Työttömän kannattaa pitää tilillä 500 euron puskuria
Jos tulee yllättävä rahanmeno selviää tilanteesta ilman pikavippiä
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Häh, mitä ihmettä? Olen työtön ja käyttötilille on jotain 10 000 euroa. Loput rahavarat rahastoissa, osakkeissa ja osakesäästötilillä. Läheskään kaikki työttömät eivät ole tyhjätaskuja varsinkaan jos ovat yli 40-vuotiaita. Siihen mennessä on ehtinyt kyllä kerätä varallisuutta jos on ollut työelämässä.
Olen 37, työelämässä 18 vuotta ennen kun jäin työttömäksi vajaa vuosi sitten. Säästöön sain tuon 18 v aikana 4000 e, vuokralla asunut aina. Ei kaikki tienaa 5000 e kuussa että on varaa säästää. Pskaduunia minimipalkalla itse aina tehnyt.
Ikävä vaan, ettei riittäisi tuokaan edes ei-yllättäviin menoihin. Yleistuki (ent. työmarkkinatuki) on niin onnettoman pieni, ettei sillä voi hoitaa mitään tiedossakaan olevaa isoa laskua, johon ei tuo puskurikaan riitä yksinään. Esim. kotivakuutus tai (koska kunta muutti sanelupolitiikalla tien yksityistieksi pois hoitovastuultaan) tiemaksu, joka 600e/vuosi. Tai jos silmälasit vaikka hajoaa, niin ei tuolla "puskurisummalla" niitä uusia saa. Terveisin: Ei muita tukia, työvuosia takana yli 30v, omakotitaloasukas. Näin yhteiskunta "tukee" ikänsä asiansa hoitanutta, verot ja maksut suorittanutta lainkuuliaista kansalaista. Onneksi lapset on jo omillaan ja aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, mitä ihmettä? Olen työtön ja käyttötilille on jotain 10 000 euroa. Loput rahavarat rahastoissa, osakkeissa ja osakesäästötilillä. Läheskään kaikki työttömät eivät ole tyhjätaskuja varsinkaan jos ovat yli 40-vuotiaita. Siihen mennessä on ehtinyt kyllä kerätä varallisuutta jos on ollut työelämässä.
Olen 37, työelämässä 18 vuotta ennen kun jäin työttömäksi vajaa vuosi sitten. Säästöön sain tuon 18 v aikana 4000 e, vuokralla asunut aina. Ei kaikki tienaa 5000 e kuussa että on varaa säästää. Pskaduunia minimipalkalla itse aina tehnyt.
Olet maksanut jollekulle toiselle asunnon tai useita asuntoja.
Ei euroakaan tilillä koska lähes jokainen työtön tarvii toimeentulotukea ja tilillä olevat rahat vähennetään toimeentulotuesta. Jo saa perinnöksi vaikka tontin niin toimeentulotuet peritään takas.
500€ ei riitä mihinkään. Itsellä on 100 000€ sijoitussalkku. Siinä alkaa jo olla ihan ok-tason pesämunaa
t. työtön
Parempi pitää 50 tonnin puskuria paloturvakaapissa ja antaa tilin olla nollan tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa kaikilla. Tajuatko.
Miksei ole?
Jos on tukien varassa, tuo ei todellakaan kannata. Ei saa toimeentulotukea, jos on joku puskurivarasto tilillä.
Ei kannata vaan aitona rahana kotona. Tilillä ei kannata pitää yhtään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa kaikilla. Tajuatko.
Miksei ole?
Koska ilman töitä ei juurikaan saa rahaa. Oletko jotenkin vajaaälyinen, kun et tätä tajua?
Kuka hullu rahojaan tilillä makuuttaa Kelan kytättävänä? Käteiseksi vain kaikki mikä irtoaa. Jos ei saa tukia, kannattaa puskuri pistää sijoituksiin eikä makuuttaa nollakorkotlillä.
Joo kotivara 2-300€ jos sairastuu tai tulee lakko . Ja pikkuseteleitä bussilippuun. Sekä prepare SIM kortti varalla . Ja vesipulloja . Keksiä. Pari hedelmää aina pöydällä . Vitamiinit. Asperinia Panadol. Niitä mehuja mitkä säilyy vuoden ja säilykkeitä . Käyttää sitten kun menee vanhaksi. Näkkileipää. Ja sitten 1000€ säästössä jos tulee vaikeaa niin maksaa vuokran. Onneksi nyt on edullista matkustaa junalla ja busseilla. Siis retkiä. Syysloma johonkin halpa aurinkoon pitää masennuksen poissa 3-400€ viikko. Pähkinä rusina persikka purkki. Suola tuoreena ja sokeri. Kerran kuussa juo tuoremehua ottaa c - poretta . Naisilla menee rahaa kuukautiset ja ehkäisy. Itse voi leikata hiuksia välttyy täi tartunnoilta. Muistaa käyttää vanhat pesuaineet ensin sitten vasta uutta ostaa.
No kylpylään tarjous 2 vrk voi antaa uutta virtaa , 150-250€ .
Kelan pitää muistaa kotivara se on pakollinen . Se ei ole tuloa .
Ostaa solarium kortin 10 kertaa ja sitten käy sen ja uimahallin käy pari kertaa viikossa.
Kun on saanut jotain rahaa kela kysyy korkoja VAIKKA OIKEASTI ON KULUJA . TILIT MAKSAA . Joka kk menee maksu .
500 ei kyllä riitä mihinkään. Onneksi ymmärsin laittaa joka kuukausi rahaa sijoituksiin sillon kun olin vielä töissä.