Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä koskaan ala yrittäjäksi

Vierailija
28.08.2026 |

Kun työt loppuu mistään et saa rahaa.niin kauan kun olet kirjoissa ja kansissa yrittäjä.eli konkurssi on ainut vaihtoehto.yhteiskumnan pitäisi antaa palkinto sellaisille yrittäjälle joka tekee konkurssin.hän on tehnyt liikaa töitä josta sinua on verotettu niin paljon että et ole pystynyt maksamaan veroja.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että yrittäjää kohdellaan Suomessa hyvin karusti verrattuna Viroon tai Ruotsiin... Itse näen taas niin, että yrittäjänä on mahdollista aina muuttaa omaa toimintaansa. Jos juttu ei kanna, sitten on vapaa kokeilemaan jotain muuta. Ja tässä pitää vain itse olla selvillä talousluvuista ja reagoida tarpeeksi ajoissa! Kuten myös ottaa asioista selvää ennen kuin laittaa nimeään mihinkään paperiin. Aina pitää olla suunnitelma B ja uloskäynti selvillä, jos homma alkaa näyttää huonolta! Ja tähän pystyy yrittäjä itse vaikuttamaan. Ei pidä jäädä paikalleen ihmettelemään, miten asiat alkaa mennä vinoon!

Vierailija
22/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjäkassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen perustaja Steve Jobs olisi varmaan ollut eri mieltä kanssasi. Tai Amazonin perustaja Jeff Bezos.

Vierailija
24/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin hyvä yritysidea on, niin täytyy ymmärtää valita yhtiömuodoksi vain ja ainoastaan Oy. Kaikissa muissa vaihtoehdoissa yrittäjä vastaa henkilökohtaisesti kaikista yrityksen veloista. Eikä häviä pelkästään sijoitettua (ehkä velkaista) pääomaa.

Vierailija
25/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi EN kuluta Suomessa

Vierailija
26/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä menisi yrittäjälle töihin. Ollut töissä yhdessä firmassa 31 vuotta ilman ongelmaa.

Kuka sen firman sitten omistaa?

Näinhän se on. Jokaisen firman takana on alunperin ollut yrittäjä tai ryhmä yrittäjiä.

Vierailija
27/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin ennen kaikkea ryhtyä sellaiseksi yrittäjäksi, jolla on hyvät edellytykset menestyä. Ei mielestäni ole kovin perusteltua sanoa, että yrittäjäksi ei pitäisi koskaan ryhtyä vain siksi, että yritys voi pahimmillaan mennä konkurssiin. Yrittäjyyteen liittyy riskejä, mutta niin liittyy moneen muuhunkin asiaan elämässä.

Menestyminen riippuu myös todella paljon yrittäjästä itsestään. Siihen vaikuttavat esimerkiksi oma osaaminen, asenne, ahkeruus, tavoitteet, talouden seuraaminen, riskienhallinta, kyky tehdä järkeviä päätöksiä ja ennen kaikkea se, kuinka valmis yrittäjä on oppimaan ja muuttamaan toimintatapojaan tarvittaessa. Yrittäjä itse tekee suuren osan niistä päätöksistä, joiden perusteella yritys joko kehittyy tai ajautuu vaikeuksiin.

Kuulin Helsingissä järjestettävän työttömille yrittämiskursseja. Ilman yritysideaa oleville pidetään kursseja, joissa autetaan löytämään yritysidea. Nämä ideat on luokkaa: tilaa aasialaistukusta ja rakenna AI:lla verkkokauppa. 

Tervetuloa kilpailemaan Temun kanssa!

Vierailija
28/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Applen perustaja Steve Jobs olisi varmaan ollut eri mieltä kanssasi. Tai Amazonin perustaja Jeff Bezos.

Ihan vaan nuohoojanakin olen eri mieltä. Mikä sellainen yrittäjä on, joka ei ole turvannut omaa selustaansa, jos esim sairastuu tai työt loppuu? 

Vierailija
29/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin hyvä yritysidea on, niin täytyy ymmärtää valita yhtiömuodoksi vain ja ainoastaan Oy. Kaikissa muissa vaihtoehdoissa yrittäjä vastaa henkilökohtaisesti kaikista yrityksen veloista. Eikä häviä pelkästään sijoitettua (ehkä velkaista) pääomaa.

Aika paljon korostat lainarahoitusta. Hyvin monet (varsinkin yksinyrittäjät) eivät lainaa tarvitse, sillä toiminnan pyörittämiseen ei todellakaan tarvita aina massiivista kalustoa. Itse olen perustamassa yritystä, jossa riittää läppäri ja pari maksettua ohjelmistoa (120€/vuosi). Tuskin tulen koskaan tarvitsemaan lainaa tai niiden takauksia.

Vierailija
30/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon korostat lainarahoitusta. Hyvin monet (varsinkin yksinyrittäjät) eivät lainaa tarvitse, sillä toiminnan pyörittämiseen ei todellakaan tarvita aina massiivista kalustoa. Itse olen perustamassa yritystä, jossa riittää läppäri ja pari maksettua ohjelmistoa (120€/vuosi). Tuskin tulen koskaan tarvitsemaan lainaa tai niiden takauksia.

On myös freelance- näyttelijöitä ja - toimittajia. Ei tarvita pääomia, mutta ei ole töitäkään. Laskutus 0 eur/kk.

Vierailija
31/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin ennen kaikkea ryhtyä sellaiseksi yrittäjäksi, jolla on hyvät edellytykset menestyä. Ei mielestäni ole kovin perusteltua sanoa, että yrittäjäksi ei pitäisi koskaan ryhtyä vain siksi, että yritys voi pahimmillaan mennä konkurssiin. Yrittäjyyteen liittyy riskejä, mutta niin liittyy moneen muuhunkin asiaan elämässä.

Menestyminen riippuu myös todella paljon yrittäjästä itsestään. Siihen vaikuttavat esimerkiksi oma osaaminen, asenne, ahkeruus, tavoitteet, talouden seuraaminen, riskienhallinta, kyky tehdä järkeviä päätöksiä ja ennen kaikkea se, kuinka valmis yrittäjä on oppimaan ja muuttamaan toimintatapojaan tarvittaessa. Yrittäjä itse tekee suuren osan niistä päätöksistä, joiden perusteella yritys joko kehittyy tai ajautuu vaikeuksiin.

Kuulin Helsingissä järjestettävän työttömille yrittämiskursseja. Ilman yritysideaa oleville pidetään kursseja, joissa autetaan löytämään yritysidea. Nämä ideat on luokkaa: tilaa aasialaistukusta ja rakenna AI:lla verkkokauppa. 

Tervetuloa kilpailemaan Temun kanssa!

Toinen kaupattu yritysidea on: perusta aasialaiskauppa. Voit hakea yritystukea. Nämä on pystyssä yleensä alle 6 kk.

Vierailija
32/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä voi milloin tahansa nostaa firmastaan miljoonan tai pari verohuojennettua osinkoa. Naputtelet vaan ylimääräisen yhtiökokouksen pöytäkirjan, että nyt päätettiin jakaa? 

Ei voi. Näissä on ihan selkeät säännöt. Liikevaihdon on oltava miljoonaluokkaa jotta jotain osinkoja eli eräänlaisia palkintoja saa ja niitäkin vain rajoitetusti ja ne myös katsotaan tuloiksi eli verottaja vie aina osansa.

Vierailija
33/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös freelance- näyttelijöitä ja - toimittajia. Ei tarvita pääomia, mutta ei ole töitäkään. Laskutus 0 eur/kk.

Ja sitten on niitä, jotka tekee puoli milliä vuodessa ilman pääomaa. Ihan riippuu siitä mitä ja miten tekee.

Vierailija
34/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan nuohoojanakin olen eri mieltä. Mikä sellainen yrittäjä on, joka ei ole turvannut omaa selustaansa, jos esim sairastuu tai työt loppuu? 

Juuri näin. Ja oli yrittäjä tai ei puskuria on ihmisellä aina oltava ns pahan päivän varalle.

Vierailija
35/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mutta USA: ssa yrittäminen kannattaa, Suomessa on vaikeeta.

Vierailija
36/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina kannata, mutta konkurssin tehneisiin suhtaudutaan eri tavalla kuin täällä.

Vierailija
37/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan mielenkiintoista joskus kuulla näiden ap:n kaltaisten huutelijoiden yrittäjätaustaa. Ei oo taidettu seurata omia lukuja, ei oo otettu selvää veroista ja yelistä, oletettu ja mutuiltu. Eikä ole sopeutettu omaa toimintaa todellisuuden mukaisiksi vaan paahdettu sokeasti menemään itse kyhätyn toimintasuunnitelman mukaan. Ei ole seurattu markkinoita ja kilpailijoita, jääty jälkeen ja tarjottu sellaista, mitä kukaan ei kaipaa tai ei olla osattu markkinoida sitä tarpeeksi hyvin.

Vierailija
38/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti moni yrittäjäksi alkanut nuori ei joudu myöhemmin katumaan katkerasti..

Vierailija
39/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet esim kampaamoyrittäjä. Jos yrityksesi ei ole Oy, niin maksat henkilökohtaisella omaisuudellasi konkurssitapauksessa kaikki vuokrarästit, sähkörästit, väriaine- ja shampootilaukset ym maksamattomat laskut.

Vierailija
40/42 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maahan elää sisämarkkinoilla. Iso maa isot massat.

Suomen sisämarkkinat jaettu puolestaan kahden keskusliikkeen kesken. Onnea vaan sille yrittäjälle, joka käy taistoon tuulimyllyjä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän