Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan keikkatyöt

Vierailija
25.08.2026 |

Töitä enää niin harvakseltaan, että nyt suojaosan poiston jälkeen ei ole mitään järkeä parin päivän takia itseään rasittaa. Odottaa ja stressata milloin tulee kutsu töihin. Ennen tästä oli jotain hyötyä. Nyt ei mitään, kun tulot ei nouse tippaakaan.

Sinnittelin, että kyllähän minä silti tätä jatkan, mutta kiitti mulle riitti nyt! Tässä nyt sitten yksi uusi kokoaika työtön. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen upeat päätökset osa 543. 

Vierailija
2/5 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla joku näistä keikoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin puoli vuotta ennen kuin suojaosat poistettiin. Nyt ei enää edes tee mieli töihin.

M49

Vierailija
4/5 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika tekee joskus keikan viikossa, palkkaa saa sen verran että kannattaa vaikka vähennetään 50c eurosta. On kuitenkin saanut yleistukea n 400e.

Vierailija
5/5 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on esimerkkitapaus siitä miksi suojaosa poistettiin. Selvästi työnteko ei kiinnosta toisin kuin sohvalla lojuminen . Muutenhan ap tekisi kaikkensa päästäkseen kokoaikatyöhön. Se ei selvästi ole vaihtoehto joten turha syytellä ketään toista kun perimmäinen syy löytyy omasta laiskuudesta.

Imo, ajoitus suojaosan poistolle oli väärä. Taloudellisen tilanteen heikentyessä hallituksen olisi pitänyt tajuta nöyrtyä ja tuoda suojaosa takaisin edes määräajaksi. 

Toinen työllisyysasia, mikä ei liity nykyiseen hallitukseen, on digitalouden ja virtuaalisten töitten tunnistaminen oikeaksi työksi eikä yrittäjyydeksi. Esimerkiksi minulla voi olla kymmenen toimeksiantajaa kuukaudessa jossain päin maailmaa joille teen isompia tai pienempiä projekteja. Toimeksiantaja voi myös alusta jonka kautta keikat välitetään. Mikään näistä ei ole pysyvä, kokoaikainen eikä varsinainen työsuhde. Mitään takeita ei myöskään ole että töitä/keikkoja löytyy myös seuraavalle kuukaudelle. Työlliselle nämä keikat on työn lisätuloja, työtön on yrittäjä. Kyllä, voin maksaa kaikki palkansaajan sivukulut tuloista kuten eläkevakuutus sekä sairauskuluvakuutus mutta niille viikoille tai kuukausille kun keikkoja ei löydy pitäisi saada työttömyyskorvausta. Uskoisin löytyvän tuhansia halukkaita ainakin kokeilemaan tätä työllistymisen muotoa jos se olisi sallittua. Mutta koska sosialistinen byrokratia ei tunnista nykyaikaa työttömänä on parempi jäädä pelkästään tukien varaan. 

Terkuin tuplamaisteri joka tekee hanttihommia määräaikaisilla soppareilla ennemmin kuin elää tuilla. Ainakin sen aikaa kun töitä löytyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä