Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ahdistuslääkkeitä teille on määrätty?

Vierailija
28.08.2026 |

Minulle määrätään vain masennuslääkkeitä, jotka eivät auta lainkaan.

Ap

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo miettinyt mihin maahan voisi matkustaa ja saada reseptin. En tarvitsisi kuin sen yhden pillerin päivässä ja voisin paljon paremmin kuin nyt. Jokainen perheessä joutuu kärsimään mun ahdistuksesta kun en pysty aina suoriutumaan arkirutiineista normaalisti. Ymmärrän, jos joku koko ajan käy hakemassa reseptiä, mutta tätä ns normikäyttöä, johon se lääke on käsittääkseni tehty, ei anneta.

Vierailija
22/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinoria.

En pystynyt syömään koska se pahensi oloa.

Sanoin tästä. Sanoivat "no ota lisää".

Olo paheni, kerroin siitä. Sanoivat että "odottele".

Aloin itsetuhoiseksi lääkkeen takia, kerroin siitä. Eivät sanoneet mitään.

Sanoin että "jos lähetätte mut nyt kotiin, niin vedän ne 3 purkkia ketipinoria mitä ootte määrännyt". Ottivat muutamaksi päiväksi osastolle ja määräsivät lisää ketipinoria.

Yritin it saria sillä ketipinorilla. Sanoivat että "ketipinor on hyvä ahdistukseen" ja määräsivät lisää taas kun olin niin hölmösti mennyt tekemään.

Nyt mulla on vielä enemmän ketipinoria, cptsd sekä olen kuntouttanut jalkaani toista vuotta, se halvaantui kun makasin tajuttomana ketipinor-koomassa melkein vuorokauden. Koska ketipinor on niin hyvä ahdistuslääke 👍

Tämä on halpa ja toimiva lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin aikoinani yksityiselle psykiatrille, joka määräsi tuolloin ( lähes 20v sitten) Temestaa. Ahdistui loppui kertaheitolla. Sitä vaan ei nykyään enää kai kirjoiteta.

Vierailija
24/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määrännyt itselleni silloin tällöin lenkkimakkaraa tai nakkeja. Hyvin ovat toimineet jo vuosikymmenten ajan. Alakulo lähtee, kun näitä syön. Ja kun se joskus palaa, uusin operaation.

Vierailija
25/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero väkivaltaisesta suhteesta, exälle tuomiot, terapiat käytynä, pakko olla tekemisissä lasten vuoksi. 

Exän tapaaminen laukaisee paniikkireaktion ja ex tietoisesti käyttää tätä hyväkseen, lääkäri tarjoaa essitalopraamia ja propralia. En ole masentunut, tätä kuolemanpelkoa ja pumpunhakkaamista ei esiinny muuten kuin exän myötävaikutuksesta.

Ei tätä kuulemma rauhoittavilla lääkitä.

Herranjestas, vähän traumatisoidut lisää 😳

Mene yksityiselle!

Hoitamatta jättäminen on muuten hoitovirhe.

Vierailija
26/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen määrännyt itselleni silloin tällöin lenkkimakkaraa tai nakkeja. Hyvin ovat toimineet jo vuosikymmenten ajan. Alakulo lähtee, kun näitä syön. Ja kun se joskus palaa, uusin operaation.

Juuri näin.

Jotkut käsittelee elämän näin rennosti.

Se toinen voi olla vetämässä itseään kiikkuun samasta syystä.

Vierailija
27/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin masentunut ja ahdistunut, kokeilin komean määrän erilaisia ssri- ja snri -lääkkeitä. Lopulta pyysin itse kokeilua voxraan, ja tällä taltutettiin masennus. Harmillisesti voxra ei auta ahdistukseen, päin vastoin. Voxra on ainut minulle toiminut masennuslääke, mutta lääkäri oli ottamassa sitä pois, sillä se lisää ahdistusta.

Sanoin etten halua luopua siitä, sillä sen avulla sain käytuä töissä ja jaksoin tehdä asioita, lääkäri totesi että valitsen siis aktiivisen ahdistuksen. 

Vierailija
28/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas sitä sarjaa kun mammat ruinaavat bentsoja, ne ovat mammojen keskuudessa muotia. Lääkäri näkee yleisestä habituksesta ja verikokeista että elämänhallinta ei ole parhaalla mahdollisella tasolla ja ettei rauhoittavien syöminen pysyisi hallinnassa.

Kukaan lääkäri ei halua olla se joka aloitti reseptienuusimiskierteen koska siihen se johtaisi "kun on aikaisemminkin määrätty."

Elämään kuuluu iloja ja suruja, ne kuuluu kestää ilman lamaavaa lääkitystäkin. Erikseen ovat pysyvät psyykkiset sairaudet mutta ne ovat aivan eriasia kuin "epämääräinen ahdistus" jota ei voida lokeroida jonkin pidempiaikaisen diagnoosin alle johon käypä hoito-suositus tarjoaa hoitomuotona myös riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä.

Oon tässä neljättä vuotta putkeen "kuntouttavassa". Vasta olin ihan kylpylässä "kuntoutumassa" täysihoidolla.

Aiemmin olin veronsa maksava työntekijä, koska mulla oli se satunnainen opamox ja unilääke.

Osaatko laskea, mitä se lekurin mielivaltainen päätös lopettaa lääkkeet on tullut sullekin maksamaan vuosien kuluessa?

En yhtään tajua, kenelle on parempi pitää mua näennäisesti elävien kirjoilla vuositolkulla, todennäköisesti eläkeikään asti, kuin se että saisin itse maksettua niistä hiton lääkkeistä 10e/kk ja elättää itseni? Kun ei ne kuollakaan anna. Pelkät osastohoidot ja lääkekokeilut on tullut maksamaan tonneja.

Voitko kertoa? 

Tää ei sit ollut mun valinta.

Missä "kuntouttavassa" olet ollut neljättä vuotta? Miten noihin kylpyläkuntoutuksiin pääsee? 

Vierailija
29/29 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam 5 mg 1-1,5 tablettia tarvittaessa ahdistukseen. Käyttötarpeeni on keskimäärin 1-2 tablettia/viikko. Mulla on fiksu lääkäri, joka on ainakin vielä aina suostunut uusimaan reseptin. Toleranssini ei ole n. 15 vuoden aikana kasvanut lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä