Siis mitä tämä ainainen puhe työttömien aktivoinnista?
Ihan kuin kaikki työttömät syrjäytyisivät yhteiskunnasta jossain itsemurhakuutiossa, tai olisivat työhaluttomia joten heidät pitää pakottaa ilmaistöihin henkensä pitimiksi.
Työtön ei siis voin olla korkeasti koulutettu, perheellinen, pitkän työuran tehnyt, vaan kaikki työttömät ovat vain peruskoulun käyneitä syrjäytymisvaarassa olevia koulupudokkaita, joilla ei ole mitään tekemistä.
Tälläistä kuvaa oikeisto työttömistä antaa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot ja ministerit puhuu kuinka työtön naapuri jää tyytyväisenä nukkumaan kun pienipalkkainen menee aikaisin töihin. Vaikka se työtön on saattanut vaikka herätä hoitamaan lapsia jo ennen kuin se toinen lähtee töihin. Näin luodaan narratiivia laiskoista työttömistä joilla ei ole mitään velvollisuuksia.
Niinpä. Olin tänään jo klo 7 kuskaamassa iäkästä äitiäni verikokeeseen. Klo 9 olin pitkässä puhelussa anopin kanssa joka luuli kotihoitajan varastaneen hänen vihkisormuksensa. Sen jälkeen keräsin omenoita ja keitin hilloa, nyt odottelen lasta kotiin koulusta ja mahdollisesti autan kohta läksyissä. Myöhemmin maalaan kuistin kaiteen jos sää on sopiva.
Työtön
Älä vaan kerro tätä kaikkea työkkärissä.
No en saanut kyllä rahaa senttiäkään näistä 😄
Ei rahan saaminen olekaan se pointti vaan se, että käytät liikaa aikaa tekemiseen ja se estää työn vastaanoton. Pelkästään 2 tuntia päivässä harrastamista on liikaa.
Ja työn hakemisen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Omituista. Minä esimerkiksi olen maisteri ja aloittamassa kansalaisopiston kielikurssin jotta parantaisin työmahdollisuuksia.
Miten ne siitä ihan konkreettisesti paranevat? Kiinnostaa kun olen työtön tohtori ja puhun viittä kieltä, minkä lisäksi olen harrastuksena opiskellut kaikkiaan noin kymmentä. Totta kai hieno asia opiskella, mutta erityisesti nykyisin, kun joka paikassa pelataan automaattikääntäjillä, niin vaikea hahmottaa, miten kielten osaaminen sinällään jotenkin toisi töitä.
Jollakin saattaa tärpätä
Tuntuu että vihapuheet työttömiä kohtaan yltyvät. Onhan se hyvä tietää ajoissa ennen vaaleja ketkä kannattavat esimerkiksi orjuutta eli sitä että työttömät tekisivät töitä tukia vastaan.
Minusta on ihan hullua parjata työttömiä. Vaikka töitä olisi, niin ei ole palkanmaksajia. Ja usein työpaikat on jossain skutsissa jonne kulkemiseen tarvitaan oma auto ja koko palkka menee työmatkoihin ja auton kuluihin kun työvuorot on vain pari tuntia per päivä.
Lisäksi kun aina hoetaan "mene vaikka siivoojaksi tai kaupan kassalle", niin niihin hommiin on niin paljon tunkua, ettei sinne todellakaan vain mennä. Noita hommia hakee jokainen joka on töitä vailla opiskelijoista, välivuotta pitävistä, osatyökykyisistä ja ties kenestä lähtien, joten ei sinne oteta ketään korkeakoulutettua joka on juuri irtisanottu asiantuntijatehtävistä. Saati joku sellainen, jolla on esim. fyysisiä tai psyykkisiä rajoitteita, kuin rajotteettomiakin on tarjolla ovista ja ikkunoista.
Joo, joidenkin mielestä ilmeisesti työttömyys on joku ihmisen ominaisuus eikä olosuhde, jossa hän elää. Se on kyllä aika omituinen ajatusrakennelma.
Minä itse olin vielä muutama vuosi sitten asiantuntijatehtävissä valtiolla, tätä nykyä olen pitkäaikaistyötön. Sattuneista (poliittisista) syistä noihin hommiin on vaikea nyt päästä takaisin ja yksityiselle sektorille pääsee ilmeisesti tätä nykyä vain suhteilla, joita minulla ei ole. Eli poliitikot ovat tieten tahtoen heikentäneet minun työllistymismahdollisuuksiani ja sen päälle heikensivät toimeentuloani ja nyt niskaan aiotaan kaataa vielä jotain "pakollista vapaaehtoistyötä", ikään kuin tämä tilanne olisi yksin minun syytäni ja minua tästä tilanteesta tuleekin rankaista.
VMP, ei voi muuta sanoa!
Koska eivät ota vastuuta päätöksistään ja niiden vaikutuksista, joten syyllistetään nyt sitten työttömäksi joutuneet.
Työkkärissä niillä on käsitys että työttömät on alkoholiste ja muita luusereita joilla ei ole elämänhallintaa. Työkkärissä ne kirjoitti minusta sellaisen lausunnonkin että minulla ei ole elämänhallintaa ja juon paljon alkoholia koska olen työtön. Raivostuin ja uhkasin hakata sen työkkärin akan ja tein siitä rikosilmoituksen. Onneksi otin kopion siitä lausunnnosta ja sen takia työkkärin akka tuomittiin oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohakukin antoi sellaista kuvaa että työttömät pitää velvoittaa hakemaan työpaikkoja, koska muuten he vain makaavat sohvalla syljeksien kattoon.
Kuka nyt haluaisi vaihtaa 590 euron työttömyyskorvauksen esim. 2000 euron palkkaan? Vain 99 % työttömistä.
Tarkoitat varmaan 1590e toimeetulotukea esim. 2000e palkaan? 99% ei kuulemma halua.
Eikun 595€ kuussa, miten et tajua?
Sossut mukana menossa, koska saa suojatyöpaikka siitä kun pitää työpajaa yms. Turhakekurssia työttömille. Suoraan nazeilta kopioitu idea ja vangeille tarkoitettu. Ja työtön on vain työtön, ei nähdä ihmisenä.
Voin sanoa että olen se työtön ja syrjäytynyt jopa peruskouluttamaton. Ymmärrän kyllä miksi ihmisiä tähän tilaan ei haluta. Mutta ei siihen tarvitse kaikkia ajatella että ovat tai että ne heti syrjäytyy. Vaatii vähän enemmän kun taikasauvan heilautus ja on syrjäytynyt jne. Itse oman käytöksen ja sen takis kun en osaa olla ihmisten seurassa rennosti syrjäydyin.
Se on harha uskoa että työttömien potkimisella tulee lisää työpaikkoja.
Ensin kielletään työttömiä tekemästä mitään ja sitten pitääkin jo aktivoida. Jos malaat vesiväreillä kotona, olet taiteilija, mutta kun maalaat vesiväreillä ryhmässä, sua aktivoidaan.
Kukas alkais aktivoimaan eläkeläisiä ettei ne vaan "syrjäydy kotiin makaamaan"?
Vierailija kirjoitti:
Ensin kielletään työttömiä tekemästä mitään ja sitten pitääkin jo aktivoida. Jos malaat vesiväreillä kotona, olet taiteilija, mutta kun maalaat vesiväreillä ryhmässä, sua aktivoidaan.
Kukas alkais aktivoimaan eläkeläisiä ettei ne vaan "syrjäydy kotiin makaamaan"?
Koko kyykkykaruselli suosii julkisen ylimitoitetun virkamiesportaan työllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että olen se työtön ja syrjäytynyt jopa peruskouluttamaton. Ymmärrän kyllä miksi ihmisiä tähän tilaan ei haluta. Mutta ei siihen tarvitse kaikkia ajatella että ovat tai että ne heti syrjäytyy. Vaatii vähän enemmän kun taikasauvan heilautus ja on syrjäytynyt jne. Itse oman käytöksen ja sen takis kun en osaa olla ihmisten seurassa rennosti syrjäydyin.
Sä et kuulu nyky-yhteiskuntaan. Jossain vanhassa maalaisyhteisössä olisit todennäköisemmin löytänyt paikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärissä niillä on käsitys että työttömät on alkoholiste ja muita luusereita joilla ei ole elämänhallintaa. Työkkärissä ne kirjoitti minusta sellaisen lausunnonkin että minulla ei ole elämänhallintaa ja juon paljon alkoholia koska olen työtön. Raivostuin ja uhkasin hakata sen työkkärin akan ja tein siitä rikosilmoituksen. Onneksi otin kopion siitä lausunnnosta ja sen takia työkkärin akka tuomittiin oikeudessa.
Taisit nyt unohtaa että sinut tuomittiin oikeudessa mm. laittomasta uhkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% työttömistä on näitä pelkän peruskoulun tai amiksen käyneitä elämäntapa luusereita.
Näinhän se menee
Ottakaa selvää asioista ennen kommentointia.
Työttömät on itse aiheuttanut tämän omilla ehdoilla millä suostuisi töitä tekemään. Lähes jokainen työtön putää itseään maaimman parhaimpana työntekijänä niin tämän takia vaatii työnantajilta aivan älyttömän paljon ennen kun suostuu tekemään töitä vaikka todellisuudessa jos olisi edes keskiverto tai hyvä työntekijä ei olisi työttömänä
Työttömien aktivointitoimet on itseasiassa suunnattu täysin työllisille. Työttömyydestä pitää tehdä vaikeampaa jotta ikävissä työpaikoissa sinnittelevät eivät irtisanoisi itseään.
Miten ne siitä ihan konkreettisesti paranevat? Kiinnostaa kun olen työtön tohtori ja puhun viittä kieltä, minkä lisäksi olen harrastuksena opiskellut kaikkiaan noin kymmentä. Totta kai hieno asia opiskella, mutta erityisesti nykyisin, kun joka paikassa pelataan automaattikääntäjillä, niin vaikea hahmottaa, miten kielten osaaminen sinällään jotenkin toisi töitä.