Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä astiaston omistat

Vierailija
25.08.2026 |

Onko sinulla kaikki astiat samaa sarjaa?

Pidätkö erikseen arkiastioita ja hienompaa juhla-astiastoa?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kauniista astioista ja vaikka yksin olen niin on tullut ostettua Teemaa ja Paratiisia ja muutakin. Tykkään vaihdella päivän ja tunnelman mukaan. Antavat energiaa. Monta lautasta teillä on aina samaa sarjaa? 4 vai 6 vai joskus 2? Mulla on näin

Vierailija
42/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Arctica jotka krakeloituivat muutamassa vuodessa. Nyt jokin hoppu hallin halpisastiasto joka kestänyt parikymmentä vuotta. Aterimina 50 vuotta vanhat Savoniat jotka erittäin hyvässä kunnossa vaikka ovat olleet joka päivä käytössä

Miten sinä sait Arcticat krakeloitumaan? Tiskasitko ne ennen tiskikoneeseen laittoa? Minulla on vuosikymmeniä vanhat lautaset, pesty aina huolettomasti käsin ja ovat pinnoiltaan kuin uusia. Käsin ne on pesty siksi, että kotona ei ole tiskikonetta. Mökillä on, siellä on käytössä muuta vanhempaa Arabiaa, eivätkä nekään ole krakeloituneet, enkä harrasta ollenkaan esitiskausta eli täysin turhaa astioita kuluttavaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Arabiaa on, muista ei mitään tietoa. Kaikki on äidin aikanaan ostamia. M67

Vierailija
44/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain valkoista  teemaa. Oli arki tai juhla. 

Meillä on kanssa aina noi valkoiset Teemat, osa jostain "puurokipoista" on keltaisia. Olivat täällä miehen hushållissa jo kun tänne muutin. Saatiin lahjaksi/perinnöksi Hely-sarja mitä nyt on kiivaasti yritetty myydä, toivottavasti on kirpparilta "kadonnut". 

Nää on asioita joilla ei ole mulle mitään merkitystä, onko jotain tiettyä astiasarjaa tai onko sängyissä yhtenevät lakanat. Saa olla ihan riemunkirjavaa, kuten meidän talossa aika paljon onkin.

Vierailija
45/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"astiaston"? kyllä meillä on useitakin, esim villeroy & bochin La Boule useampia ja on jopa arkikäytössä

Vierailija
46/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään kauniista astioista ja vaikka yksin olen niin on tullut ostettua Teemaa ja Paratiisia ja muutakin. Tykkään vaihdella päivän ja tunnelman mukaan. Antavat energiaa. Monta lautasta teillä on aina samaa sarjaa? 4 vai 6 vai joskus 2? Mulla on näin

Vaikka Paratiisi on sinänsä kaunis, ruoka sen lautasen päällä näyttää monesti etovalta juuri sen pohjan kirjavuuden takia.

Vierailija
47/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään yksin, eikä minulla ole enää kokonaista astiastoa. On vain jokunen samanlainen lautanen eri lautassarjasta. Osa on juhlavampia, koska laitan viikonlopuksi usein juhlavampaa. Kaikki ovat jo niin vanhoja, että pitäisi ostaa uusia.

Vierailija
48/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain valkoista  teemaa. Oli arki tai juhla. 

Meillä on kanssa aina noi valkoiset Teemat, osa jostain "puurokipoista" on keltaisia. Olivat täällä miehen hushållissa jo kun tänne muutin. Saatiin lahjaksi/perinnöksi Hely-sarja mitä nyt on kiivaasti yritetty myydä, toivottavasti on kirpparilta "kadonnut". 

Nää on asioita joilla ei ole mulle mitään merkitystä, onko jotain tiettyä astiasarjaa tai onko sängyissä yhtenevät lakanat. Saa olla ihan riemunkirjavaa, kuten meidän talossa aika paljon onkin.

Mä kyllä toisaalta tykkään, ja aina juonkin aamukahvin Taika-mukista, ja pizzan villeroyn isolta wildroselta. 

Vierailija
49/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willeroyn Azul

Vierailija
50/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla keräiltynä Marimekon oiva siirtolapuutarha-astiasto (melkein kerättynä) ilman syviä lautasia sekä pastoraali (melkein kerättynä). 

Arkena sekalaisia ja mustaa teemaa mikä on ollut käytössä 2000-luvulta lähtien ja niissä näkyykin hyvin käytön jäljet. 

Lisää vielä, että haluaisin kerätä vielä iittala kastehelmi sarjaa Kanerva sävynä. 

Vierailija
51/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi astiastoa: valkoinen Teema ja vihreä Kosmos. Kahviastiastona on kultareunainen Harlekiini, harmittavasti kultauksen takia käsintiskattava.

Vierailija
52/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaiset kakkosluokan syvät valkoiset lautaset 7 kpl. Muumimukeja.

Vierailija
53/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan 4 Ikean syvää lautasta. En tiedä minkä merkkisiä, mutta niissä on kiva tummansininen kuviointi. 

Juomalasit 6 kpl on myös Ikeasta.

Kahvikuppeina erilaisia nörttimukeja 5 kpl (Harry Potter, Jurassic Park/World, Pokemon ja My Little Pony).

Näillä pärjään. Mulla oli enemmänkin, mutta olen konmarittanut irtaimistoani aika reilulla kädellä.

Vierailija
54/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa, 24h ja arcticaa arkiastioina. Juhliin Rörstrandia.

Vierailija
55/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli Arctica jotka krakeloituivat muutamassa vuodessa. Nyt jokin hoppu hallin halpisastiasto joka kestänyt parikymmentä vuotta. Aterimina 50 vuotta vanhat Savoniat jotka erittäin hyvässä kunnossa vaikka ovat olleet joka päivä käytössä

Miten sinä sait Arcticat krakeloitumaan? Tiskasitko ne ennen tiskikoneeseen laittoa? Minulla on vuosikymmeniä vanhat lautaset, pesty aina huolettomasti käsin ja ovat pinnoiltaan kuin uusia. Käsin ne on pesty siksi, että kotona ei ole tiskikonetta. Mökillä on, siellä on käytössä muuta vanhempaa Arabiaa, eivätkä nekään ole krakeloituneet, enkä harrasta ollenkaan esitiskausta eli täysin turhaa astioita kuluttavaa toimintaa.

Mitä tarkoittaa krakeloituminen??

Vierailija
56/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Lumi, sekä ruoka- että kahviastiat, tarjoiluastiat. Ekat 10 vuotta pihtailin niitä kaapissa. Nykyisin katan nuo tiistain nakkisopallekin.

Vierailija
57/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainoa krakeloitunut Arctica on iso paistivati. Erikoista, kun sitä on käytetty vain pari kolme kertaa. 

Arctican lisäksi on Pentikin Omenaa, Arabian Siro (ilman kultareunaa), anopilta peritty jokin valkoinen kultaisin kukkasin ja HM Homesta ostettu musta astiasto.

Vähemmälläkin tultaisi kyllä toimeen. 

Vierailija
58/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Paratiisi on sinänsä kaunis, ruoka sen lautasen päällä näyttää monesti etovalta juuri sen pohjan kirjavuuden takia.

Ei se astioiden vika ole. Tee paremman näköistä ruokaa.

Vierailija
59/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todella teen paremman näköistä ruokaa. Laitan ruoat tarjolle arvoisilleen astioille, eli en missään nimessä sisäpinnalta kirjaville lautasille, ruoka saa itsessään näyttää niillä parhaimmat puolensa. Suomeksi: Sinä et ole tainnut ikinä nähdä mitään ruoka-annosta kyseisillä lautasilla.

Vierailija
60/78 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todella teen paremman näköistä ruokaa. Laitan ruoat tarjolle arvoisilleen astioille, eli en missään nimessä sisäpinnalta kirjaville lautasille, ruoka saa itsessään näyttää niillä parhaimmat puolensa. Suomeksi: Sinä et ole tainnut ikinä nähdä mitään ruoka-annosta kyseisillä lautasilla.

Millä kyseisillä lautasilla? Paratiisillako? Ihan joka päivä syön. Tosin purppuralla versiolla, koska en sinisestä pidä. Tekemäni ruoka näyttää todella hyvältä näilläKIN lautasilla, katsos kun se ei ruoan ulkonäköä muuta ollenkaan. Syön välillä myös kirjavilta Taika-lautasilta, siinäkään ei ruoan ulkonäkö muutu lainkaan.

Juuri tuli ohjelma syömishäiriöistä, onko sinulla sellainen? Silloin ymmärrän kyllä. Tai jos olet näkövammainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi