästetään 10 000 euroa. Joopa joo, mies maksoi kaiken. Käsittämätöntä miten tyhminä lukijoita pidetään.

Niinpä. Minä vihaan kaikkia selviytymistarinoita

Vierailija
37/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sit

Olen eri mieltä. Kun olin vielä töissä, sain nettona käteen 1900€. Asuntolainan lyhennys OKT 400€/kk. Sähkölasku + vesi 100-300€/kk (talvella sähkölasku 200€/kk, vesi ympäri vuoden 50€/kk). Kotivakuutus (laaja) n. 30€/kk. Bussikortti 75€/kk. 

Helposti sai säästöön 100-400€/kk. 

Sinkku,lapset jo aikuisia.

Vierailija
38/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa esimerkkiä! 

Mutta eihän sitä tuu kun pimittäis kumminkin

Malta nyt 😂

Provohan tämä.

Vierailija
39/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 280 k€ velat maksettua 3 päivässä, siitä kun päätin että nyt veloista eroon...  Ei kannata pitää enempää velkaa kuin pystyy hoitamaan. 

Vierailija
40/53 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet persu, ja teet pimeitä töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän