Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskavaiva, skolioosi, kuluma, nikamat sijoiltaan?

Vierailija
28.08.2026 |

Oon vajaa 5kymppinen nainen ja mulla on ollut selkävaivaa koko ikäni. Niska ja kaula on nyt tosi kipeät. Selässä on skolioosi. Niska kuvattu ja siellä kulumaa C5-6-7 väleissä sekä yhden nikaman taakseluisumaa.

Mitähän jatkossa? Olen fyysisessä työssä. Fysiatrille menossa ensi viikolla. 

Onko muilla vastaavia vaivoja ja miten pärjäilet? Miten työelämä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? oonko muka ainoa?

Vierailija
2/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on voimakas kaularankarappeuma, todettu magneettikuvista. Oireet pysyy kurissa jatkuvalla jumppaamisella fysioteraoeutin ohjeiden mukaan. Työelämästä jäin pois kun vaivoja alkoi olla liikaa, ikäkin riityi niin pääsin eläkkeelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on voimakas kaularankarappeuma, todettu magneettikuvista. Oireet pysyy kurissa jatkuvalla jumppaamisella fysioteraoeutin ohjeiden mukaan. Työelämästä jäin pois kun vaivoja alkoi olla liikaa, ikäkin riityi niin pääsin eläkkeelle

Minäkin aion pyytää fysiatrilta nyt magneettikuvaa. Minkälaisia oireita sulla oli? 

Mulla särkee selkä, niska ja kaula ja pää jos ei päivittäin näin todella usein. Syön särkylääkkeitä viikoittain, en ihan päivittäin. 

Minkä ikäisenä jäit pois ja mitä rahaa saat tilalle jos et ole ihan vielä eläkeiässä? Paljonko se on verrattuna palkkaan?

ap

Vierailija
4/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu onko hermoja puristuksissa,magneettikuvat hyvä ottaa kaulasta. kannattaa käyttää kaulatukea jos kipuja.verkkokaupoista ja apuvalinekaupoista kaulatuki sanalla,eri värisiä ja kokoisia tarjolla.

Vierailija
5/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aion pyytää fysiatrilta nyt magneettikuvaa. Minkälaisia oireita sulla oli? 

Mulla särkee selkä, niska ja kaula ja pää jos ei päivittäin näin todella usein. Syön särkylääkkeitä viikoittain, en ihan päivittäin. 

Minkä ikäisenä jäit pois ja mitä rahaa saat tilalle jos et ole ihan vielä eläkeiässä? Paljonko se on verrattuna palkkaan?

ap

Voimakas kipu lapaluun kohdalla joka säteili käteen. Perussärkylääkkeet ei tehonneet. Jäin eläkkeelle 66-vuotiaana muutaman vuoden oireilun jälkeen, työ oli fyysistä. Eläke riittää ihan hyvin, se on vähän yli puolet entisestä palkasta

Vierailija
6/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paljon ylipainoa?

Vierailija
7/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lta kysyt painosta niin ei. Eiole yhtään ylipainoa. Olen täysin  normaalipainoinen myös BMI:n mukaan.

Vierailija
8/8 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita vaivaisia? Olisi kiva keskustella aiheesta.

Mulla myös oikean käden puristusvoima on huonompi kuin vasemman. Perussärkylääkkeet eivät kivuttomaksi tee, mutta en ole vielä käyttänyt tehokkaampia särkylääkkeitä. Pitäisi ehkä pyytää reseptille. Samoin sairaslomaa surutta vaan kun vaivaa. Meillä pomo kirjoittaa sairaslomaa. Pitää ehkä siis jatkossa hakeutua vain lääkäriin yksityisesti. Työterveyshuoltoon ei tahdo päästä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan