Kuinka monta koiraa yhdessä perheessä on maximi määrä, että pystyy niistä kunnolla huolehtimaan?
Kommentit (13)
Jos kirjoittaa maximi niin en ottaisi yhtään koiraa.
Mulla on neljä koiraa ja se tuntuu välillä vähän liialta, vaikka pystyn ne hyvin huolehtimaan. Jos olisi lapsia, niin kaksi koiraa olisi maksimi.
Tapio Eerola joskus lanseerasi ajatuksen, että korkeintaan niin monta, kuin taloudessa on aikuisilla käsiä. Eli yhden aikuisen taloudessa kaksi, kahden aikuisen taloudessa neljä.
Vastaan kaksi. Sen jälkeen määrää ei rajoita koiran hoito, vaan eläinlääkärikulut, jotka karkaa taivaaseen.
Kaksi palveluskoiraa oli sopiva minulle. Ne piti opettaa olemaan yksin kotona eli nuorina lenkittää erikseenkin välillä. Samoin sitten koulutus ei onnistunut jos toinenkin oli siinä hosumassa. Toisaalta nuorempi apinoi vanhemmalta käytöstapoja joten joissain asioissa pääsin helpommalla.
Kaipa tuo riippuu ihmisestä, koirasta, elinympäristöstä, varakkuudesta ja elämäntilanteesta yms. Tunnen pariskunnan jolla on 11 omaa koiraa ja 2 kenneliä, eli välillä sitten omien koirien lisäksi talossa on vaiheteleva määrä pentuja. Itselläni on vaan 1 koira ja vaikka toisinaan haaveilen koiralaumasta tiedän että ei mulla mitenkään riittäisi rahat useamman koiran eläinlääkärikuluihin, vakuutusmaksuihin ja ruokaan. Ehkä jos voittaisi lotossa voisi hankkia useammankin koiran, mutta kyllä yhdessäkin on ihan enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa maximi niin en ottaisi yhtään koiraa.
tämä
Minulle riittää yksi. Siitä on ihan tarpeeksi riesaa (ja iloa).
Esimerkiksi meillä menisi helposti vaikka viisi koiraa, ylikin, jos puhutaan ihan arjessa elämisestä.
Mutta koska pelkään isoja eläinlääkärikuluja, eli loukkaantumisia, hankalia sairauksia ym, niin kolme tuntuu nyt maksimilta.
Riippuu koirasta/koirista ja riippuu omistajasta/omistajista. Joku ei pärjää edes yhden pikkupuudelin kanssa ja toinen hanskaa kymmenen rotikkaa kerralla.
Mulla on sinkkuaikoina ollut kaksi isoa vaativaa rotua olevaa palveluskoiraa. Harrastin aktiivisesti plus normi lenkitykset jne. Kolmatta en olisi ottanut samanaikaisesti koska yksinkertaisesti ei olisi aika riittänyt. Töissäkin piti käydä 😂