Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhkaileva sukulainen pelottaa

Vierailija
02.10.2008 |

Kyselisin mielipiteitä, mitä kannattaisi tehdä...

Kyse on alkoholistisedästäni. Lapsuudesta mulle hyvin läheinen ihminen, jonka kanssa olen aina ollut aika paljon tekemisissä. Alkoholiongelma on pahentunut nyt jo vuosikausia. Viimeiset n. viisi vuotta hän on muuttunut aika lailla, ja itse syytän alkoholia. On ruvennut viettämään pitkiä aikoja kesämökillä ilman perhettä, käsittääkseni mökkinaapureitten tms. kanssa ryyppäillen, ja työt tietenkin kärsii. Mökkireissujen yhteydessä on hankkinut myös ainakin haulikon, kun muka meinasi metsästämään.

Nyt hän on ruvennut jostain syystä syyttämään koko muuta sukua, että juonivat hänen selkänsä takana. Että toinen setä muka on ollut suhteessa hänen vaimonsa kanssa. Että hänet on muka petetty perintöasioissa. Että juonivat ja valehtevat sisarukset ovat kääntäneet muita ihmisiä häntä vastaan. Että häntä on aina syrjitty ja vihattu jne. Mitkään näistä ei mun tietääkseni ole totta. Päin vastoin setä oli isovanhempien kuopus ja kultapoika, joka peri heidän kotitilansa ja on ollut viimeaikoihin saakka sisaruksista menestynein.

Mutta siihen uhkailuun... Setä on ruvennut soittelemaan sukulaisille esim. kesken yötä kännissä ihan vaan karjuakseen ja uhkaillakseen. On mm. vihjaillut, että lahtaa vielä koko suvun. On yleisesti agressiivinen ja ihan poissa tolalta. Selvin päin ei suostu puhumaan koko asiasta, vaan ottaa senkin jotenkin niin, että häntä taas mustamaalataan. Mua on ihan oikeasti ruvennut pelottamaan, että joku ilta kännissä setä kaappaa haulikon ja lähtee sukuloimaan...

Oon yrittänyt itse pysytellä jotenkin pois hänen tieltään. En soittele enkä käy enää kylässä, koska alunperin en jaksanut sitä, kun hän aina vaan haukkui ja valitti muista sukulaisista, ja sitten siksi, koska nykyään hän on aina viinanhajuinen ja vähintään krapulainen. Kun hän soittaa meille, yritän olla vähäsanainen ja vedota johonkin kiireeseen... tai en nykyään usein edes vastaa. En oikeen tiedä, mitä muutakaan tehdä. Pelottaa vaan, että tästä setä vasta vimmastuukin, että mäkin olen vaan häntä vastaan, ja meidänkin perhe ansaitsee vaan tulla "lahdatuksi"...

No joo. Kiitos kun sain vuodattaa... Jos on hyviä neuvoja, niin otan mielellään vastaan. Poliisiin ei mun tietääkseni kukaan ole ollut yhteydessä, kun ei kai setä ole niin vakavia varsinaisia suoria uhkauksia tehnyt, että kukaan olisi nähnyt sen olevan poliisiasia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos setä vähän haulikolla uhkailee...

Vierailija
2/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nimittäin on vähän hukkunut se normaalin ja epänormaalin raja sukulaissuhteissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä se on poliisiasia jos juoppo, mielipuoli setä uhkailee pistävänsä koko suvun kylmäksi ja sillä on ase.

Vierailija
4/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten menetät mielenterveyden, kun saat pelossa ja stressissä elää.. Ehkä sedällesi löytyy sitten apua jostain.

Vierailija
5/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottavat aseluvan ja haulikon pois sedältäsi.

Vierailija
6/8 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun setä seuraavan kerran soittaa ja uhkailee, niin päivämäärät ja kellonajat muistiin tarkasti. Jos uhkailee käyttävänsä asetta tappamistarkoituksessa, ota yhteyttä poliisiin. Ainakin saat poliisilta neuvoja, mitä pitää tehdä. Todennäköisesti vievät mieheltä aseenkantoluvan ja aseet, ja hyvä niin.

Vierailija
7/8 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja, kuin omaa tarinaa lukisi. Eikö Suomessa ole mitään keinoa saada ihan oikeasti apua hullujen sukulaisten kanssa? Myös minulle soitellaan iltaisin todella ikäviä puheluita, jotka saavat minut pelkäämään perheeni puolesta. Sellainen ajaa hulluuden partaalle minutkin, terveen ihmisen.

Vierailija
8/8 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:38"]

voi luoja, kuin omaa tarinaa lukisi. Eikö Suomessa ole mitään keinoa saada ihan oikeasti apua hullujen sukulaisten kanssa? Myös minulle soitellaan iltaisin todella ikäviä puheluita, jotka saavat minut pelkäämään perheeni puolesta. Sellainen ajaa hulluuden partaalle minutkin, terveen ihmisen.

[/quote]

Uhkailu on aina poliisiasia. Tee rikosilmoitus uhkailijasta. Jos et tiedä, kuka sinua uhkailee, on poliisin asia selvittää syyllinen ja laittaa hänet vastuuseen teoistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä