Poikaystävä sanoi, että meille ei sitten hevosia tule
Opiskellaan tällä hetkellä mutta tulevaisuuden suunnitelmana yhteinen talo, talli, hevosia ja peltoa. Nyt on alkanut sanoa että ei otetakaan hevosia. Minulle hevoset on aina ollut itsestäänselvä.
Onko parempi erota?
Kommentit (42)
Jos se olisikin niin, että ap huolehtisi vain itse hevosistaan, mutta tunnen perheen, jossa vaimon hevoshulluus riistäytyi käsistä eli niitä on nyt useampi, on työssä, jossa joutuu olemaan pois kotoa ja mies joutuu heräämään neljältä niitä ruokkimaan ennen töihin lähtöä toiselle paikkakunnalle sekä hoitamaan muutenkin.
Olen itsekin entinen/ikuinen heppatyttö ja hevosten pitäminen on elämäntapa ja vaatii molempien kumppanien täyden hyväksynnän, samaan tyyliin kuin lasten hankinta. Hevosiin menee kaikki aika ja raha, etenkin jos on useampi tai jopa oma talli. Monet lapsuuden heppatyttöystävistäni, jotka ovat jatkaneet hevostelua, ovat ikisinkkuja, mahdollisesti tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei oikeastaan tarvita kuin katos. Hevoset syö itse laitumella ja kaivosta saa vettä jos ei sadevesi riitä."
Suomessa laidunkausi kestää 3 kk.
Ja pienen laitumen syövät nopeasti tyhjäksi (puhumattakaan siitä että ainakaan jos hevosilla ratsastetaan, ruoho ei riitä ravinnoksi).
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisikin niin, että ap huolehtisi vain itse hevosistaan, mutta tunnen perheen, jossa vaimon hevoshulluus riistäytyi käsistä eli niitä on nyt useampi, on työssä, jossa joutuu olemaan pois kotoa ja mies joutuu heräämään neljältä niitä ruokkimaan ennen töihin lähtöä toiselle paikkakunnalle sekä hoitamaan muutenkin.
Uskallan väittää, ettei puolison hevostouhusta voi toinen irtisanoutua aidosti kokonaan millään. Hevosissa on niin paljon työtä aina, ja jos jotain menee pieleen niin apua kaipaa kyllä herkästi. Esim. siis hepan silmätulehdus joka vaatii silmätippoja 5 kertaa päivässä yötä myöten. Puolison apu on korvaamatonta, jos itse joutuu olemaan vaikka yövuorossa tms.
Saatika jos itse makaa kuumeessa sängyssä, niin toimiiko suhde jos kumppani ei suostu kantamaan hevosille päiväheiniä?
Jos ei missään nimessä halua olla hevosten kanssa tekemisissä, kannattaa valita hevoseton puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko opiskelemassa alalle, jonka tuloilla tuo unelma toteutetaan? Vai oletko perijä?
Kotona voi pitää hevosia suht edullisesti.
huoh, näitä tyhjäpäitä.
Suht edullinen on suhteellinen käsitys. Kuitekin normaalisti työssäkäyvällä ihmisellä on varaa yhteen kalliseen harrastukeen, jos vapaa-aika menee sitten siinä. Toki kulut on helposti siinä 5000 ylöspäin ja nousee, jos mm. eläinlääkäriä tarvitsee enemmän. Eli onhan tuo about 500 kuussa - eli ei siinä keskituloisellakaan sitten muuhun ylimääräiseen hirväesti aikaa jää.
Tämä siis sillä oletukella, että talli on oma ja siitä ei tule mitään suurempia kiinteistökustannuksia.
x 2, nykylainsäädännön mukaan ei hevosta ei saa pitää yksin, sillä pitää olla lajitoveri.
Tämäkin on totta. Tämän voi toki ratkaista sillä, että löytää sen toisen hevosharrastajan, joka jakaa tallin. Tämä toki tekee asiasta kuitenkin koko ajan mutkikkaamman.
Vierailija kirjoitti:
On. Jos on noin suuri eroavaisuus tulevaisuudenhaaveissa niin on aika erota.
Et tule koskaan saamaan miehestäsi tallirenkiä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin entinen/ikuinen heppatyttö ja hevosten pitäminen on elämäntapa ja vaatii molempien kumppanien täyden hyväksynnän, samaan tyyliin kuin lasten hankinta. Hevosiin menee kaikki aika ja raha, etenkin jos on useampi tai jopa oma talli. Monet lapsuuden heppatyttöystävistäni, jotka ovat jatkaneet hevostelua, ovat ikisinkkuja, mahdollisesti tästä syystä.
Aika monella naisella vain on se perusoletus, että oma elämäntapa on automaattisesti perheen elämäntapa. Kun kaikki aika on mennyt talleilla ja niin riita tulee, jos joskus yrittää käytää aikaa omiin harrastuksiin. Kun eihän naisellakaan ole omia, vaan pelkästään yhteisiä - oli se sitten hevoset tai joku muu.
Viisas poikaystävä ap:lla.
Ota pari aasia ja vuohia, voit päästä helpommalla ja halvemmalla.
"Aika monella naisella vain on se perusoletus, että oma elämäntapa on automaattisesti perheen elämäntapa. Kun kaikki aika on mennyt talleilla ja niin riita tulee, jos joskus yrittää käytää aikaa omiin harrastuksiin. Kun eihän naisellakaan ole omia, vaan pelkästään yhteisiä - oli se sitten hevoset tai joku muu."
Höpö höpö.
Hevosenomistaja täällä terve! On muuten todella kallis harrastus, ihan normikuluineen mutta varsinkin jos hevonen sattuu sairastumaan. Vie kaiken vapaa-ajan ja rahan, mitään muuta ei sitten perheelle hankitakaan, matkat ja muut menot saa unohtaa. Hieno harrastus ei siinä mitään, mutta vaatii myös uhrauksia. Ehkä poikaystävälle on alkanut valjeta realiteetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko opiskelemassa alalle, jonka tuloilla tuo unelma toteutetaan? Vai oletko perijä?
Kotona voi pitää hevosia suht edullisesti.
Ei oikeastaan tarvita kuin katos. Hevoset syö itse laitumella ja kaivosta saa vettä jos ei sadevesi riitä.
Luoja. Suomessa on talvi, katos ei riitä. Hevonen tarvitsee aina joskus eläinlääkäriä. Lanta pitää hävittää. Ja kun tästä lähtee eteenpäin, niin niitä yksitätisiä kuluja alkaa löytyä.
Lisäksi hevonen on laumaeläin. Yksin sillä on aika kurjaa. Vaikka pärjääkin, se ei ole lajityypillistä elämää.
Rahoitat ne polle-onlyfansilla...
Sano sille, että mitäs me hevosella kun meillä on jo sika ja lehmä.....röhröh tuo sitä kaljoo.
Jos ei itse harrasta hevosia niin kaikki miehet tietää että hevoshullu nainen on kuin pois lentävän euronkuva silmissä, puhumattakaan prioriteeteista muunkin elämän suhteen.
Jos on noin iso unelma, jättäisin miehen. Ei ole reilua muuten kummallekaan pitkässä juoksussa, joko toinen menettää rahansa tai toinen unelmansa.
Hyviä kommentteja. Tubesta katon (aluksi) kissavideoita. Joissain on myös hevonen, tallissa. Ottaa kissasta hampaillaan kiinni ja heittää sen. Emäntä sitten torumaan, et älä tee noin. Hevonen nostaa ylähuulen ja irvistää/nauraa - se on sitä hevostelua, hänen huumoriaan. :)
Niin mutta hevoset on ihkuja ja kaikilla muillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella vain on se perusoletus, että oma elämäntapa on automaattisesti perheen elämäntapa. Kun kaikki aika on mennyt talleilla ja niin riita tulee, jos joskus yrittää käytää aikaa omiin harrastuksiin. Kun eihän naisellakaan ole omia, vaan pelkästään yhteisiä - oli se sitten hevoset tai joku muu.
? Mä tuossa juuri kerroin, että tuntemani hevoselämäntapaa elävät naiset ovat usein ikisinkkuja. Eivät ole pakottaneet ketään siihen mukaan.
On naisia joille hevos- ja tallielämä on kuin ilma jota hengittää. Ei ole edes vaihtoehto olla ilman. Yksi mun ystävä piti hevosta koko opiskeluajankin, asui kämppiksen kanssa YKSIÖSSÄ (en ole varma, mikä kämppiksen motiivi oli) ja teki kahta työtä opintojen ohella. Siihen voi mies tulla mukaan jos tämän hyväksyy, muuten ei kannata.
x 2, nykylainsäädännön mukaan ei hevosta ei saa pitää yksin, sillä pitää olla lajitoveri.