Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan ei varoittanut minua Oulusta

Vierailija
24.08.2026 |

Miksi kukaan ei varoittanut minua Oulusta ja Oululaisista ja heidän sisäpiireilystään? Ei mitään moraalia eikä etiikkaa. Jotkut ihmiset vaan sanoi, että eivät ikinä asuisi Oulussa, mutta kukaan ei vaivautunut kertomaan että tiesi että kannattaa välttää. 

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muka tiedät heidän etiikastaan ja moraalistaan, jos et ole päässyt sisäpiiriin? Et mitään, trolli.

Paljonkin. Oulu on Suomen rasismipääkaupunki ja se liittyy lessuiluun.

Ja sen on jokainen uutisia seuraava huomannut.

Joo, totta on että lestadiolaiset kohtaa ehkä eniten (vai islam?) uskontoon kohdistuvaa rasismia Suomessa. 

Vierailija
122/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kiinnostakaan oulun natsipiirit ja hihhelirunkkupiirit.

Itse en ikinä muuttaisi tuonne bible beltille, jossa omia serkkuja naidaan. 

Oulu on paska kaupunni, kaikki paitsi ap tietää kun se ei lue.

Pimeä ja tuulimen perämeren persereikä. Ei tee hyvä asua noin pohjoisessa. Jos asuu, pitäisi ainakin asua mahdollisimman erillään muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muka tiedät heidän etiikastaan ja moraalistaan, jos et ole päässyt sisäpiiriin? Et mitään, trolli.

Joo, totta on että lestadiolaiset kohtaa ehkä eniten (vai islam?) uskontoon kohdistuvaa rasismia Suomessa. 

Onko joku ihme kun huomioi millaisia arkkihörhöjä ne on? Ovat itseriittoisessa oikeamielisyydessään itse niin rasistisia ja suvaitsemattomia, että turha valittaa jos vähän sanotaan takaisin.

Vierailija
124/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu no-no-square!

Vierailija
125/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ihme kun huomioi millaisia arkkihörhöjä ne on? Ovat itseriittoisessa oikeamielisyydessään itse niin rasistisia ja suvaitsemattomia, että turha valittaa jos vähän sanotaan takaisin.

Miten heidän rasistisuus ja suvaitsemattomuus näkyy? En tunne kuin pari, ja he ovat ihan tavallisia, jopa mukavia.

Vierailija
126/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, että tankkaa ja syö Tupoksessa ja aja ohi. Oulussa ei ole mitään. Ei edes vessoja, pitää kusta housuun. Ja ne sisäpiirit, ne ovat lestadiolaiset, kepulaiset ja arinalaiset. Arina määräsi, että katu pannaan poikki, niin se pantiin poikki. 

Vierailija
127/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaupunni

Vierailija
128/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on kansainvälinen  yliopistokaupunki.  Omat  lapseni  opiskelleet   siellä  ja asettuivat sinne asumaan, viihtyvät  todella hyvin. 

Suomen ensimmäinen  teknologiakaupunki  ja  yliopisto  on monipuolinen  ja erinomainen.

Vierailija
129/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on todella paljon pahoinvointia ja rikollisuutta. Siihen on selkeä syy. Oulu on todella kehittymätön kaupunki, joka ei ymmärrä ympäristön vaikutusta ihmisten hyvinvointiin. Missä ulkoilet hyvin viihtyen Kaukovainiolla, Välivainiolla, Puoliväli kankaalla, Kaijonharjussa, Kuivasjärvellä, Pateniemessä jne. Et missään. Ei siellä ole kauniita kauoungin olohuoneita Jonne mennä. Ei siellä ole monipuolisia harraste paikkoja eri lajien harrastajille joka kaupunginosassa. Montako julkista saunaa tai kylpylää Oulussa on? Oulu ei ymmärrä mitä hyvä elämä tarkoittaa ihmisille. Kaupunki ei ole ihmisiä varten ja lieve ilmiöt seuraa mukana. Epäviihtyisää kaikkialla. 

Vierailija
130/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kävelykatu ja  torinranta, joissa pystyy oleskelmaan, jos halua on.

Vierailija
131/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on paska kaupunni!

Vierailija
132/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on todella paljon pahoinvointia ja rikollisuutta. Siihen on selkeä syy. Oulu on todella kehittymätön kaupunki, joka ei ymmärrä ympäristön vaikutusta ihmisten hyvinvointiin. Missä ulkoilet hyvin viihtyen Kaukovainiolla, Välivainiolla, Puoliväli kankaalla, Kaijonharjussa, Kuivasjärvellä, Pateniemessä jne. Et missään. Ei siellä ole kauniita kauoungin olohuoneita Jonne mennä. Ei siellä ole monipuolisia harraste paikkoja eri lajien harrastajille joka kaupunginosassa. Montako julkista saunaa tai kylpylää Oulussa on? Oulu ei ymmärrä mitä hyvä elämä tarkoittaa ihmisille. Kaupunki ei ole ihmisiä varten ja lieve ilmiöt seuraa mukana. Epäviihtyisää kaikkialla. 

Kunnolla hoidettuja puistojahan Oulussa on vain Hupisaaret, muut ovat enemmän tai vähemmän risukkoisia rääseikköjä. Kaupunki on jätetty kehittämättä, ei ole ollut kiinnostusta. Keskusta on pieni ja epäviihtyisä kivierämaa. 

Vierailija
133/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaukana lestoista niin ei ole tuota ongelmaa

Ja aehlameista ja huumepiireistä niin ei tule muita ongelmia.

Vierailija
134/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kaupunni

Kaupunni ei ole Oulun murretta. Mutta kun se heppu oli niin helvetin päissään, että kirjoitti sähkölaitoksen korjaamon seinään "paska kaupunnj" tuli vahingossa 2 n-kirjainta ja j. 80-luvulta lähtien "Paska kaupunni" teksi on ilmestynyt Valkealinnan seinään, uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
135/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avojalakasen oululaisen, ei-lestadiolaisen, ei-kepulaisen näkökulmasta vaikuttaa, että tehän puhutte Oulusta kuin se olisi jokin maalainen ympäristökuntansa. 

Oulussahan juuri on vapaus olla oma itsensä.

Suurin osa oululaisista ei kuitenkaan ko. uskonliikkeeseen tai puolueeseen kuulu eikä meillä kaupunkilaisilla monilla ole tällaista vl-taustaakaan. 

En suin surmin lähtisi itsekään tuonne kepu/vl-pitäjiin. Ja en minä todennäköisesti saisi sieltä virkojakaan, pätevyydestä huolimatta. Tämän jokainen täällä tietää. 

En kaipaa sitä mielenmaisemaakaan, jossa se ikioma hikipitäjä on paras ja vastaava toinen hikipitäjä huonoin ja kylä kylältä nämä ihmiset vielä siellä pitää arvottaa, esivanhempia myöten.

Minun kokemukseni Oulusta koko pitkähkön elämäni ajalta on, että jokainen saa olla sitä mitä on. Normaaleilla työpaikoilla fiksut ihmiset tulevat kyllä aina toimeen. 

Jos haluaa pikkuiseen sisäpiiriin ja ikiomaan yhteisöön, pitää muuttaa maalle ja elää siellä se 50 vuotta tai mieluummin se muutama sukupolvi.

Oulu on suurehko moderni kaupunki (Suomen mittakaavassa) eikä se kuten mikään muukaan ei ole paratiisi eikä helvetti. Se vain on. Ei ole tarpeen puolustella mutta ei myöskään parjata. Oulussa moni, moni asia on aivan eri tavalla mahdollista kuin muualla melko suurellakin etäisyydellä meistä.

Oma käytös ja persoona on avainasemassa siinä, miten yhtään missään yhteisössä tulee toimeen. Ei mihinkään yhteisöön voi kuvitellaan pääsevänsä mukaan vain osoitteen perusteella. Ei se ikinä mene ihan niin, missään, olipa paikan poliittinen ja uskonnollinen ilmapiiri mikä tahansa.

Yhteisö syntyy ajasta ja sitoutumisesta, yhteisistä muistoista. Ei kukaan voi tulla ulkopuolelta uutena ja alkaa vaatia ja ottaa antamatta itse. Ja sen erilaisen ihmisen pitää myös itse olla valmus kunnioittamaan ja sietämään toisten erilaisuutta.

Kaupungeissa, joissa muuttoliike on suurta, ylipäätään toimivat pienyhteisöt ovat hyvin ohkainen käsite ja lähtökohtaisesti se on muuttajalta aika ylimitoitettu vaatimus mille tahansa paikkakunnalle.

En itse koe tarpeelliseksi olla osana jotakin muita yhteisöjä kuin niitä, jotka minulla elämäni osana luontojaankin ovat. Oululaisuus ei ole lainkaan sellainen The Juttu minulle. Ei sen tarvitsekaan sinänsä yhdistää minua keneenkään. 

Minulle kun on aidosti ihan sama, mistä kukin on tullut. Minusta tuollainen nurkkakuntaisuus ja sellaisen haikailu on juuri sellaista ankeaa ja tunkkaista maailmankatsomusta, josta te Oulua kritisoitte. 

Vierailija
136/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei muuta ole nähnyt, kokenut ja elänyt, voi pitää Oulua ihan ok paikkana. Mutta kun on elänyt, näkee asian täysin toisin, eikä se ole positiivisessa mielessä. 

Vierailija
137/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei muuta ole nähnyt, kokenut ja elänyt, voi pitää Oulua ihan ok paikkana. Mutta kun on elänyt, näkee asian täysin toisin, eikä se ole positiivisessa mielessä. 

Niin, tai jos ja kun tulee jostain pikkupaikkakunnalta Oulun Seudulta, Etelä-Lapista, tai Kainuusta. Siellä on jo tottunut tietynlaiseen nurkkakuntaisuuteen ja negatiivisuuteen. Oulu vaikuttaa silloin isolta ja kiinnostavalta. 

Vierailija
138/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on paska kaupunni niin ei tuu liikaa turismia ja ulkomaalaisia. Ollaan ylpeästi tylyjä ja töykeitä oululaisia.

Vierailija
139/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksenne että Juha Sipilähän ei siis ole vanhoillislestadiolainen vaan kuuluu Rauhan Sana -liikkeeseen, joka on lestadiolaisuuden piiristä lähtöisin kuulemma. 

Mutta itse ex lestana ja lapsuuteni Oulussa lestadiolaisena viettänyt, en ole tuosta liikkeestä ikinä kuullut eikä kukaan muukaan tuntemani lesta. Joten ei ole mitenkään toistensa menoissa mukana tai tekemisissä.

Väitän silti että Oulussa ollaan paljon avoimempia kuin esim Savossa. Toki jokaisen kokemus on heidän oma. Minun kokemukseni on tämä. 

Vierailija
140/145 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, kuinka Oulu on ainoa kaupunki jossa mua ei ole syrjitty etnisesti. Yle ja Hesari uutisoi Oulusta vaan kun jotain ikävää tapahtuu. Ei ihme, että mielikuvat on ihan madmax- tasoa mitä meininkiin tulee. Todellisuudessa kulttuuripääkaupunkivuosi on tuonut kunnon kasvojenkohotuksen. Ihmiset on iloisia ja matkailijamäärät kasvussa. Kohta aukeaa uusi museokeskittymä ja ravintoloita avataan kivaan tahtiin. Nallikarikin on kehittynyt huimasti ja kohta kylpyläkin on taas avoinna. Hyvältä näyttää asiat Oulussa!