Esivaihdevuosi-ikäisen iltatoimet
- magnesiumvoidetta pohkeisiin (estämään yöllisiä suonenvetoja)
- magnesiumtabletteja (uneen) esim. Ilta Magnesium tuote
- kosteuttavia silmätippoja (kuiviin silmiin)
- silmänympärysvoidetta
- poskiin soolatra-voidetta ruusufinniin
- selkään aknevoidetta finneihin
- statiinitabletti (korkeaan kolesteroliin)
- alapäähän kosteuttava puikko tai estrogeenivoidetta (estriol tai estradiol vaihdellen) kuivuuteen
- iholle estrogeenivoidetta
- 2 kierron vikaa kiertoa keltarauhashormonitabletteja
- hampaiden harjaus
Aiemmin riitti pelkkä hampaiden harjaus.
Kommentit (44)
Ai. Ei mulla ole noita. Voidetta siis jalkoihin.. Lihasjäykkyys vaivaa välillä.
Pelkkä hampaiden harjaus vain illalla ja joku raskauden ehkäisy pilleri aamulla, se on joku luonnollinen estrogeeni korvike. Siinä se.
Pelkkä hampaiden harjaus riittää edelleen.
Ei ole noita oireita mutta hikoilen niin että kaikki vaatteet märät. Bussissa ihmiset jättää parin metrin hajuraon.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä hampaiden harjaus vain illalla ja joku raskauden ehkäisy pilleri aamulla, se on joku luonnollinen estrogeeni korvike. Siinä se.
E-pillereissä on estrogeeniä ja keltarauhashormonia, vieläpä suuremmissa määrin kuin noissa korvaushoidoissa.
Näin täällä:
Vagisan puikko toosaan
Silmään kosteuttava tippa
Alakerran voitelu linola-voiteella
Melatoniini
Beetasalpaaja
Magnesium
Makuuhuoneessa lämpötila noin 15 C
Sitten kohti katkonaista unta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillereissä on estrogeeniä ja keltarauhashormonia, vieläpä suuremmissa määrin kuin noissa korvaushoidoissa.
Sitä en tiedä,mutta ei paljoa ole apua.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä hampaiden harjaus riittää edelleen.
Painu sinä vidduun
Etkö pese naamaa ollenkaan? Tai alapäätä? Nekin pitää lisätä listaan kuten hampaiden harjaus.
Ja milloinkohan tällaisen esivaihdevuosi-iän pitäisi iskeä? Itse olen kaiketi jo vaihdevuosi-iässä, mutta kuukautiset tulevat normaalisti, hiuksissa on normaali väri eikä tulisi mieleenkään valittaa yhtään mistään.
Lisään vielä melatoniinin ja unta tukevan lääkkeen
Hampaiden harjaus ja iltamagnesium riittää täällä.
Tosin vv loppui jo 13 vuotta sitten mutta silloin en käyttänyt edes magnesiumia
n66v
Jaa, ei mulla ole kuin normaalit naamarasvat ja estrogeenigeeli ennen hampaidenpesua. Oon vissiin helpolla päässyt. Toistaiseksi.
Iltatee, unimagnesium, ihon vesipesu pikaisesti, mietoa perusvoidetta ja hampaiden pesu.
Uutena tulleet vai kaksi ensimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja milloinkohan tällaisen esivaihdevuosi-iän pitäisi iskeä? Itse olen kaiketi jo vaihdevuosi-iässä, mutta kuukautiset tulevat normaalisti, hiuksissa on normaali väri eikä tulisi mieleenkään valittaa yhtään mistään.
Sinulla vielä ihanasti asiat, Itselläni alkoi kaikki viddutus pari vuotta sitten 71 vuotiaana, nauti olostasi, kun vielä onnistuu! Kaikki edellisten kirjoittajien jutut, mutta lisäksi nitro, verenpaine, astma ja mitä kaikkea on...
Et tee noilla magnesiumvalmisteilla yhtään mitään. Kalsiuminkin puute on yleisempi suonenvetojen aiheuttaja, ja kaikista yleisin on ihan vaan liiallinen rasitus suhteessa lihaskuntoon. Hyvin on mennyt monelle tuo magnesiumkauppiaiden kusetus läpi. Kahvia pitäisi juoda muuten max. 1 kuppi päivässä jos kärsii suonenvedoista.
Olen jo yli 60 v ja hampaiden harjaus, hiusten harjaus ja kasvojen pesu riittää iltatoimiksi.
Miten teille käy kun tulette vanhemmiksi? Tarvitaan jo useampi dosetti. Kyllä lääketeollisuus kerää hyvät rahat.
Itselläni suonenvedot ovat hävinneet lähes kokonaan kun sain ferritiinin paremmaksi. Magnesium auttaa kyllä muuten rentoutumiseen ja nukahtamiseen. Myös B-vitamiinit on yhdistetty noihin kramppeihin.
Onhan noita uusia iltarutiineja tullut itsellekin. Yhdestä iltarutiinista vain haaveilen, sinkku kun olen ja siihen rutiiniin tarvitsisin miestä. Nämä halut taitaakin olla voimakkain oire itselläni tällä hetkellä 😮💨
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hiusten epänormaali väri? Eikö kaikilla ole normaali väri, jos ei siniseksi ole värjännyt?
Suonenvedot johtuu todennäköisemmin liian vähäisestä vedenjuonnista, hyvin harvoin magnesiumin puutteesta.