Millasella verikokeella tutkitaan allergiat nykyään? Neuvokaa mua nyt!!
Elikkäs nyt on PAKKO saada JULKISELTA nämä tutkimukset! En avaa enempää joten älä urki enempää.
Haluan vain tietää , MILLAISET on ne Verikokeet joissa tutkitaan kaikki mahdolliset allergiat ja yliherkkyydet, lähinnä ruoka-aineille??
Onko se pelkkä ig vasta-aineet vai mitkä? Nyt neuvokaa pian, ei muuten etene tää homma mihinkään!!
Kommentit (19)
Eikös niitä prick-testillä edelleenkin testata?
Älä urki enempää :D
Ihan kuin sun porkkana-allergiaepäily olisi joku salassapidettävä valtionsalaisuus.
Osaat kirjoittaa tänne, mutta et osaa hakea tietoa netistä muuten ? Kyselet täältä puolikaheleitten valtakunnasta sairauteen liittyvää asiaa. Tarvit apua enemmänkin.
IgE-vasta-aineet ottavat pääasissa julkisella eli välittömät allergiset reaktiot. Vaikka näyttäisivät 0:aa, voit silti kärsiä vaikeistakin allergioista.
Minulla oli hankalia allergiaoireita, mutta igE-testit julkisella puhtaat. Otatin itse yksityisellä igG-testit ja syyt löytyi sieltä. Mm. Maito ja vehnä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä testataan. Kosmetiikka-allergiat ainakin tällä menetelmällä, ruoka-aineet taas verikokeella.
En niitä millään verikokeella tehdä vaan iholle laitetaan edelleen ruudukko jossa on niitä aineita
Sun allergiat on PÄÄN SISÄLLÄ kuten tuon ikäisillä akoilla aina!
Vierailija kirjoitti:
IgE-vasta-aineet ottavat pääasissa julkisella eli välittömät allergiset reaktiot. Vaikka näyttäisivät 0:aa, voit silti kärsiä vaikeistakin allergioista.
Minulla oli hankalia allergiaoireita, mutta igE-testit julkisella puhtaat. Otatin itse yksityisellä igG-testit ja syyt löytyi sieltä. Mm. Maito ja vehnä.
Siisvittu oot hysteerikko. Niin kauan ravaat eri paikoissa että saat mitä haluat🤦
#luulosairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisvittu oot hysteerikko. Niin kauan ravaat eri paikoissa että saat mitä haluat🤦
#luulosairas
Kylläpä olet henkisesti epäkypsä ja lääketieteestä tietämätön, kun tällaisia kommentteja heittelet.
Onko vaikea ja kutiava urtikaria kyynertaipeissa luulosairaus? Kas kummaa, kun se poistui, kun jätin maidon pois. Ja tämä on vain pintaraapaisu.
Neula työnnetään sieraimen kautta verisuoneen. Ja sitä verta otetaan sieltä muutamasta eri kohdasta. On todella inhottava toimenpide. Minullakin tökkivät moneen kertaan ja vielä viikonkin päästä oli nenä kipeänä sekä turvonnut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Julkisella ei mitään vasta-ainetestejä tehdä. Prick-testissä ihoon liimataan sabluuna, jonka reikiin raapaistaan veriterällä naarmu ja tiputetaan eri allergeeneja.
Ap, sun ei ole pakko yhtään mitään ja allergiat on sananmukaisesti yliherkkien typeryyksiä. Syö antihistamiinia. Niin teen itsekin. Mulla on aikuisena edelleen maito- ja kananmuna-allergia, joista en piittaa. Välttämisruokavaliolla ne eivät enää aikuiselta poistu. Olisi pitänyt lapsenta testata mutta vanhempia ei kiinnostanut selvittää, miksi olin aina nuhassa, ihottumassa ja korvatulehduksissa.
Maksoit satasia, siitä että olisit itse voinut havainnoida reaktioita mitä tulee eri ruista ja juomista mausteista yms. No, jos on varaa mikäs siinä, mutta itse olisin laittanut nuo rahat säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla muuten sama eli IgE-arvo koholla, ollut jo nuoresta lähtien. Pyysin tarkempia tutkimuksia, mutta lähetettä ei kirjoitettu.
Se voi olla sama eli maito. Laktoosi-intoleranssia se ei ole eikä keliakaa. (Huone-) pölyallergiaankaan en oikein usko; olen kyllä sottapytty, mut tuo IgE oli koholla jo silloin, kun asuin vielä kotona: äiti huolehti kodin siisteydestä/puhtaudesta.
Siitepöly? Tuskin, koska se arvo on koholla myös talvella. Harrastin metsäkävelyä. Jossain/tietyssä paikassa alkoi tirskuttamaan aivan älyttömästi. Enpä ajatellut silloin mitään sen enempää. Vaihtelin lenkkejä/polkuja. Sitten myöhemmin, syksyllä kävelin samaa reittiä. Huomasin, et pujo oli sen polun vieressä, n. parin metrin päässä. Tuumin, et olikohan pujonkukinta-aika silloin, siitäkö se tirskuminen johtui??? .... Kummasti se loppui, kun kävelin siitä silloin aiemmin ohi, jatkoin matkaa.
Kaikki mahdolliset allergiat? Mahdoton tehtävä. Allergioita on lukematon määrä, joten testejäkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#luulosairas
Kylläpä olet henkisesti epäkypsä ja lääketieteestä tietämätön, kun tällaisia kommentteja heittelet.
Onko vaikea ja kutiava urtikaria kyynertaipeissa luulosairaus? Kas kummaa, kun se poistui, kun jätin maidon pois. Ja tämä on vain pintaraapaisu.
AIVAN KAIKKI oireilu voi johtua psyykkisistä tekijöistä ja suomalaisilla naisilla se on ERITTÄIN todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoit satasia, siitä että olisit itse voinut havainnoida reaktioita mitä tulee eri ruista ja juomista mausteista yms. No, jos on varaa mikäs siinä, mutta itse olisin laittanut nuo rahat säästöön.
Otapa selvää, miten igG-välitteiset viivästyneet allergiat reagoi ja kommentoi kaikkitietävästi vasta sitten.
Turhasta en maksanut ja jokainen euro meni tarpeeseen.
IgG-allergiaoireet ilmaantuu 12-48h viiveellä, ja allergioita voi olla monta päällekkäin. Oireiden poistumiseen menee viikkoja, kun lopettaa mahdollisen allergeenin syönnin.
Kun mulla oli oireet pahana, niin keho reagoi jo pelkälle vedelle. Selvitä siinä sitten, mille oot oikeasti allerginen, kun kaikesta tulee oireita.
GOOGLAA NIIN TIEDÄT.