Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän palstaa luen, sitä vähemmän tunnen sympatiaa kiltti miehiä kohtaan

Vierailija
29.08.2026 |

Alkujaan olen yrittänyt ymmärtää parisuhdeosattomien, syrjäytyneiden miesten ahdinkoa. Miesten tasa-arvon ongelmat ovat muutenkin mielestäni todellisia, ja jäävät liian vähälle huomiolle.

Kuitenkin mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä vahvemmin olen sitä mieltä, että kenenkään (varsinkaan nuoren) naisen ei kannata ruveta palstan miesten kanssa mihinkään suhteeseen. Näin suuri katkeruus ja itsetunto-ongelmat eivät voi olla vaikuttamatta negatiivisesti parisuhteeseen - ja siihen yhdistettynä tämä taipumus raivoisasti syyttää ongelmistaan muita ei varmaankaan jätä epäselväksi, mihin osapuoleen nämä negatiiviset seuraukset suhteessa kohdistuvat.

Kiltti mies, joka ei koskaan ole seurustellut, voi elätellä itsestään kuvaa ihanteellisena, kilttinä ja herkkänä kumppanina, jos vain joskus suhteeseen pääsisi. Tosiasiassa ihminen on parisuhteessa ja kumppanina pitkässä juoksussa tasan se samanlainen ihminen, joka muutenkin on.

Ihmiset, jotka pystyvät tällaiseen vihamielisyyteen, katkeruuteen, mustavalkoisuuteen ja ylipäänsä löytämään näin suurta nautintoa muiden ihmisten haukkumisesta ja alentamisesta eivät voi olla mitään kilttejä miehiä, saati hyviä ja ymmärtäväisiä kumppaneita.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsehän te naisette olet kiltit miehet katkeruuteen ajaneet kun ette heitä rakasta tai halua heitä seksiä antamalla pelastaa sekä korjata. Kyllä ne kaulatatuoidut turpaanvetävät jännikset kyllä kelpaa mutta se oikeasti sen parisuhteen ansaitseva kilttimies ei. Ei mikään ihme että sitä katkeroituu..

Ei. Kyllä se kiltti mies itse itsensä siihen katkeruuteen ajaa. Muita on vaan niin helppo syyttää, että ei itse tarvitse sitä vastuuta ottaa. 

Eli mielestäsi ihminen ei saisi tuntea vihaa ja vääryyttä jouduttuaan ensin kiusatuksi, haukutuksi ja eristetyksi? Asia selvä.

En minä niin sanonut. Sinä taidat taas kerran olla niitä "kiltti" miehiä, jotka tarkoituksella haluavat ymmärtää asian väärin. Kaikilla ihmisillä on elämänsä aikana jonkin laisia traumoja, ja joskus ne voivat olla jonkun muun aiheuttamia, mutta vastuu paranemisesta on henkilöllä itsellään. Elämä ei ole aina helppoa, ja kuka on sanonut että sen pitääkään olla. Älä inise, vaan toimi.

Usea ihminen toimii ja kehittyy, mutta tuo samalla edelleen julki tilanteen aiheuttaneita epäkohtia, ja sehän ei teille naisille millään mene ymmärrykseen, että kahta tai useampaa asiaa voi tapahtua samaan aikaan. Ehdotat teille naisille ominaista kaiken itseenne ottamista, ja hiljaa nöyränä kulkemista.

Niin, sitä ei monet miehet kestä, että meillä naisilla on ihan omat mielipiteemme. Suu pistetään kiinni vaikka väkivalloin. Kun mies on häviöllä, niin alkaa ensin haukkuminen ja arvostelu, ja kun ne eivät tehoa, niin seuraavaksi nyrkit. Vai että vielä kilttimies, joopa joo.

Sulta meni sitten koko kommentin pointti ohi, ja siitä vedettiin kömpelö aasinsilta omaan agendaan. Joo, eipä tarvitse ihmetellä miksi nykyaikana naisia ei oteta vakavasti😅😅

Ei mennyt. Sun kommentti oli vaan uskomattoman huono. Ja samat sanat, ei kaikkia miehiäkään oteta tänä päivänä vakavasti, mutta minä en yleistä, niinkuin sinä, fiksujakin on. Ja nyt voisit kyllä antaa asian olla, sanomasi on tullut perille....mikä se sitten olikaan🤷‍

Niin tyypillistä naismaista argumentointia kommenttisi, ensin lytätään toisen argumentti, ja sitten vielä vaatimalla vaaditaan viimeinen sana😅😅 Muistahan kultsi, että ilman p.illuasi sinäkin olisit täysin arvoton ja mitätön😘😘

Just tuota tarkoitin. Et enää muuta keksinyt, niin aloit haukkumaan ja arvostelemaan. Ja pillukin piti vetää sun asian yhteyteen. Ei ihme ettei naista sulle löydy, syy näkyy siellä peilissä.

Vierailija
62/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä on Konalan mies?

Pöpi Puppa-mies.

No ketä sitten on Puppa mies. Ei sitäkään ole täällä näkynyt. Olen kyllä aika uusi täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo kilttimies sanan käyttö! Se pilaa meidän oikeasti kilttien miesten maineen. Enää ei voi kertoa tinderissä olevansa kiltti koska sillä sanalla negatiivinen kaiku. Kiltti tarkoittaa, että huomioi ja välittää muista, on avulias ehkä rauhallinen luonne.

M39

Tämä, kiitos ja hyvää jatkoa sinulle! T. Kiltin miehen vaimo

Vierailija
64/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsehän te naisette olet kiltit miehet katkeruuteen ajaneet kun ette heitä rakasta tai halua heitä seksiä antamalla pelastaa sekä korjata. Kyllä ne kaulatatuoidut turpaanvetävät jännikset kyllä kelpaa mutta se oikeasti sen parisuhteen ansaitseva kilttimies ei. Ei mikään ihme että sitä katkeroituu..

Ei. Kyllä se kiltti mies itse itsensä siihen katkeruuteen ajaa. Muita on vaan niin helppo syyttää, että ei itse tarvitse sitä vastuuta ottaa. 

Eli mielestäsi ihminen ei saisi tuntea vihaa ja vääryyttä jouduttuaan ensin kiusatuksi, haukutuksi ja eristetyksi? Asia selvä.

En minä niin sanonut. Sinä taidat taas kerran olla niitä "kiltti" miehiä, jotka tarkoituksella haluavat ymmärtää asian väärin. Kaikilla ihmisillä on elämänsä aikana jonkin laisia traumoja, ja joskus ne voivat olla jonkun muun aiheuttamia, mutta vastuu paranemisesta on henkilöllä itsellään. Elämä ei ole aina helppoa, ja kuka on sanonut että sen pitääkään olla. Älä inise, vaan toimi.

Usea ihminen toimii ja kehittyy, mutta tuo samalla edelleen julki tilanteen aiheuttaneita epäkohtia, ja sehän ei teille naisille millään mene ymmärrykseen, että kahta tai useampaa asiaa voi tapahtua samaan aikaan. Ehdotat teille naisille ominaista kaiken itseenne ottamista, ja hiljaa nöyränä kulkemista.

Niin, sitä ei monet miehet kestä, että meillä naisilla on ihan omat mielipiteemme. Suu pistetään kiinni vaikka väkivalloin. Kun mies on häviöllä, niin alkaa ensin haukkuminen ja arvostelu, ja kun ne eivät tehoa, niin seuraavaksi nyrkit. Vai että vielä kilttimies, joopa joo.

Sulta meni sitten koko kommentin pointti ohi, ja siitä vedettiin kömpelö aasinsilta omaan agendaan. Joo, eipä tarvitse ihmetellä miksi nykyaikana naisia ei oteta vakavasti😅😅

Ei mennyt. Sun kommentti oli vaan uskomattoman huono. Ja samat sanat, ei kaikkia miehiäkään oteta tänä päivänä vakavasti, mutta minä en yleistä, niinkuin sinä, fiksujakin on. Ja nyt voisit kyllä antaa asian olla, sanomasi on tullut perille....mikä se sitten olikaan🤷‍

Niin tyypillistä naismaista argumentointia kommenttisi, ensin lytätään toisen argumentti, ja sitten vielä vaatimalla vaaditaan viimeinen sana😅😅 Muistahan kultsi, että ilman p.illuasi sinäkin olisit täysin arvoton ja mitätön😘😘

Just tuota tarkoitin. Et enää muuta keksinyt, niin aloit haukkumaan ja arvostelemaan. Ja pillukin piti vetää sun asian yhteyteen. Ei ihme ettei naista sulle löydy, syy näkyy siellä peilissä.

Olen ystävällinen niille, jotka sen ansaitsee, ja sitähän teidän naisten on vaikea ymmärtää, että omalla käytöksellään on seuraukset😘😘

Vierailija
65/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiltit miehet ovat edelleen arvossaan. Siis miehet, joilla on selkäranka, koulutusta, osaamista ja hyviä tapoja. Eikä tarvitse olla se kuuluisa laatikkoleukainen lentäjäkirurgi. 

Sen sijaan vässyköistä, vetelyksistä, pöljistä, väkivaltaisista ja inisijöistä ei kukaan itseään kunnioittava nainen ole kiinnostunut.

Vierailija
66/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen palstan ”kiltti mies” ei tosiaan ole kiltti.

Vierailija
67/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä on Konalan mies?

Pöpi Puppa-mies.

No ketä sitten on Puppa mies. Ei sitäkään ole täällä näkynyt. Olen kyllä aika uusi täällä.

Nobody.

Vierailija
68/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt paljonkaan tietoa Puppamiehestä, vaikka yritin etsiskellä. Löytyi sentään tällainen kuvaus:

Niin kulkee vanhurskasten tietä tuo monin tavoin armoitettu mies. Kulkee tien päästä päähän sen heränneen kansan keskuudessa, jota palvelemaan Herra on hänet kutsunut.

Vierailija
69/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ystävällinen niille, jotka sen ansaitsee, ja sitähän teidän naisten on vaikea ymmärtää, että omalla käytöksellään on seuraukset😘😘

Mä en usko, että sua ja "ystävällisyyttä" ansaitsee kukaan nainen. Tunsin kerran sinunlaisesi miehen, samoja emojiakin lähetteli haukkumisiensa perään, oli mt-ongelmainen alkoholisti, näihin aikoihin yleensä oli jo mukava korjaussarja menossa. 

Vierailija
70/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää jotain keksittyjä juttuja kaikki täällä. Puppamiehet ja jauhelihamiehet. Toi kissajuttu sentään kuulostaa uskottavalta. Sodan jälkeen oli ruuasta pulaa.

Vierailija
71/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mikä on palstamies tai kilttimies? Pitäiskö sun jotain mielenterveysosastoa katsella ja mennä hoitoon? Aika hapokasta tekstiä. 

Sehän on palstamamman vastine, se kuva minkä jotkut miehet muodostaa naisista vauvapalstan perusteella

Vierailija
72/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt paljonkaan tietoa Puppamiehestä, vaikka yritin etsiskellä. Löytyi sentään tällainen kuvaus:

Niin kulkee vanhurskasten tietä tuo monin tavoin armoitettu mies. Kulkee tien päästä päähän sen heränneen kansan keskuudessa, jota palvelemaan Herra on hänet kutsunut.

Älä Konalan mies viitsi sotkea ketjuja. Hanki elämä.

Vierailija
73/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä oikein puhutaan? 

Minä olen aina ollut kilttimies, olen nyt 41v enkä muista olleeni sen jälkeen kun täytin 18v ollenkaan ilman naista. Olen ollut aina kiltti ja rauhallinen, sellainen hyvin ujokin, mutta hyvätapainen. Siinä kun ne pahikset ovat olleet äänessä ja menossa, olen itse ollut hiljaa jossain muualla. Olen aina ollut naisia kohtaan erityisen mukava, avoimuus, rehellisyys,empatia ja tunne älykkyys, sekä erityisen hyvät keskustelutaidot ovat olleet avain naisten sydämeen. Minun ei ole koskaan tavannut olla röyhkeä, en ole koskaan pyytänyt seksiä tai ehdotellut sellaista ensimmäisten joukossa, vaan kiltteyden kautta naisten sydämeen ja sitä kautta sänkyyn. Olenkin huomattavasti kokeneempi mies kuin suurin osa ikäisistäni.

Vierailija
74/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut kilttimies, olen nyt 41v enkä muista olleeni sen jälkeen kun täytin 18v ollenkaan ilman naista. Olen ollut aina kiltti ja rauhallinen, sellainen hyvin ujokin, mutta hyvätapainen. Siinä kun ne pahikset ovat olleet äänessä ja menossa, olen itse ollut hiljaa jossain muualla. Olen aina ollut naisia kohtaan erityisen mukava, avoimuus, rehellisyys,empatia ja tunne älykkyys, sekä erityisen hyvät keskustelutaidot ovat olleet avain naisten sydämeen. Minun ei ole koskaan tavannut olla röyhkeä, en ole koskaan pyytänyt seksiä tai ehdotellut sellaista ensimmäisten joukossa, vaan kiltteyden kautta naisten sydämeen ja sitä kautta sänkyyn. Olenkin huomattavasti kokeneempi mies kuin suurin osa ikäisistäni.

Olet kiltti mies, mutta et The Kilttimies, joka valittaa, että miksi häntä ei huolita, vaikka hän on kiltti, vaikka oikeasti vihaa naisia.

Vierailija
75/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän palstamamma hyväksy miehen olevan parempilaatuinen. On oltava alinta kastia ja sitten haukutaan miksi miehet eivät tee sitä ja tätä. Jälleen kerran eilen poistettiin samantien ketju jossa yritin selvittää aloitteiden tekemisestä miehen näkökulmasta. Siitä että ei nimenomaan kiltin erittäin fiksun miehen tarvitse tehdä aloitteita kun niitä tekevät naiset. Kun tinderistä tapailee naisia niin ainakin mun näkökulmasta heistä 9/10 haluaa ekojen treffien jälkeen ehdottomasti nähdä uudestaan ja uudestaan, niitä kyselyitä alkaa nopeasti tulla niin paljon että ei vain tarvitse olla kuin kiltti ja kiva, sellainen rento ja helppo, avoin ja rehellinen, hyvät keskustelutaidot ja asioista puhuminen. Nopeasti alkaa tulla naisilta keskusteluissa viestejä että "huomannut että ollaan usein samaa mieltä asioista"

Vierailija
76/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kiltti mies, mutta et The Kilttimies, joka valittaa, että miksi häntä ei huolita, vaikka hän on kiltti, vaikka oikeasti vihaa naisia.

Sellainen ei pidä itsestään huolta. Tällainen lyhytkin mies, huolehtii itsestään ja on ihan kiva, voi olla nopeasti todella suosittu mies vaikka on kiltti.

Vierailija
77/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä palsta on täynnä yleiseen miesvihaan ja erityisesti kilttien miesten paheksuntaan suuntaavaa mielipidevaikuttamista, joka todistettavasti myös toimii.

Vierailija
78/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jutut on kulahtaneen perusnarskun krokotiilinkyynelkiukuttelua itse aiheutetusta alamäestä.

Mitä enemmän se näitä juttuja lukee sitä paremmin se alitajunnassaan ymmärrtää, että sen tukahdutettu viha kilttimiehiä (= minkälaisia miehiä se ei halua, mutta minkälaiseen sen on kuitenkin tyydyttävä tai oltava ilman) kohtaan hädin tuskin kiinnostaa edes niitä pahnanpohjimmaisia kilttimiehiä.

"Varsinkin nuoret naiset", johon ap epätoivoisesti yrittää vielä jotenkin kollektiivisella tasolla samaistua vie ne kiltitkin miehet, koska ap itse on (feministisen miesvihan takia) seksuaalisesti sammutettu olento, jolla ei nykysessä ryppypeppulegginsyhteiskunnassa ole enää mitään arvoa.

Ne tasa-arvo ongelmat korjaantunee piakkoin, kun maailman suurin julkinen sektori (= maailman suurin tulonsiirtohimmeli naisille) lakkaa olemasta ja naisen todellinen arvo (=aikuisten oikea tasa-arvo) tässä maailmassa tulee esiin.

Vierailija
79/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiehet voisi poistaa päiviltä. Parempi kaikkien kannalta.

Vierailija
80/105 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ei pidä itsestään huolta. Tällainen lyhytkin mies, huolehtii itsestään ja on ihan kiva, voi olla nopeasti todella suosittu mies vaikka on kiltti.

Missä se suosio näkyy? Ei ainakaan nettideiteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi