Mitä epätoivoisia ratkaisuja olette joutuneet tekemään huonon rahatilanteen takia?
Itse siirryin opiskelijaksi ja otin täydet opintolainat, kun yleistuki ei riittänyt elämiseen.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin töihin. Auttoi kummasti.
Viddu, että on typerä kommentti!
Olen ollut jo 28 vuotta työelämässä, mutta ymmärrän hyvin, että voin joutua koska tahansa työttömäksi. Ymmärrän myös, että töitä on nykyään vaikea saada ( kiitos tästä Kokoomukselle ja Persuille). Kommenttisi perusteella sinun älysi ei riitä ymmärtämään työttömien tilannetta.Miten kokoomus ja persut ovat mielestäsi vaikeuttaneet töiden saantia?
Sen ymmärrän, että leikanneet tukia, mutta että töiden saantia olisivat vaikeuttaneet.
Ainut asia, jolla hallitus pystyy lisäämään työllisyyttä, on perustaa lisää työpaikkoja valtionhallintoon, eli lisätä virkamiehiä, Tätäkö tarkoitit?
Siinä on tiiätkö raja, miten tyhmää voi netissä esittää uskottavasti. Sitten kun menee tähän, että "olen niin tollo etten tajua mistään mitään", niin on aika helppo havaita, että olet vain säälittävä trolli, joka käyttää palstaa huvittaakseen itseään. Tee jotain muuta välillä.
Oliko tämä olevinaan jokin vastaus kysymykseen? Kerro toki, jos tiedät, miten persut ja kokoomus ovat vaikeuttaneet töiden saantia.
Ja vielä vaan jatkat, vaikka aivan varmasti myös sinulla on silmät ja korvat. Kukaan ei usko, että olet noin tyhmä, mitä esität.
Siirryin skumpasta kuohuviiniin, helpotti budjettia kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Siirryin skumpasta kuohuviiniin, helpotti budjettia kummasti.
Skumppa on sitä kuohuviiniä (skumvin). Samppanjaa et siis ole koskaan juonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 28 vuotta työelämässä, mutta ymmärrän hyvin, että voin joutua koska tahansa työttömäksi. Ymmärrän myös, että töitä on nykyään vaikea saada ( kiitos tästä Kokoomukselle ja Persuille). Kommenttisi perusteella sinun älysi ei riitä ymmärtämään työttömien tilannetta.Miten kokoomus ja persut ovat mielestäsi vaikeuttaneet töiden saantia?
Sen ymmärrän, että leikanneet tukia, mutta että töiden saantia olisivat vaikeuttaneet.
Ainut asia, jolla hallitus pystyy lisäämään työllisyyttä, on perustaa lisää työpaikkoja valtionhallintoon, eli lisätä virkamiehiä, Tätäkö tarkoitit?
Siinä on tiiätkö raja, miten tyhmää voi netissä esittää uskottavasti. Sitten kun menee tähän, että "olen niin tollo etten tajua mistään mitään", niin on aika helppo havaita, että olet vain säälittävä trolli, joka käyttää palstaa huvittaakseen itseään. Tee jotain muuta välillä.
Oliko tämä olevinaan jokin vastaus kysymykseen? Kerro toki, jos tiedät, miten persut ja kokoomus ovat vaikeuttaneet töiden saantia.
Ja vielä vaan jatkat, vaikka aivan varmasti myös sinulla on silmät ja korvat. Kukaan ei usko, että olet noin tyhmä, mitä esität.
Onko sinulla jotain annettavaa tähän keskusteluun? Kyllä toki muutkin saavat vastata itse kysymykseen, jos kokevat tietävänsä vastauksen.
Olen pakotettu elämään väkivaltaisesta suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotain annettavaa tähän keskusteluun? Kyllä toki muutkin saavat vastata itse kysymykseen, jos kokevat tietävänsä vastauksen.
On. Nostan esiin sitä, miten ihmiset länkyttävät vaikka mitä saadakseen huomiota netissä. Mitään muuta tarvetta viestinnälle ei heillä ole. Olet malliesimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti on sulla. ESIMERKIKSI LEIKKASIVAT TYÖTTÖMYYSKORVAUKSEN SUOJAOSAN. Eli nyt työttömän ei kannata ottaa osa-aikatyötä koska joka euro vähentää korvauksen määrää ja näin ollen se osa-aikainen työ ei ole kannattavaa. Joskus niistä osa-aikaisista voi saada kokoaikaisen.
Olen joutunut tekemään riskisijoituksia pörssissä elatusmaksun kattamiseksi. Rahatilanne ei sinänsä ole huono, mutta en halua joutua tinkimään säästötavoitteista ja aikaisesta eläköitymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti on sulla. ESIMERKIKSI LEIKKASIVAT TYÖTTÖMYYSKORVAUKSEN SUOJAOSAN. Eli nyt työttömän ei kannata ottaa osa-aikatyötä koska joka euro vähentää korvauksen määrää ja näin ollen se osa-aikainen työ ei ole kannattavaa. Joskus niistä osa-aikaisista voi saada kokoaikaisen.
Niin, tukia ovat kyllä leikanneet. Mutta ei osa-aikatyön saaminen ole vaikeutunut. Ainoastaan halukkuus osa-aikatyön ottamiseen on vähentynyt.
Niitä työpaikkoja on siellä olemassa vähän tai paljon riippumatta siitä, mikä puolue on hallituksessa.
Otin tuntemattomalta suihin rahasta.
Jouduin jättämään Ferrarin Luxury Car Centeriin kun ei ollut luottokorttia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin myymään moottoripyörän.
Samoin. Ja se riipaisi tosi pahasti. Mutta en muuta vaihtoehtoa löytänyt sillon, ensin meni työmaa ja putosin kelan päivärahalle ja vuokralla asun.
Olen perustanut yrityksen, jotta saan starttirahaa. Oikeasti sairastin masennusta ja halusin vain olla.
Onneksi ei ole tarvinnut koskaan kerjätä tai käydä vaihtokauppaa rahan takia.
Otin ensimmäisen pikavipin, kun lapsi piti saada jollekin leirille. Siitä alkoi hirveä, monta vuotta kestänyt kierre, josta nyt jo onnekseni päässyt eroon.
Vierailija kirjoitti:
Soitin kaverille kun se sattui ajamaan vastaan kyselläkseni kuulumisia. Puhelun lopussa minulla oli työpaikka.
Kaksikin kaveria lupasi jeesata työpaikan saamisessa. Kummaltakin tuli tekstiviestiä, että sori ei pystykään. Ei yllättänyt, vain toinen on esimies asemassa - alimmalla portaalla tosin ja isossa firmassa.
Luopumaan firetyshaaveista. Kaikki meni hyvin yli 10 vuotta. Tavoite näytti olevan viiden vuoden päässä. Siiten tuli Trumpin tullit ja sijoitukset -25%. Otin rahat ulos, ostin mökin ja veneen ja päätin olla töissä eläkeikään asti. Käy se näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut tekemään riskisijoituksia pörssissä elatusmaksun kattamiseksi. Rahatilanne ei sinänsä ole huono, mutta en halua joutua tinkimään säästötavoitteista ja aikaisesta eläköitymisestä.
Tämä ei kuulostanut kovikaan epätoivoiselta. Sinulla on siis lapsi jossakin. Se on jotakin, mitä moni nykyaikana toivoo, muttei saa. TV:ssä oli tanskalainen tositv-sarja, jossa eri ihmiset yrittivät saada lapsen. Alkoi itkettää kotisohvalla, kun näki heidän surunsa hoitojen epäonnistuttua. Julkisella puolella sai hoitoa tietyn ajan.
Nuorena oli ajanjakso, kun ei aina ollut rahaa ruokaan, vaikka sain olin juuri saanut työpaikan. Söin hyvin vähän ja töissä join vain vettä, jotta maha ei olisi kovin kuuluvasti kurninut. Eräs työkaverini totesi, ettei ollu koskaan nähnyt yhtä laihaa naista. Ei ollut anoreksia vaan köyhyys syynä. Pääsin siitä sitten jaloilleni ja meni ihan hyvin, kunnes 90-luvulla iski lama. Taas sitten jo perheellisenä asuntovelkaisena säästämään kaikesta mistä voi. Olin töissä, mutta mies menetti työn. Kirpparit, itse tekeminen, kaikki ylimääräiset kulut pois, kakkosauto myytiin. Siitäkin selvittiin järjissään ja asuntokin saatiin pidettyä.