Työkyvyttömän kaverin käräyttäminen kelalle?
Kaveri on työkyvyttömyyseläkkeellä mutta elää suht toimintakykyistä ja tervettä elämää, hymyssä suin somessa reissukuvia jne. Menettääköhän eläkkeen jos käräytän?
Kommentit (42)
Mitä meinaat sanoa? Tuonko että on hymyssä suin reissussa?
Työkyvyttömyyseläkettä ei niin vain myönnetä. Ihan on oikeat löydökset ja syyt sille. Joten luota siihen että ihan on oikein arvioitu ja päätetty eläke.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen ?
Tuohan loistaa jo kauas että on.
Minusta hienoa että päässyt reissuun.
Kalalle käräyttäminen. Huuda veteen.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkettä ei niin vain myönnetä. Ihan on oikeat löydökset ja syyt sille. Joten luota siihen että ihan on oikein arvioitu ja päätetty eläke.
Pelkkä masennus tai unettomuus riittää.
oletko itse sitten kakalla hymyssä suin?
pst.
Höpsis mikään masennus ja unettomuus riitä.
Eläkkeen ohessa voi tehdä vaikka töitä tiettyyn rajaan asti eli ei todellakaan ole este ettei jaksaisi reissata.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis mikään masennus ja unettomuus riitä.
Tuttu pääsi näillä eläkkeelle 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä masennus tai unettomuus riittää.
Ei riitä
Miksi Instaan pitäisi laittaa kuvia, joissa suu on norsunvtulla? Laitatko sellaisia itse? Minä ainakin kameran edessä skarppaan mielestäni kaikki ongelmat pois.
Surkein porukka on kateellisia jopa ihmisten sairauksista. Mieti sitä pälli-ap.
Ei käy ilmi että (jostain ihmeen syystä) töitä tekisi? Vau, ihanko lomamatka ei kuormita yhtä paljon kuin työ? Vau, what an asshole.. luulis olevan toisinpäin, Suomessa ollaan kuitenkin. :0
Ei työkyvyttömyyseläkettä nykyään saa muut kuin oikeasti työkyvyttömät. Mutta eihän työkyvyttömyys tarkoita sitä, että ihminen makaa vain sängyssä. Se tarkoittaa ettei pysty tekemään työtään. Monelle sairaalle esim. lääkäri suosittelee liikuntaa ja kävely saattaa olla ainoa asento, joka ei satu. Jotain voi pystyä tekemään pienen hetken, muttei koko päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy ilmi että (jostain ihmeen syystä) töitä tekisi? Vau, ihanko lomamatka ei kuormita yhtä paljon kuin työ? Vau, what an asshole.. luulis olevan toisinpäin, Suomessa ollaan kuitenkin. :0
Kyllä lomamatkailu kuormittaa niin henkisesti, kuin fyysisestikin, mutta jos matkailija saa tukea matkalla, niin ei sitten niin rasita. Ainakin minä maksan kaikista palveluista niin paljon, että ei tarvitse stressata. Hankin kuljetukset, ruoat yms.
No kyllähän tuo tilanne pitäisi uudelleen arvioida. Se on aika kummallista, että kun pääsee työhaluttomuuseläkkeelle niin ihmeesti toimintakyky palautuu.
Pitäisikö elämä lopettaa jos on tk-eläkkeellä ja tuijottaa kotona kattoon? Ei se ole tilivelvollinen reissuistaan kenellekään.