Oletteko nähneet elokuvan Wall-E? Sopiiko kolmevuotiaalle?
Meillä olisi isompi (6 v.) erittäin innostunut näkemään kyseisen elokuvan. Lasten isi on viikonlopun poissa ja mietin, että voisimmeko mennä porukalla tuon elokuvan katsomaan?
Tämä olisi pienemmän (tyttö, täyttää marraskuussa 3 v.) ensimmäinen elokuva ja mietinkin, että onko se sopiva hänen ikäiselleen ja malttaako istua elokuvan loppuun? Hän kyllä yleensä keskittyy ohjelmiin hyvin, mutta mietin vain, että onko ampumista yms.
Sallittuhan se siis on, mutta mietityttää silti, kun olin lähinnä ehkä ekaksi leffaksi ajatellut jotain Disney-juttua. Vaikka onhan niissäkin joskus pelottavia kohtauksia. :x :x
Kommentit (4)
Olin nähnyt elokuvasta muutaman mainoksen ja niiden perusteella osasin vähän edes epäillä, ettei elokuva sovi pienemmille ja hämmästyin siis, kun se olikin sallittu.
Viedään siis esikoinen katselemaan se, mutta ilman pienempää. Jäädään sitten odottelemaan sitä sopivaa elokuvaa, joka sopisi pienemmälle. Joulun alla varmaan tulee tämmöistä valikoimaa enemmän teattereihin.
Kiitos tosiaan vastauksestasi, sillä muuten olisi ehkä uskonut tätä ikärajaa ja lähtenyt molempien kanssa.
Meidän kolmevuotias katsoi leffan läppärin pieneltä ruudulta isänsä kanssa ja tykkäsi valtavasti. Leffateattereissa on tietysti se ongelma, että äänet ovat niin kovalla ja se jo yksistään pelottaa. Kotioloissa tuo leffa olisi siis huomattavasti "lällympi".
Itsekään en ole pienempää teatteriin vienyt, koska epäilen pimeyden, ihmispaljouden ja äänten olevan liian pelottava kokemus, vaikka elokuva olisikin sopiva.
Joka tapauksessa mukavia leffahetkiä!
En suosittelisi 3-vuotiaalle ensimmäiseksi leffakäynniksi. Ei sinällään mielestäni pelottava tms. mutta osittain aika pitkäveteinen leffa tuon ikäiselle.
Olen käynyt katsomassa pian (marraskuussa myöskin ;-)) 6v täyttävän ja 10-vuotiaiden poikieni kanssa ja me kyllä kaikki tykättiin elokuvasta kovasti, mutta suoraan sanoen vähän kummastelin, miksi se on kaikille sallittu. Minusta K-7 olisi sille parempi, jolloin kuitenkin jo 5-vuotiaat pääsisivät vanhemman kanssa halutessaan katsomaan. En kyllä suosittele sitä pienemmille... Itse Wall-E:hän on valtavan sympaattinen olento ja kyseessä on oikeastaan rakkaustarina ;-), mutta koko asetelma jo sinällään, että maapallo on lähes tuhoutunut jne. on ehk'vähän ahdistava. Tosin sinun nuorimmaisesi on niin pieni, ettei se ehkä niinkään ahdistaisi, mutta elokuvassa on jonkin verran äänekkäitä ja varsin "vauhdikkaita" kohtauksia, itsepuolustusta ja jnkv "uhkailua" jne., ja esim. meidän näytöksessämme istui takanamma äiti kahden lapsen kanssa, joista vanhempi selvästi nautti, mutta nuorempi hoki koko ajan, että "pelottaa" ja äiti yritti lohdutella, ettei mitään pelättävää ole. :-/ Eihän sekään äiti voinut tietää elokuvan tarkempaa sisältöä... Eli minulle tuli vähän sellainen tunne, että ikäraja on -S- joko ihan rahasyistä tai sitten on ajatus lasten sietokyvystä jotenkin vähän turhankin venyvä nykyisin...
Summa summarum: meistä leffa oli kyllä hyvä ja 6-vuotiaasi varmasti tykkää, jos ei ole ihan herkintä sorttia. Ja niin iso jo tajuaa niitä monimerkityksiä, mitä leffassa on. Mutta piirun vajaa 3-vuotiasta EN veisi sitä katsomaan, etenkin jos ei ole koskaan ollut elokuvissa (=pimeä sali ja äänet aika kovalla, myös kaikki ääniefektit ym.). Kyllä ensi leffaksi varmasti joku Disney (Nalle Puh -tyyppinen) olisi parempi... Tai vastaava. Toivon mukaan pääset viemään kuitenkin 6-vuotiaasi jossain vaiheessa Wall-Ea katsomaan! :-)