Käyttääkö joku esiliina?
Ostin Henkka Maukasta heräteostoksena, kun oli niin kivan näköinen, mutta en muista koskaan käyttää.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Esiliinalla ei tee mitään, koska se on sellainen vyötäisille kiedottava lipare. Essu on parempi, koska se peittää ylempää.
Essu on lyhenne sanasta esiliina. Tarkoittavat täysin samaa asiaa.
Sellaisella puoliesiliinalla ei joo tee oikein mitään, vaan pitää olla lappuesiliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esiliinalla ei tee mitään, koska se on sellainen vyötäisille kiedottava lipare. Essu on parempi, koska se peittää ylempää.
En ole koskaan ajatellut tai tajunnut esiliinan ja essun olevan eri asioita. Olen aina kuvitellut sanan essu, olevan vain lyhynne. Lanteille kietaistava essu ei tosiaan suojaa roiskeilta kovin hyvin enkä oikein tiedä mitä tarkoitusta varten sellainen oikeastaan on.
Ei ne ole eri asioita. Essu nimenomaan on vaan lyhenne esiliinasta.
Mulla on monta, päivittäin käytän. Mulla on puutarhaankin omat puutarhaessut.
Suojaa vaatteita roiskeilta ja siihen voi pyyhkäistä kädet.
Käytän säännöllisesti, yleensä aina kun siivoan keittiötä ja laitan ruokaa.
Mulla on kolme tosi nättiä essua, roikkuvat keittiössä naulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. Hankkinut olen, mutta en muista koskaan käyttää.
Voisiko laittaa vaikka keittiössä johonkin koukkuun roikkumaan?
No sepä. Nykykeittiössä ei vaan ole mitään paikkaa, mihin ripustaa mitään.
Lyö naula seinään tai ruuvaa ruuvi. Jos et saa noita seinään kiinni, niin liimaa seinään jonkinlainen koukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona asuessa muistan äidin kyttäneen aina esiliinaa. En muista olleen kotona oikein koskaan ilman.
näin oli meilläkin 80-luvulla, esiliina ja puukengät. Muistan, kun äiti oli vihainen, niin essu päällä nosti sormen pystyyn ja paukautti puukengällä lattiaan.
Esiliina ja puukengät kuuluvat yhteen. Mulla on edelleen käytössä vanha esiliina, 70-80 luvulta ja puukengät, jotka samanlaiset, kuin silloin, mutta uudemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisella puoliesiliinalla ei joo tee oikein mitään, vaan pitää olla lappuesiliina.
siivotessa käytän puoliessua lähinnä sen taskujen takia kylläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siivotessa käytän puoliessua lähinnä sen taskujen takia kylläkin
Mulla on taskuja kaikissa lappuessuissa myös.
Varsinkin siivotessa taskut on juurikin se tärkein asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona asuessa muistan äidin kyttäneen aina esiliinaa. En muista olleen kotona oikein koskaan ilman.
näin oli meilläkin 80-luvulla, esiliina ja puukengät. Muistan, kun äiti oli vihainen, niin essu päällä nosti sormen pystyyn ja paukautti puukengällä lattiaan.
Esiliina ja puukengät kuuluvat yhteen. Mulla on edelleen käytössä vanha esiliina, 70-80 luvulta ja puukengät, jotka samanlaiset, kuin silloin, mutta uudemmat.
Ei nyt kyllä varsinaisesti kuulu mitenkään yhteen. Meillä ainakin essua käytetään sisällä ja kenkiä ulkona
Mulle on ihan tavallista pitää kotona esiliinaa. En useinkaan edes mitenkään erityisesti pue sitä vasta kun alan tekemään jotain tai ota pois, kun joku asia on tehty.
Kyllä, kokatessa. En halua tahroja puseroihini.
Käytän varsinkin leipoessa tai tehdessä jotain helposti sotkevia ruokia kuten marinoitua broileria. En halua sotkea vaatteitani marinadiin.
Sen pitää olla esillä paikassa, josta sen muistaa ottaa ja laittaa ylle. Ei kaapissa piilossa.
On tälläkin hetkellä essu päällä
Käytän oikeastaan aina ruokaa laittaessa ja leipoessa. Se on naulassa hellan vieressä ja laitan sen päälle samalla kun kerään astiat ja ainekset, on ihan rutiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kyllä varsinaisesti kuulu mitenkään yhteen. Meillä ainakin essua käytetään sisällä ja kenkiä ulkona
Meillä käytettiin kasarilla puukenkiä kotona sisällä ja myös ulkona
Esiliinan helmaan on helppo kuivata kädet. En osaisi olla keittiössä ilman
En ole koskaan ajatellut tai tajunnut esiliinan ja essun olevan eri asioita. Olen aina kuvitellut sanan essu, olevan vain lyhynne. Lanteille kietaistava essu ei tosiaan suojaa roiskeilta kovin hyvin enkä oikein tiedä mitä tarkoitusta varten sellainen oikeastaan on.