Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan tietoinen stressin vaikutuksesta elimistöön?

Vierailija
25.08.2026 |

Kukaan tietoinen stressin vaikutuksesta elimistöön?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ChatGPT tai vastaava osaa auttaa tässä parhaiten. Paremmin kuin terveydenhuollon ammattilaiset, kun tuo ei oikein kuulu millekään erikoisalalle täydellisesti.

Tekoäly auttaa, kun osaa kertoa sille oikein ja tarkistaa monesta lähteestä. Voi osua oikeaan, mutta samankaltaisia oireita on niin monessa vaivassa

Oletko käyttänyt ko. palvelua lähiaikoina?

Vierailija
22/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen. Muiden puolesta en voi vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ChatGPT tai vastaava osaa auttaa tässä parhaiten. Paremmin kuin terveydenhuollon ammattilaiset, kun tuo ei oikein kuulu millekään erikoisalalle täydellisesti.

Tekoäly auttaa, kun osaa kertoa sille oikein ja tarkistaa monesta lähteestä. Voi osua oikeaan, mutta samankaltaisia oireita on niin monessa vaivassa

ChatGPT tai muuta tekoälyä? Kuinka niin?

Vierailija
24/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se geenilotto. Isä ei ollut koskaan saikulla, oman kertomansa mukaan. Äiti oli tietääkseni kerran: kaupan alalla töissä; töissä tullut kynsitikku, mikä sitten ilmeisesti tulehtunut (alkanut "sytkimään"). Mennyt lääkärille, saanut 5 päivää saikkua. Sanoi, et en minä saikkua olisi halunnut vaan että se sormi olisi terve.

Isään ei tuntunut tarttuvan edes normiflunssat; äitiin ja minuun taas? Melkein kun joku aivasti kadulla, niin eikö joku räkätauti iskenyt. ..... Mietin tuota. Ilmeisesti äidillä ja mulla joko huono vastustuskyky tai sitten murehdittiin liikaa asioita (se stressin vaikutus?).

Minä taas olen stressiherkkä ja ylivirittynyt, mutta muhun ei flunssat tartu. Olen tosin myös todella tarkka käsihygienian kanssa.

Vierailija
25/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun kotisiivouspalvelua.

Vierailija
26/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun kotisiivouspalvelua.

No mitä siitä tekoälystä sun pitäisi sitten tietää? Joka päivä tulee käytettyä pieni muotoisesti tiedon hakuun. Ei tosiaan hallitse elämää.

Vierailija
27/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonia elimistössä liikaa, elimistö hälytystilassa, tulehduksia kaikkialla, ruoka maittaa, liike ei, uni karkaa, mikä lisää kortisolitasoa ja nostaa verenpainetta.  Se on kehä, joka vahvistaa itseään. Ja kyllähän me tiedämme, mikä meitä naisia stressaa: miesten aiheuttama paske maailmassa ja tässä natsiintuneessa, ei-elinkelpoisessa maassa, jossa iäkkäät ja sairaat tinkii jo ruuistaan.

Oliko muuta?

Vierailija
28/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressihormonia elimistössä liikaa, elimistö hälytystilassa, tulehduksia kaikkialla, ruoka maittaa, liike ei, uni karkaa, mikä lisää kortisolitasoa ja nostaa verenpainetta.  Se on kehä, joka vahvistaa itseään. Ja kyllähän me tiedämme, mikä meitä naisia stressaa: miesten aiheuttama paske maailmassa ja tässä natsiintuneessa, ei-elinkelpoisessa maassa, jossa iäkkäät ja sairaat tinkii jo ruuistaan.

Oliko muuta?

Huolissaan saa olla, kun yöllä ei saa nukutuksi luonnollisesti. Unilääkkeitä ei syödä. Kortisoliarvot pielessä.

Vierailija
29/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mahdollista  oireilua ja vaikutusta . En jaksa eikä kroppa enää kestä huolta ja murhetta .

Vierailija
30/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, et isä teki työuransa liikenteen parissa. Stressasi siitä hommasta. Huomasin sen jo lapsena ja kuulin sitten jälkeenpäin, aika äskettäin. Silti häneen ei flunssat iskeneet; tai iski, muttei pahempaa, et ois tarvinnut mennä lääkärille.

Jotkut sanoo, et ei iske. Eivät sitten kerro, kuinka paljon liikkuvat, muiden ihmisten parissa. Jos vaan kotona oleilee, niin varmaan ei mikään tartu. Jos taas vaikka käyttää julkisia kulkuneuvoja, niin. Itse olin töissä koulussa (en ope vaan teknisellä puolella). Siellähän ne taudit jylläsi.

Asuin metsälähiössä, harrastin metsäkävelyä. Juuri kun mietin, et harvinainen talvi - ei yhtäkään flunssaa. Se metsän tuoksu / humus ko siihen auttoi? Sitten alkoikin tämä covid19.

Se metsän tuoksu/humus. Alussa se tuntui märänneen hajulta. Totuin siihen, sitten aah! tuttu tuoksu! :) .... Teoria siitä, et se nostaa vastustuskykyä. 

Vierailija
31/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen erittäin selvästi stressin vaikutuksen asiaan. Kun minulla on stressiä, saan kaikki mahdolliset flunssat, mitä lähipiirissä on liikkeellä. Kun en ole lainkaan stressaantunut, mikään ei tartu, vaikka koko muu perhe ja kaikki työkaverit olisi minkälaisessa räkätaudissa.

Vierailija
32/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tietoisia, paitsi jos on jotain älyllisiä haasteita.

Vierailija
33/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitasojen ollessa korkeat myös paraneminen flunssasta hidastuu kohdallani merkittävästi, myös usean kuukauden flunssakierre on koettu pariin otteeseen juuri silloin, kun on ollut elämäni stressaavimpia ajanjaksoja.

Vierailija
34/34 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat tietoisia, paitsi jos on jotain älyllisiä haasteita.

Tietoisia, mutta miten niitä oireita voi lievittää. Ei olekaan helppoa. Kehoa vaikeaa saada tasapainotilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi