Marokko matkakohteena?
Aurinkomatkat mainostaa nyt Marokkoa uutuuskohteena. Hinnat on kyllä edukkaat jos vertaa mm kanariaan.
Onko kellään kokemusta tästä 'uudesta" Marokosta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet valmis kunnioittamaan paikallista kulttuuria.
Uimapuvussa ollaan uimarannalla, mutta muualla olisi hyvä pukeutua niin miehenä kuin naisena olkapäät ja polvet peittävästi, jotta suhtautuminen sinua kohtaan olisi normaalia. Koskaan ei ole ollut ongelmia ja olen matkaillut Marokossa monta kertaa.
Alkoholia saa myös ostaa kaupoista, mutta itse olen ollut ilman, sillä en ole nähnyt syytä juoda siellä.
Jotain pieniä selkkauksia voi olla, ei väkivaltaa kaupungeissa, mutta esim taksikyydeissä rahastusyrityksiä (sovi hinta etukäteen). Yleisesti ihmiset ovat ystävällisiä, huolehtivaisia ja avuliiaita. Opettele näyttämään kädelläsi ei (kämmenesi kohti ehdotusta) ja sanomaan "Laa" (tarkoittaa ei) , kun et tahdo ostaa mitään. Pyri myös tinkimään muualla paitsi kiinteähitaisissa kaupoissa.
Maalla voi olla erilaista. Tämä kaupungeissa. Maa ei mielestäni sovi bilemestaksi. Kannattaa pysyä erossa myös mahdollisesti tarjotuista huumeista (kannabis, hasis).
Siellä voi käydä niin, kertoi eräs mies, että jos hasista ostat, seuraavaksi tulee paikalle poliisi. Joudut maksamaan isot lahjukset ettet joudu putkaan ja vankilaan. Poliisi antaa hasikset kaverilleen myyjälle takaisin ja uutta turistia höynäyttämään.
Seuraavana päivänä hasiksen myyjä oli iloisesti moikannut vaalea turistinainen kainalossa.
Tässä on juuri hyvä kuvaus siitä riskistä mitä tapahtuu kun siirryt turvallisesta EU-Espanjasta Eu:n ulkopuolelle esimerkiksi Marokkoon.
Epäilen, etteivät Suomen nuoret ymmärrä näistä riskitasoista mitään. Espanjakaan ei ole todellakaan turvallinen. Mutta riskitaso 10-kertaistuu kun siirtyy Afrikan puolelle. Kun sinne menee niin pitää olla varautunut huolellisesti. Kyllä siellä voi pärjätä. Mutta se "oon-kaikkien-kaveri"-meininki pitäisi jättää Härmään - jos haluaa selvitä.
Järki päässä selviää ja kun muistaa kulttuurierot. Paikallisia ihmisiäkin on moneksi. Kyllä minä luotin esim englanninkielentaitoisen paikallisen naisen neuvoihin Marokossa. Ei Helsingin rautatieasemallakaan voi luottaa jokaiseen ihmiseen samalla tavoin.
Normaalisti pukeutuen, käyttäytyen, ilman alkoholia ja huumeita ja järki päässä helppo maa minulle. Mutta jos ei osaa ja pysty tähän, niin ei kannata käydä ko maassa.