Rasvattomasta maidosta ei ole poistettu muita ravintoaineita kuin rasvaa
Proteiini, laktoosi, kivennäisaineet ja muut maidon ravintoaineet eivät katoa rasvanpoiston mukana. Itse juon päivittäin litran rasvatonta maitoa halvan proteiinin takia. Sixpack näkyy.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kansan aivottomuus on nimenomaan näkynyt "kurrin" vihaamisena. Rasva, se verisuonitautien ja sydänkohtauksien suuri riskitekijä on ollut jumalan asemassa. Ilman rasvaa on paskaa.
Maito ja juusto ei nostanut kolesterolia ihmistutkimuksissa, voi saattaa nostaakin. Senkin haitat voi estää antioksidanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litrassa maitoa on noin 30g proteiinia. Todella vähän suhteessa siihen, että se maksaa yli euron. Esim. 100g linssejä sisältää proteiinia 26g ja maksaa noin 0,01€
Noin 330 kaloria 30g proteiinia kohden on ehkä ihan ok, mutta eihän tuo pidä lainkaan nälkää.
Kaikki proteiini ei ole hyvästä. Paras lähde proteiinille on eläinten liha.
Esim vastaavasti 330 kaloria maustamatonta kanan suikaleita on 69g proteiinia.
Mikähän mahtaa olla mielestäsi sellainen proteiini, joka ei ole ihmiselle hyvästä?
Vierailija kirjoitti:
Litrassa maitoa on noin 30g proteiinia. Todella vähän suhteessa siihen, että se maksaa yli euron. Esim. 100g linssejä sisältää proteiinia 26g ja maksaa noin 0,01€
Linssien proteiinissa aminohapoista erityisesti metioniini ja kysteiini ovat vähäisiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssien proteiinissa aminohapoista erityisesti metioniini ja kysteiini ovat vähäisiä. ap
Se nyt oli vain esimerkki, tolvana! Maito on ihan ok juoma, mutta proteiininlähteenä surkea. Proteiinia pitäisi saada enimmäkseen ruuasta.
Pidän kevyt maidosta enempi. En tykkää mistään kevyttuotteista. Teollisen makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maistuu paskalta, kuin värjättyä vettä.
Itse syön ruokia ja juon juomia pääasiassa ravintoaineiden takia maun ollessa sivuseikka. ap
Kokeilepa joskus juoda Juustoportin vapaan lehmän punaista maitoa. Tiedät sitten, miltä maidon tulee oikeasti maistua.
Maku ei ole minulle kovin tärkeä asia vaan optimaalinen ravintoaineiden saanti ilman turhaa kovaa rasvaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä maidossakaan erityisen paljon ole. Parhaat kysteiinin lähteet ovat kananmuna ja liha. Molemmista saa hyvinkin pienestä määrästä saman määrän proteiinia kuin litrasta maitoa.
Kyllä täysmaidossa on enenmän ravinteita kuin rasvattomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön ruokia ja juon juomia pääasiassa ravintoaineiden takia maun ollessa sivuseikka. ap
Kokeilepa joskus juoda Juustoportin vapaan lehmän punaista maitoa. Tiedät sitten, miltä maidon tulee oikeasti maistua.
Onhan se jo lähellä oikeata mutta kokeilkaapa seistä lehmän vieressä kun käsin lypsäjä tähtää maitosuihkun suoraan suuhunne. Siinä on oikea maito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maku ei ole minulle kovin tärkeä asia vaan optimaalinen ravintoaineiden saanti ilman turhaa kovaa rasvaa. ap
Miksi sitten litkit maitoa etkä ota ravintoaineita optimaalisesti ruuasta? Siitä ne imeytyvätkin paremmin kuin nesteestä, joka lähinnä solahtaa kehon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettähän siihen on lisättykin, muttei poistettu muuta kuin rasvaa.
Ravinnot on poistunut sen rasvan mukana.
D-vitamiini on rasvaliukoinen. Jos tuotteessa ei ole rasvaa, ei se lisätty D-vitamiini mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt oli vain esimerkki, tolvana! Maito on ihan ok juoma, mutta proteiininlähteenä surkea. Proteiinia pitäisi saada enimmäkseen ruuasta.
Koetetaan pidättäytyä loukkauksista ja keskustellaan asiallisesti. Syön kyllä palkokasvejakin. Maito on hintaansa nähden oiva aminohappojen lähde, ja nautinkin sitä osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliotani. ap
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini on rasvaliukoinen. Jos tuotteessa ei ole rasvaa, ei se lisätty D-vitamiini mitään auta.
Ruokavaliooni kuuluu rasvaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten litkit maitoa etkä ota ravintoaineita optimaalisesti ruuasta? Siitä ne imeytyvätkin paremmin kuin nesteestä, joka lähinnä solahtaa kehon läpi.
Maito on hintaansa nähden oiva aminohappojen lähde, ja nautinkin sitä osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliotani. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetetaan pidättäytyä loukkauksista ja keskustellaan asiallisesti. Syön kyllä palkokasvejakin. Maito on hintaansa nähden oiva aminohappojen lähde, ja nautinkin sitä osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliotani. ap
Tolvana ei ole mikään loukkaus :D Esim. kananmunassa on 10 kertainen määrä aminohappoja maitoon verrattuna. Munia saa 12kpl maitolitran hinnalla. Yksi muna päivässä vastaa litraa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän silloin kannata harrastaa maitoa tai muitakaan ruokakaupan tuotteita. Kemiaahan se on ja markkinoilta löytyy varmasti ihan puhtaina tarvittavia aineita. Sopiva kemikaalisekoitus naamariin mausta välittämättä ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito on hintaansa nähden oiva aminohappojen lähde, ja nautinkin sitä osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliotani. ap
Sä olet jäänyt tietojesi osalta 90-luvulle, jolloin maitoa tuputettiin joka paikassa. Nykytiedon valossa ihminen ei tarvitse maitoa yhtään mihinkään. Aminohappoja saa paljon paremmin muista lähteistä.
Ap kuulostaa ihan kouluaikojeni maitomainoksilta :D "Juo sinäkin maitoa. Selänteen Teemukin juo" :D
Noin 330 kaloria 30g proteiinia kohden on ehkä ihan ok, mutta eihän tuo pidä lainkaan nälkää.
Kaikki proteiini ei ole hyvästä. Paras lähde proteiinille on eläinten liha.
Esim vastaavasti 330 kaloria maustamatonta kanan suikaleita on 69g proteiinia.