Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesevätkö miehet pyykkiä?

Vierailija
26.08.2026 |

Siis parisuhteessa tai perheen isänä. Inhoan pyykkäämistä, löytyisikö minulle heteromies, joka tykkää pyykätä ja viikata kuivat pyykit siististi kaappiin.

T. Vapaaherratar

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa sellainen pesukone, joka pesun ja kuivauksen lisäksi järjestelee pyykit pinoihin ja siitä ihminen voisi siirtää ne helposti kaappiin.

Ap

Itse ratkaisin asian palkkaamalla kotiapulaisen. Silittää vaatteet myös. 

Vierailija
62/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pesköön omansa ja minä omani, ettei Hänen hienot vaatteensa mene pilalle.

Tarkoittaa useampia puolivajaita koneellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo "pesevät", eli heittävät kaikki eri värit ja materiaalit sekaisin koneeseen, valitsevat jonkun lyhyen 40 asteen ohjelman, vähän pesuainetta ja jättävät märät pyykit koneeseen muhimaan. Lopputuloksena nuhjuisia, ryppyisiä ja värjääntyneitä tiskirätin hajuisia vaatteita ja pyyhkeitä/lakanoita.

Jos puhdasta ja raikasta lopputulosta haluaa, niin ei päästä miestä edes pesukoneen lähelle.

Mjaa. Rouvan jäljiltä on kyllä useammin villakamppeet pilalla ja kamppeet kosteina mytyssä haisemassa.

Vierailija
64/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet hoitavat pesun, kuivatus jää sitten minulle

Sinkku-ukki

Vierailija
65/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkku-ukki

Naisten mielestä synkkää raatamista.

Vierailija
66/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen meillä pääsääntöisesti pyykit. Pidän niiden lajittelusta, kuivumaan ripustamisesta ja kaappiin viikkaamisesta. Tiedän vaimoani paremmin missä mitkäkin hänen vaatteistaan ovat. 

Myös silittäminen on miellyttävää puuhaa ja välillä mietin, että olisiko myös vanha kunnon mankeli hyvä hankinta.

Vierailija
67/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon vaatteista en pese pikkareita, rintaliivejä, villaa tai silkkiä. Ihan sen takia, etten tärvele. Muut pesen. Eli puuvillavaatteet lähinnä.  Omat vaatteet, pyyhkeet, pöytäliinat ja lakanat pesen. 

Jotenkin saa hyvän olon kun kodinhoitohuoneen pyykkivuoret aina saa pois. ;) Sama juttu, kun roskien viennissä. Elämän pieniä nautintoja.

Vierailija
68/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuosia pesin pyykkiä, kun valitettiin että en tee yhtä paljon kuin vaimoni. Ruoat olin tehnyt aina, koska sotkujen siivoamiseen meni enemmän aikaa, jos hän olisi tehnyt, siihen ei osallistunut. Siivouksessa oltiin aika tasaveroisia. Ja lapset. Jos olin pari tuntia poissa, olivat saaneet touhuta mitä tahansa. Ja pihatyöt, lumityöt ja rempat.  Kun ehdotti eroa olin ok. Lapset osallistuivat kotitöihin luonani. Osallistuvat vieläkin, vaikka ovat lähes ja jo aikuisia.

Vierailija
69/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti liki jokainen sinkkumies, joka asuu yksin, pyykkää. Ja myös moni suhteessa oleva ja perheellinen. Minulla on aina ollut kumppanimies sellainen, joka myös pyykkää ja tekee muitakin kotitöitä.

Vierailija
70/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon vaatteista en pese pikkareita, rintaliivejä, villaa tai silkkiä. Ihan sen takia, etten tärvele. Muut pesen. Eli puuvillavaatteet lähinnä.  Omat vaatteet, pyyhkeet, pöytäliinat ja lakanat pesen. 

Jotenkin saa hyvän olon kun kodinhoitohuoneen pyykkivuoret aina saa pois. ;) Sama juttu, kun roskien viennissä. Elämän pieniä nautintoja.

Totta! Niihin kuuluu myös minkä tahansa purkin tai pakkauksen saaminen tyhjäksi ja uuden avaaminen. Oli se sitten shampoo, vehnäjauho tai pyykinpesuaine.

Vierailija
71/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku-ukki

Naisten mielestä synkkää raatamista.

257 muun homman päälle, kyllä. Ellei arki ole raskasta tati työnjako epäreilua, ei.

Vierailija
72/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pesköön omansa ja minä omani, ettei Hänen hienot vaatteensa mene pilalle.

Tarkoittaa useampia puolivajaita koneellisia.

Toisaalta nykykoneet pihtaa vettä niin, että jos pesen täyden koneellisen pyyhkeitä, ne jää aina likaisiksi tai tarkemmin sanoen pesuaineella kyllästetyiksi. Pesuainetta annostelen maltilla eikä sentään muiden pyykkien kanssa käy näin.

Jos pesen omia hienopesupyykkejäni, niin siihen saa asetettua että 2kg koneellinen. Tai voi pestä 15 min pikapesun, jos on yhdet treenivaatteet ja pelkkää hikeä.

Vierailija
73/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koskenut pesukoneeseen viimeksi silloin kun asensin sen paikalleen.

Vierailija
74/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun mieheni ovat pesseet pyykkiä. Eka mies pesi ihan käskemättäkin omansa, toinen oppi, kun käskin pyykinpesukonetta käyttämään. Exmuija oli sen verran kärkäs ollut, sanonut, että ei noin, vaan noin, mene nyt tiehesi siitä yms. - että hän aristi kaikkia kotitöitä aluksi.

Vierailija
75/79 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen meillä pääsääntöisesti pyykit. Pidän niiden lajittelusta, kuivumaan ripustamisesta ja kaappiin viikkaamisesta. Tiedän vaimoani paremmin missä mitkäkin hänen vaatteistaan ovat. 

Myös silittäminen on miellyttävää puuhaa ja välillä mietin, että olisiko myös vanha kunnon mankeli hyvä hankinta.

Mulla oli monta vuotta mankeli, poistin sen lopulta liian tilaavievänä kun käyttöä oli niin vähän. Tekihän se lakanoista sileitä, siistejä kaapissa ja mukavia käyttää, mutta en huomannut sen vaikutusta tekstiilipölyn määrään. Ja ensimmäisen nukutun yön jälkeen ne lakanatkin näyttivät ihan samalta kuin mankeloimattomat. Lopulta jäi tosi vähälle käytölle kun tulin vahingossa ostaneeksi painonapillisia pussilakanoita ja vetoketjullisia tyynyliinoja. 

Vierailija
76/79 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pesee omat ja tarvittaessa kersojen vaatteet, omani pesen itse. Meillä on omat pyykkikorit jokaisella. Tämä  lähti siitä, että mies pesi pari silkkipaitaani pilalle, kun ei lue ohjeita. Kaikki oli hänen mielestään 60 astetta-kelpoisia. On kyllä siitä oppinut lukemaan ohjeita....

Vierailija
77/79 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaystävä pesee pyykkiä enemmän ku minä. Aikuiset miehet osaa tehdä aikuisten asioita, niin ku pyykätä.

Se on just näin, nykyään pyykinpeseminen ei paljon vaadi vaivaa eikä älyä, joskus aikaisemmin raskasta hommaa, jos siis sen teki edes välttävästi.

Vierailija
78/79 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa

Vierailija
79/79 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pese. Miehillä on älyvaatteet jotka osaavat mennä itse pesulle.