Siis millainen sen työkkärisivujen profiilin pitää olla, joka muokattuna 1.9??
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
EI ole pakollinen. Seurauksia sen tekemättä jättämisestä ei ole.
Miksi teidän pitää aina yrittää luistaa jostakin? Tuon tekemisellähän voi kuitata yhden haun.
sellainen missä juurta jaksaen kerrot mitä osaat. tyyliin 90-luvulla kävin työväenopiston makramee-kurssilla, joten asiantuntemusta löytyypi.
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli lomake, joka piti täyttää. Käytännössä kuin cv. Järjestelmä sitten tarjosi nimikkeitä, joihin profiililla voisi sopia.
Ei mikään vaikea tai kummoinenkaan juttu, eri asia onko siitä mitään hyötyä (en usko).
Pitääkö olla tarkat päivämäärät työsuhteista? En löytänyt kaikkia työtodistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on niin vaikiaa täyttää nettiin lomakkeita?
työttömille on, muutenhan he olisivat jo töissä
Mulla on jo oman alan rekrysivuilla vastaava profiili. Ollut jo 10 vuotta ja säännöllisesti olen päivittänyt. Sieltä oman alani työnantajat hakevat esim. viransijaiset. Olen saanut monta sijaisuutta tuota kautta. Työkokemusta ko. alalta 12 vuotta.
Ei mun potentiaaliset työnantajat lue mitään te-toimiston sivuja. Toki voin tehdä muitakin töitä, niistä ei tosin mitään kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuprofiili pitää olla tehtynä silloin jos se on mainittuna työnhakusuunnitelmassa. Sitä mainintaa aletaan laittamaan suunnitelmiin 1.9 alkaen. Tämän kertoi oma-aloitteisesti henkilö joka päivitti oman suunnitelmani.
Koska tuo tapahtui tässä ennen 1.9 niin työnhakuprofiilin tekoa ei laitettu uuteenkaan suunnitelmaan. Seuraavaan suunnitelmaani se sitten laitetaan jos semmoiselle on aikanaan tarvetta. Saisin toki tehdä profiilin jo nyt jos haluan mutta pakollista se ei minulle vielä ole.
Tämä oli oma kokemukseni aiheesta elokuussa 2026 kaupungissa x. Jossain muualla voi olla eri käytäntö.
Näin se on kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää aina yrittää luistaa jostakin? Tuon tekemisellähän voi kuitata yhden haun.
Ei voi.
Sanot vaan ettet pysty tietoturvallisesti vahvasti tunnistautumaan, niin virkailija täyttää ite.
Se tehdään sitten kun käsketään, ei tarvitse ennemmin
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaan alastonkuvaa. Ei muuta.
No jos se työpaikka sillä viimeinkin irtoaisi, kun hakemuksen oheen laittaisi alastonkuvan itsestään tai kuvan perseestään, siitä parhaasta kuvakulmasta. Perseen kuvalla saa todennäköisesti työpaikan paremmin kuin CV:llä. Ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Se tehdään sitten kun käsketään, ei tarvitse ennemmin
Toivottavasti tajusitte olla rekisteröitymättä suomi.fi pompotteluchättibotin asiakkaaksi.
Mulla ei ole koskaan ollut mitenkään vaikeaa tehdä hakemuksia. Usein kutsutaan haastatteluun ja tulee ohjeet ennakkotehtää varten varten. Hyvät suosittelijat löytyy, jne. Ongelma on vain oman alan työpaikkojen pieni määrä.
Sellaisiin töihin, joista ei ole mitään kokemusta, ei oteta. Toki voin huumorimielessä hakea niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole luistamisesta vaan siitä että kyseisen cv:n tekemättä jättämisestä ei ole seuraamuksia. Toinen asia on sellainen etten ole koskaan kuullut työnantajan ottaneen yhteyttä työnhakijaan sen jälkeen kun hän on selaillut työkkärin sivuja. En ole koskaan edes kuullut työnantajasta joka selailee työkkärin sivuja muutoin kuin jättääkseen ilmoituksen avoimesta työpaikasta.
työmarkkinatorin valikosta kun painaa sen kuvakkeen jossa se työhakuprofiili tms. ja sit piti laittaa otsikko, jolla hakee ,sitten oli lyhyt lomake tyylinen aukko työkokemukselle ja sit tallenna painike. erikseen on esille laitto painike ,eli voi vielä korjata tekstiä.lomake tyylinen täyttö vahän kela lomake tyylinen.
ajattelin laittaa lyhyen kuvauksen, mistä paikkakunnalta haen töitä ja minkä tyylistä.kuvaksi on suunnitellut jotain luonto tai metsäkuvaa. oon ite aloitellut jo ja sit mietin laittaa kun ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei vahdata, jos ei tee itse työkkäri tekee sen minimitiedoilla.
Noinhan tuo taisi lukea Kelan sivuilla eli ihan turha ottaa tuosta stressiä.
jos todistus hukkunut niin sitten vaan 1.1.2005 tms päivämäärät keksittävä itse.koulun muistaa varmaan nimeltä.muutoissa hukkuu joskus paperit. oppilaitoksista voi kysyä varmaan vanhaa todistusta ja jos oot töissä nyt vaikka osa aikasena voit pyytää väliaikaisen todistuksen työnhakuun. ollessaan töissä voi pyytää väliaikaisen todistuksen esim.lomautuksen takia. oon joskus itse pyytänyt ja saanut väliaikainen todistuksen. siinä on vaan alkupäivä ei tainnut olla loppupäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole luistamisesta vaan siitä että kyseisen cv:n tekemättä jättämisestä ei ole seuraamuksia. Toinen asia on sellainen etten ole koskaan kuullut työnantajan ottaneen yhteyttä työnhakijaan sen jälkeen kun hän on selaillut työkkärin sivuja. En ole koskaan edes kuullut työnantajasta joka selailee työkkärin sivuja muutoin kuin jättääkseen ilmoituksen avoimesta työpaikasta.
Ainut työnantaja, joka siellå on niin valtion virasto ja niiden naisia ahdistelevat setämiehet. Ehkä yksi puhelinmyyntifirma.
Tein hyvin lyhytsanaisen. En kirjoittanut tietoja työpaikoista tai opiskelumestoista.
Siel on kullö selkeät ohjeet.