Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on vastuuttomampi, lapseton uratykki vai perheellinen työtön?

Vierailija
24.08.2026 |

Jos siis verrataan ihmistä joka omistautui työelämälle mutta ei halua lapsia, ja ihmistä joks huolehtii lapsistaan kotona mutta ei ole juurikaan viihtynyt töissä.

Onko siis vain työ =vastuullisuus? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota ole määritelty, Se on mielipide kysymys. Mutta minkä tähden? Mitä sinä saat siitä että mietit tuollasta? Ihmisarvo ei ole kiinni titteleistä ja määritteistä.

Vierailija
22/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesvastuutonta on hankkia omia lapsia tälle pahasti ylikansoitetulle maapallolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuttomampi ketä kohtaan?

Vierailija
24/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lapseton uratykki.

Olen kasvattanut, hoitanut ja elättänyt epävirallisesti psyykkisesti sairaan siskoni lapset aikuisuuteen asti ja tuen näitä aikuistuneita lapsia edelleen joka tavalla. 

Olen hoitanut toisen vanhemman hautaan asti ja hoidan (asun hänen kanssaan) nykyään toista iäkästä vanhempaani. Kaikki tämä  on tehty samalla, kun olen edennyt urallani ja jatkokouluttautunut.

Ja minä olen vastuuton? 

Vierailija
25/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasussahan näkee miten vastuullisia jotkut perheelliset on. Pelkkä lapsen saaminen ei kerro ihmisen vastuullisuudesta mitään.

Vierailija
26/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta on vain jos ei tule (omien toimiensa takia) toimeen itsenäisesti, vaan vaatii muiden avaavan kukkaroaan.

Mitä tämä vaatiminen tarkalleen ottaen käsittää? 

Työtön hakee työttömyyskorvausta (ja ehkä lisäksi muita tukia), koska hänellä on siihen Suomen lain suoma oikeus. Sinä tai minä ei päätetä, mikä on hänen perusteensa olla työtön, eikä se sitä paitsi edes vaikuta hänen oikeuksiinsa korvauksiin. 

Vierailija
27/40 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasussahan näkee miten vastuullisia jotkut perheelliset on. Pelkkä lapsen saaminen ei kerro ihmisen vastuullisuudesta mitään.

Vanha sanontahan on että moni haluaa vauvan mutta harva haluaa olla vanhempi.

Vierailija
28/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanontahan on että moni haluaa vauvan mutta harva haluaa olla vanhempi.

Minä en halua vauvaa enkä halua olla vanhempi, ajatuskin karmii.

Vierailija
29/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä onkin vastuullista keskittyä yhteen asiaan.

Vierailija
30/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat kelaloissaatanoita eli ei ihmisiä. Painukoott hiiteen Suomesta nämä elukat kun eivät kuulu alkuperäiseen luontoon. Työttömät tuhosivat kansantalouden laiskottelemalla ja se pitää kostaan näille kovimman kautta.

Vierailija
31/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään. Jos on ikänsä lapseton tahalleen niin onhan se vähän vastuutonta että ei tuo lisää veronmaksajia ja uutta elämää.Vsdtuuttomuus väärä sana. Ehkä itsekästä mukavuudenhalua? 

Työtön perheellinen voi tarkoittaa monenlaista. Onko ollut aina työtön? Monta lasta? Tuskin lapset kuitenkaan tulee työttömiksi?  Ei niin vastuutonta siis. 

Vastuuttomuus vanhemmuudessa liittyy kyllä vahvasti  siihen vanhemman omaan käytökseen ja tekemisiin. 

Ei kenelläkään ole mitään mystistä vastuuta "tuoda lisää veronmaksajia ja uutta elämää". 

Samaa mieltä! 
Ei ole vielä tänne Suomeen asti levinnyt tieto siitä, että maapallolla on LIIKAA IHMISIÄ eikä liian vähän. Ymmärrän jokaista vapaaehtoisesti lapsetonta, joka maksaa hurjia veroja (verrattuna perheelliseen työttömään) ja nauttii lapsettomasta elämästään. 

Vierailija
32/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisen pitäisi itse kustantaa lapsensa ja elämänsä. Se uratykki kustantaa itse oman elämänsä. 

Vierailija
33/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, joka ei halua lapsia olisi vastuuton? Tai perheellinen, joka on väliaikaisesti työtön, mutta tekee parhaansa saadakseen töitä?

Entä jos perheellinen ei edes halua töihin? 

Sitä vaihtoehtoa perheellisellä ei ole, ellei ole sattunut perimään riittävästi tai voi elää sijoituksilla tms.

Perheellisellä on vastuu muistakin ja heille on taattava riittävä elintaso.

Vierailija
34/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliselle työttömyys on harvoin valinta.

Vierailija
35/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuton tässä nyt on toisten ihmisten ja ihmisryhmien maalittaja ja aivan turhaan vastakkain pelaaja. Eli ap.

...Ja mikä on tuokin "ei ole viihtynyt töissä"... pliis...

Vierailija
36/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheelliselle työttömyys on harvoin valinta.

Aika hulppeasti saa toinen puolisoista tienata, jos toisen työkykyisen vanhemman on vapaehtoisesti varaa jäädä kotiin hoitamaan pidemmän aikaa lapsia. No toki silloin ei olla työttömänä työnhakijanakaan. 

Vierailija
37/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan vastuullista olla hankkimatta lapsia, jos ymmärtää, ettei ole kutsumusta eikä halua vanhemmuuteen.

Vierailija
38/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympäisee tämä vastakkainasettelu. Jokaisella on omat ja varmaan juuri itselleen hyvin perustellut syynsä olla "lapsellinen" tai lapseton.

Vierailija
39/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäynti ja yrittäminen on jo sinänsä merkki ahneudesta ja materialismista, ei todellakaan mistään vastuullisuudesta. Tuet kyllä riittää ihan hyvin elämiseen Suomessa.

No ei varmaan ole monillakaan, vaan työttömyyskorvauksella joutuu tinkimään paljonkin kulutuksesta ja joskus perustarpeistakin. Sitä paitsi yhteiskunta ei toimisi lainkaan eikä palveluja tai sosiaaliturvaa olisi, jos merkittävä osuus ihmisistä ei kävisi töissä.

Vierailija
40/40 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellinen uratykki. Perhe jää aina toiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi