Siis mitä tämä ainainen puhe työttömien aktivoinnista?
Ihan kuin kaikki työttömät syrjäytyisivät yhteiskunnasta jossain itsemurhakuutiossa, tai olisivat työhaluttomia joten heidät pitää pakottaa ilmaistöihin henkensä pitimiksi.
Työtön ei siis voin olla korkeasti koulutettu, perheellinen, pitkän työuran tehnyt, vaan kaikki työttömät ovat vain peruskoulun käyneitä syrjäytymisvaarassa olevia koulupudokkaita, joilla ei ole mitään tekemistä.
Tälläistä kuvaa oikeisto työttömistä antaa.
Kommentit (38)
Poliitikot ja ministerit puhuu kuinka työtön naapuri jää tyytyväisenä nukkumaan kun pienipalkkainen menee aikaisin töihin. Vaikka se työtön on saattanut vaikka herätä hoitamaan lapsia jo ennen kuin se toinen lähtee töihin. Näin luodaan narratiivia laiskoista työttömistä joilla ei ole mitään velvollisuuksia.
Työvoimapolitiikka suomessa on täyttä paskaa.
Onneksi tulevaisuudessa yhä useampi pääsee nauttimaan ilmaistöistä ja kyykytyksen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulevaisuudessa yhä useampi pääsee nauttimaan ilmaistöistä ja kyykytyksen ilosta.
Ja mahdollisesti myös he, jotka ovat äänestäneet noiden säännösten puolesta.
Yhtä paskanjauhamista,niin kuin moni muukin aihe.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly ja botit lisäävät jonkin verran työttömyyttä. Pahimmallaan ne aiheuttavat sellaisen massatyöttömyyden mitä ei ole ennen nähty.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mielenkiintoinen syksy, varsinkin täällä keski-suomessa. Juuri oli uutisissa, että kk:ssa työtömyys lisääntynyt +500-600 henkilöllä tällä alueella. Siinäpähän yrittävät työkkäritädit miettiä, miten aktivoidaan työttömät.
Tädit? Mulla on aina ollut setä sielöä, tai oikeastaan ennemmin jolppi.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot ja ministerit puhuu kuinka työtön naapuri jää tyytyväisenä nukkumaan kun pienipalkkainen menee aikaisin töihin. Vaikka se työtön on saattanut vaikka herätä hoitamaan lapsia jo ennen kuin se toinen lähtee töihin. Näin luodaan narratiivia laiskoista työttömistä joilla ei ole mitään velvollisuuksia.
Niinpä. Olin tänään jo klo 7 kuskaamassa iäkästä äitiäni verikokeeseen. Klo 9 olin pitkässä puhelussa anopin kanssa joka luuli kotihoitajan varastaneen hänen vihkisormuksensa. Sen jälkeen keräsin omenoita ja keitin hilloa, nyt odottelen lasta kotiin koulusta ja mahdollisesti autan kohta läksyissä. Myöhemmin maalaan kuistin kaiteen jos sää on sopiva.
Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olin tänään jo klo 7 kuskaamassa iäkästä äitiäni verikokeeseen. Klo 9 olin pitkässä puhelussa anopin kanssa joka luuli kotihoitajan varastaneen hänen vihkisormuksensa. Sen jälkeen keräsin omenoita ja keitin hilloa, nyt odottelen lasta kotiin koulusta ja mahdollisesti autan kohta läksyissä. Myöhemmin maalaan kuistin kaiteen jos sää on sopiva.
Työtön
Älä vaan kerro tätä kaikkea työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön
No en saanut kyllä rahaa senttiäkään näistä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön
No en saanut kyllä rahaa senttiäkään näistä 😄
Ei rahan saaminen olekaan se pointti vaan se, että käytät liikaa aikaa tekemiseen ja se estää työn vastaanoton. Pelkästään 2 tuntia päivässä harrastamista on liikaa.
Perustuslaki:
Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön.
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden perusteella.
"Tällaista kuvaa oikeisto työttömistä antaa"
Haist nyt pitkä 💩 vassaritrolli. Näytä mulle yksikin hallitus joka ei olisi käyttänyt aivan samaa retoriikkaa työttömistä. Tai kehitellyt ties millaisia aivopieruja työttömien "aktivoimiseksi". Vai kuinka olisi vähän lisää pakkohakuja, demarit?
Ala-arvoista oli Marinin pakkomielle ikääntyneisiin minkä valitettavasti hän ehti ajaa käytäntöön eli tietenkin kyseessä ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivien poisto. Henkilöt jotka ei todellakaan kelpaa työmarkkinoille koska ikäsyrjintä on nyt totaalisen kusessa. Kiitos demarit, kiitos koko demarivetoinen 💩 hallitus.
Lisäksi se, että jos tuo kuva työttömistä olisi totta, niin onko tällaiselle työvoimalle huutava tarve ja pula? Ts jos työttömät ovat kuvatunlaisia, kuka haluaa palkata? Joten mikä pointti tässä pakottamisessa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön
Tälle kaikelle pitäisi antaa yhteiskunnassa arvoa. Ei ole palkallista tuo, mutta yhteiskuntaa hyödyttävää.
Poliitikot on suomalaisia vihaavia paskaläjiä. Siksi.
Mäkin olen valmistunut ammattikoulusta 18-vuotiaana, nyt olen 50-v nainen. Ei töitä !!!! Valmistuin kokiksi. Olen tehnyt ruokia, eikä kukaan ole kuollut niihin..........en ymmärrä tätä hommaa. Mutta sitten näkee esim lähikaupassa, että siellä on paljon vammaisemman näköinen mies töissä. Kauppias. Onko se oikein ? Ei ole. Kaikille on oltava sitten olemassa se työpaikka, takuutyöpaikka, ei mitään muutaman kuukauden kestävää jaksoa. Ja kunnon palkalla ! Myös meille vammaisille. Ollaan mekin osaavia !!!! Ainakin jotkut. Ja kun kerran, vuosia sitten, menin mäkkäriin, ja siellä oli kassalla vammainen nuori mies., joka ei tainnut ymmärtää, mitä tilasin. Oli se noloa...........
Niinpä, tein yli 30 vuotta töitä. Ja toisen ammatin opiskelin.
56v.