Tasoitatko itse pitkien hiustesi latvoja?
Onnistuuko? Olen lopun kyllästynyt maksamaan hunajaa siitä että pyydän tasoittamaan 3 cm ja aina kuitenkin lähtee 13 cm!
Kommentit (62)
Minulla on paksut, puolipitkät hiukset ja kampaaja aina halusi ohentaa latvoja. En tykännyt. Olen leikannut latvat itse jo vuosia. Leikkaan yksinkertaisella tyylillä, jonka löysin youtubesta : hiukset keskijakaukselle niskaan saakka, molemmat osiot eteen ja nips. Lopputulos on hieman v- mallinen , mutta kelpaa minulle.
Joo, lyhennän latvoja tarpeen mukaan, joskus useammin ja joskus harvemmin. Kymmeneen vuoteen en ole kampaajalla käynyt, kun ihan peruslyhennyksenkin hinnat karkasivat yli viidenkympin ja pelkkää latvojen tasausta ei saanut enää mistään lähimailtakaan. Ja kun pidän hiuksia aina kiinni, niin tuskin kukaan mitään huomaa, ja jos huomaakin, niin ihan sama.
Mies on leikannut omat hiuksensa koneella vielä kauemmin, ja kun ensin jokusia vuosia ährättiin markettileikkureiden kanssa, niin hommattiin sitten kunnon Moser, joka tuntuu olevan ihan ikuinen, mitä nyt terät on kerran vaihdettu.
Enpä minäkään osaa leikata tasaista. Monitehot hämäävät. Tytär leikkaa kerran vuoteen, parikymmentä senttiä kerrallaan (muutkin karvat kasvavat nopsaan). En näe syytä käydä kampaajalla, pidän hiukset kiinni. Nyt ne ovat taas vyötärölle, leikkuuaika lähenisi.
Aika monta vuotta harrastin itseleikkelyä hiuksille, kunnes ajattelin, että olisi se kiva, jos ne hiukset joskus näyttäisivätkin joltain, koska itse en osannut kuin pituudesta pois ottaa, ja niin aloin käydä ammattilaisella. Mutta jos on esim. pitkä ja piikkisuora, tasamittainen tukka, niin eipä siinä paljon pilalle mene, jos itse saksii latvoista suoraan leikkaamalla osan pois. Itsellä oli nuorempana aika paksut hiukset. Silloin omat saksimiset jäivät pehkoon piiloon paremmin, jos meni leikkaus vähän pieleen. Nykyään on hiukset ohentuneet ja kaikki saksenjäljet näkyy. Ammattilainen saa siis leikata.
Olen jo parin vuosikymmenen ajan tasoittanut itse pitkät hiukseni. Käytän teräviä hiustenleikkuusaksia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen huomaa välittömästi jos itse tekee korjauksia. Ja ne korjaukset huomaa kyllä muutkin.
Kannattaa tutustua ennemminkin siihen, että ketkä ovat kaupungit parhaat ammattilaiset hinta/laatu-suhteeltaan. Suurissa kaupungeissa nämä erot ovat nimittäin järkyttävät. En viitsi kertoa kuka on paras kaupungissani. Haluan rauhaa asiointiini.
Olen joutunut monta kertaa korjaamaan kampaajan huolimattomasti leikkaamat hiukset .
Joo, kyllä mä joskus, mutta pääasiassa mun yks ystävä leikkaa. Hän leikkaa hiukseni kerran vuodessa ja mä sitten välillä, jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen huomaa välittömästi jos itse tekee korjauksia. Ja ne korjaukset huomaa kyllä muutkin.
Kannattaa tutustua ennemminkin siihen, että ketkä ovat kaupungit parhaat ammattilaiset hinta/laatu-suhteeltaan. Suurissa kaupungeissa nämä erot ovat nimittäin järkyttävät. En viitsi kertoa kuka on paras kaupungissani. Haluan rauhaa asiointiini.
Mun kohdallani ei huomaa. Arvaa miksi? No ihan ensimmäisenä siksi, että en koskaan käy kampaajalla.
En koskaan. Teetän aina muutakin kuin latvojen tasausta, mm. otsatukan leikkaus, kulmakarvojen värjäys ja nyppiminen sekä joskus myös raitoja. Käyn kampaajalla kahden kuukauden välein ja varaan aina seuraavan ajan käynnilläni.
Joskus kun olen rahoissani käytän ammattilaisen palveluita, valitettavasti tosi harvoin. Siksi joudun taiteilemaan itse latvat. Jokainen saa tehdä hiustensa kanssa niinkuin parhaaksi näkee ja jos jälki ei miellytä niin se on voivoi, ei minun harmi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkää ei ole, mutta polkkatukka. Leikkaan n 4 kk välein ja vaalennan. Olen säästänyt paljon 9 vuoden aikana.
Ja säästökö se on se päivän sana?
En tasoita (mitä se edes tarkoittaa?) vaan käyn suunnilleen vuoden välein kampaamossa. Sen useammin ei tarvitse mun hiuksia leikellä.
Teen näin: ponnarilla kiinni taakse keskelle ja alas niskaan. Tämä poikki
Sitten keskijakaus taakse ja kampaan toisen puolen eteen, tämä poikki saman verran kuin takaa pätkäisin. Sama toiselle puolelle.
Päällihiukset suikan peittävältä alueelta kampaan nippuun ylöspäin , pidän kouran sisällä suoraan kattoa kohti, tästä poikki taas sama mitta.
Näin viimeiset 7 vuotta. 2019 kävin kampaajalla ja olin ihan, että ei oo tosi kun TAAS on toinen puoli lyhyempi kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkää ei ole, mutta polkkatukka. Leikkaan n 4 kk välein ja vaalennan. Olen säästänyt paljon 9 vuoden aikana.
Ja säästökö se on se päivän sana?
Eri
Pakko säästää missä voi. Meillä tulee olemaan talon lämmityskulutkin kalliimmat ens talvella entiseen verrattuna. Tulot ei ole nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Teen näin: ponnarilla kiinni taakse keskelle ja alas niskaan. Tämä poikki
Sitten keskijakaus taakse ja kampaan toisen puolen eteen, tämä poikki saman verran kuin takaa pätkäisin. Sama toiselle puolelle.
Päällihiukset suikan peittävältä alueelta kampaan nippuun ylöspäin , pidän kouran sisällä suoraan kattoa kohti, tästä poikki taas sama mitta.
Näin viimeiset 7 vuotta. 2019 kävin kampaajalla ja olin ihan, että ei oo tosi kun TAAS on toinen puoli lyhyempi kuin toinen.
Olipa muuten tosi hyvät ohjeet tässä. Hyvä, että näit kirjoittamisen vaivan.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Teetän aina muutakin kuin latvojen tasausta, mm. otsatukan leikkaus, kulmakarvojen värjäys ja nyppiminen sekä joskus myös raitoja. Käyn kampaajalla kahden kuukauden välein ja varaan aina seuraavan ajan käynnilläni.
Kampaaja tuli puolustamaan palveluitaan.
Minä olen tasannut latvat jo vuosia ja raidoittanut hiukset itse. Kestovärjään kulmat, kuorin ihoni. Nykyään on saatavilla loistavia tuotteita ja youtube täynnä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja tuli puolustamaan palveluitaan.
Etkö tiennyt, että kaikkien ykkösprioriteetti ei ole rahan säästäminen joka asiassa?
Aamu-tv:ssäkin joku vieras esiintyi ihan kauheassa itsenyrhityssä kampauksessa ja ajattelin vaan, että aina ei kannattaisi tehdä kaikkea mahdollisimman halvalla.
Kyllä vain, muutaman vuoden leikannut itse pitkät hiukseni.
Viimeksi pari päivää sitten, nyt lähti vähän reilummin, tuuheutti mukavasti hiukset.
Helppoa.
En osaa leikata tasaista. Mies tai äiti leikkaa noin kerran vuodessa. Mielestäni tulee oikein hyvä. Kampaajaan ei ole ollut varaa vuosiin.