Tasoitatko itse pitkien hiustesi latvoja?
Onnistuuko? Olen lopun kyllästynyt maksamaan hunajaa siitä että pyydän tasoittamaan 3 cm ja aina kuitenkin lähtee 13 cm!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paksut, puolipitkät hiukset ja kampaaja aina halusi ohentaa latvoja. En tykännyt. Olen leikannut latvat itse jo vuosia. Leikkaan yksinkertaisella tyylillä, jonka löysin youtubesta : hiukset keskijakaukselle niskaan saakka, molemmat osiot eteen ja nips. Lopputulos on hieman v- mallinen , mutta kelpaa minulle.
Heh, just sama minkä itse tuossa kirjoitin ja jostain syystä aiheutin alanuolien ryöpyn 🤣
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
En ole käynyt kampaajalla sitten vuoden 2020.
Onko vinkkejä? Tekoäly suosittelee että hiukset ponnarille leuan alle ja siitä sitten nipsaisee...
Ap
Täytyy olla kyllä todella ohuet hiukset, jotta ne saa leikattua tuosta vaan nipsaisemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen huomaa välittömästi jos itse tekee korjauksia. Ja ne korjaukset huomaa kyllä muutkin.
Kannattaa tutustua ennemminkin siihen, että ketkä ovat kaupungit parhaat ammattilaiset hinta/laatu-suhteeltaan. Suurissa kaupungeissa nämä erot ovat nimittäin järkyttävät. En viitsi kertoa kuka on paras kaupungissani. Haluan rauhaa asiointiini.
Mitä korjauksia?
En ole käynyt moneen vuoteen kampaajalla. Maksaa ihan liikaa.
Paljonko maksaa nykyään latvojen tasoitus kampaajalla? Sellanen reilu 5 cm.
Ostin kaksihaaraisten poistajan. Sillä suin latvoja. Käyn ehkä kerran vuodessa kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä onko 1 cm vai 15 cm.
Täällä päin yli 50e 🙄
Tasoitan, tai en oikeastaan tasoita, vaan pätkin kaksihaaraiset pois. Jaan hiukset keskijakaukselle, kampaan sivulle eteen ja annan mennä. Lopputuloksen kannalta on hyvä se, että hiukseni ovat hieman kihartuvat, niin jokainen lovi ei näy.
Mulla on edesmenneen äitini sakset, jotka osaan teroittaa itse, äitini oli kampaaja ja opetti. Leikkaan myös kaikkien perheenjäsenten hiukset, sekä miesystäväni, hänen lapsiensa hiukset ja isäni hiukset.
En ole eläissäni kampaajalle maksanut kuin muutaman satasen ja nekin kerrat ovat olleet usein pettymyksiä lopputuloksen kannalta. Voin leikata huonosti ihan itse.
Tasoitan, koska kyllästynyt, ettei parturi-kampaajan koulutuksella osata edes tasoittaa hiuksia peruspaikassa! Ja nuoret ei etenkään osaa. Eläkeikäiset vanhanaikaisissa salongeissaan vielä hoitavat homman. Ja millekään Joni Willbergille tai muulle "hiusarkitehtille" en ole valmis menemään, että saan latvat siististi saksittua ohuehkosta tukastani. Surullista, niin surullista, mutta osaan hoitaa homman itse peruskampaajaa paremmin. Samoin lasteni hiukset. Ei kannata siis maksaa. Sori, kampaajat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikkakunnasta ja kampaamosta.
Täällä pitkien hiusten tasaus maksaa 34 € (ei sisällä pesua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Onko vinkkejä? Tekoäly suosittelee että hiukset ponnarille leuan alle ja siitä sitten nipsaisee...
Ap
Täytyy olla kyllä todella ohuet hiukset, jotta ne saa leikattua tuosta vaan nipsaisemalla.
No tällaista se on kun koko sukulinja molemmilta puolita on suomalainen. Ei ole mitään afrokäkkärää 😆
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tasoitan, koska kyllästynyt, ettei parturi-kampaajan koulutuksella osata edes tasoittaa hiuksia peruspaikassa! Ja nuoret ei etenkään osaa. Eläkeikäiset vanhanaikaisissa salongeissaan vielä hoitavat homman. Ja millekään Joni Willbergille tai muulle "hiusarkitehtille" en ole valmis menemään, että saan latvat siististi saksittua ohuehkosta tukastani. Surullista, niin surullista, mutta osaan hoitaa homman itse peruskampaajaa paremmin. Samoin lasteni hiukset. Ei kannata siis maksaa. Sori, kampaajat.
Niinpä! Ja kun sanoo että otetaan vaan 1-2cm niin hups, onkin sitten polkkapituinen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ap
No tällaista se on kun koko sukulinja molemmilta puolita on suomalainen. Ei ole mitään afrokäkkärää 😆
Ap
Nämäkö on kaksi ainoaa vaihtoehtoa? Ohut liuru tai afro?
Miten ihmeessä kampaajalla voi lähteä 13 cm hiuksista, jos varaa tasoitusleikkauksen? Ainakin siinä kampaamossa, missä itse käy, on pitkien hiusten tasoitus max 3 cm. Jos haluan leikkauttaa enemmän, varaan muotoiluleikkauksen.
Ja ei, en lyhennä latvoja itse. Ei tee tiukkaa maksaa muutaman kuukauden välein se kolmisen kymppiä tasoitusleikkauksesta.
Kyllä, kolmen ponnarin tekniikalla. Yksi otsalle, kaksi taakse. Hiukset poikki ja sitten peilin ja kamman avulla tasoittelee vielä. Kävin viimeksi kampaajalla noin 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kolmen ponnarin tekniikalla. Yksi otsalle, kaksi taakse. Hiukset poikki ja sitten peilin ja kamman avulla tasoittelee vielä. Kävin viimeksi kampaajalla noin 20 vuotta sitten.
Olet säästänyt pitkän pennin.
Kyllä. Oon viimeksi käynyt kampaajalla vuonna 2010
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaksihaaraisten poistajan. Sillä suin latvoja. Käyn ehkä kerran vuodessa kampaajalla.
Mistä tollasia saa?
Eipä ole minulla ammattilainen huomannut :)