Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta koiraa yhdessä perheessä on maximi määrä, että pystyy niistä kunnolla huolehtimaan?

Vierailija
27.08.2026 |

Mielipiteesi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koirasta/koirista ja riippuu omistajasta/omistajista. Joku ei pärjää edes yhden pikkupuudelin kanssa ja toinen hanskaa kymmenen rotikkaa kerralla.

Mulla on sinkkuaikoina ollut kaksi isoa vaativaa rotua olevaa palveluskoiraa. Harrastin aktiivisesti plus normi lenkitykset jne. Kolmatta en olisi ottanut samanaikaisesti koska yksinkertaisesti ei olisi aika riittänyt. Töissäkin piti käydä 😂

Vierailija
2/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaa maximi niin en ottaisi yhtään koiraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä koiraa ja se tuntuu välillä vähän liialta, vaikka pystyn ne hyvin huolehtimaan. Jos olisi lapsia, niin kaksi koiraa olisi maksimi. 

Vierailija
4/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Eerola joskus lanseerasi ajatuksen, että korkeintaan niin monta, kuin taloudessa on aikuisilla käsiä. Eli yhden aikuisen taloudessa kaksi, kahden aikuisen taloudessa neljä.

Vierailija
5/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kaksi. Sen jälkeen määrää ei rajoita koiran hoito, vaan eläinlääkärikulut, jotka karkaa taivaaseen. 

Vierailija
6/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi palveluskoiraa oli sopiva minulle. Ne piti opettaa olemaan yksin kotona eli nuorina lenkittää erikseenkin välillä. Samoin sitten koulutus ei onnistunut jos toinenkin oli siinä hosumassa. Toisaalta nuorempi apinoi vanhemmalta käytöstapoja joten joissain asioissa pääsin helpommalla. 

Vierailija
7/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo riippuu ihmisestä, koirasta, elinympäristöstä, varakkuudesta ja elämäntilanteesta yms. Tunnen pariskunnan jolla on 11 omaa koiraa ja 2 kenneliä, eli välillä sitten omien koirien lisäksi talossa on vaiheteleva määrä pentuja.  Itselläni on vaan 1 koira ja vaikka toisinaan haaveilen koiralaumasta tiedän että ei mulla mitenkään riittäisi rahat useamman koiran eläinlääkärikuluihin, vakuutusmaksuihin ja ruokaan. Ehkä jos voittaisi lotossa voisi hankkia useammankin koiran, mutta kyllä yhdessäkin on ihan enemmän kuin tarpeeksi. 

Vierailija
8/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoittaa maximi niin en ottaisi yhtään koiraa. 

tämä

Vierailija
9/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en o laskenu

Vierailija
10/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää yksi. Siitä on ihan tarpeeksi riesaa (ja iloa).

Vierailija
11/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tai 2,a😀

Vierailija
12/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi meillä menisi helposti vaikka viisi koiraa, ylikin, jos puhutaan ihan arjessa elämisestä.

Mutta koska pelkään isoja eläinlääkärikuluja, eli loukkaantumisia, hankalia sairauksia ym, niin kolme tuntuu nyt maksimilta.

Vierailija
13/13 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 2 koiraa.

-inssinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi