Kahvilassa jonon ohittajat.
Onko oikein jos olet esim. Kahvilan palvelutiskin luona ja mietit mitä tilaisit, taaksesi tulee asiakas joka tietää mitä haluaa ja näin ollen saa ohittaa sinut? Näin on tapahtunut aika usein, taitaa olla ihan yleinen käytäntö.
Kommentit (11)
Minusta on törkeetä. Sanon heti, että minä olin tässä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on törkeetä. Sanon heti, että minä olin tässä ensin.
Sinä olet törkeä. Varaat asiakaspalvelijan itsellesi ja muut joutuvat odottamaan päättämättömyytesi takia. Mene tiskille vasta kun tiedät mitä olet ostamassa.
Tästä syystä esim. pikaruokaloiden tilausautomaatit ovat parhaita. Haukottelijat voivat kuluttaa aikansa näytön edessä.
Totta kai voi ohittaa. Miksei voisi? Et kai velvoita muiden odottavan, kun vatuloit piirakoiden välillä?
Se on ok. Ihmiset aina sanovat, että mene vain edelle. Niin itsekin tekisin.
Joo, en odottele jahkailijoita yhtään vaan menen ohi. Jos jää empimään että minkä pullan niistä kahdesta kuivasta käntystä ottaa, niin voi vaan kuvitella mikä vatulointi on kassalla lompakon kanssa.
Mä sanon, että mee vaan jos joku jää mun taakse empimään. Jos voin, niin kuikuilen tiskiä kauempaa.
Eikö jo peruskäytöstapoihin kuulu pyytää menemään ohi, jos itse miettiin mitä ostaa. Ei ainakaan itselle tulisi mieleen jonottaa muita.
Sama oli joskus taannoin kauppojen kassojen läheisyydessä. Erityisesti moni naisihminen jäi lukemaan Ilta-Sanomia lehtitelineen eteen ja auta armias, jos menit kassajonoon hänen ohitsensa. Yhdelle väniskölle sanoinkin, että et sinä missään jonossa ollut vaan lehteä lukemassa.
Itse ainakin katson kauempaa ja päästän muut ohi, jos en ole valmis tilasmaan. Ei siinä voi jonoa kuitenkaan pitää itsekkäästi.