Siis millainen sen työkkärisivujen profiilin pitää olla, joka muokattuna 1.9??
Kommentit (38)
Siellä oli lomake, joka piti täyttää. Käytännössä kuin cv. Järjestelmä sitten tarjosi nimikkeitä, joihin profiililla voisi sopia.
Ei mikään vaikea tai kummoinenkaan juttu, eri asia onko siitä mitään hyötyä (en usko).
Copy-pastella 5 minuttia ja lähetä.
Kopsaat vaan sun linkkari profiilin sinne
Päättäjät ei tiedä vielä ittekkään.
Kertovat sen 1.9 ja ihmettelee kun sivut kaatuu.
Heippa VAAN yKsityisyyden suoja ja GPRS.
aika kakkanen juttu tällainen miksei kukaan ole vielä valittanut tietosuojavaltuutetulle.624
Mulle oli työkkärintäti jo tehnyt osan. Aika outoa kyllä.
EI ole pakollinen. Seurauksia sen tekemättä jättämisestä ei ole.
Tei tekoälyllä ne jutut. Kesti 20 minuuttia.
Kerrot yleisluontoisesti millaista työtä etsit, millaisista töistä on kokemusta ja jotain koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Heippa VAAN yKsityisyyden suoja ja GPRS.
Eihän sitä näe kuin rekisteröityneet työnantajat eikä siellä ole nimiä näkyvissä, ei hetuja jne. Toki sun työhistoriasta voi päätellä, että olet se Laura, joka oli meillä töissä 21 vrk ajan ja lähti sitten pois vedoten koeaikaan, meni töihin kilpailijalle ja lempattiin sieltä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli työkkärintäti jo tehnyt osan. Aika outoa kyllä.
Ei se täti sitä tehnyt,järjestelmä otti viranomaispuolelta tiedot valmiiksi, oletus kun on, että tietosi viranomaiselle ovat totta.
Vierailija kirjoitti:
aika kakkanen juttu tällainen miksei kukaan ole vielä valittanut tietosuojavaltuutetulle.624
Mistä pitäisi valittaa?
Kun haet töitä, niin laitatko pelkän tyhjän tiedoston vedoten ykstyisyydensuojaan?
Vierailija kirjoitti:
EI ole pakollinen. Seurauksia sen tekemättä jättämisestä ei ole.
Eikö se ole niin että jos te -toimisto ei ota yhteyttä, velvollisuutta ei silloin ole. Työttömissähän on paljon sellaisia joiden nettitaidot ovat ihan olemattomat.
Miksi joillekin on niin vaikiaa täyttää nettiin lomakkeita?
Työnhakuprofiili pitää olla tehtynä silloin jos se on mainittuna työnhakusuunnitelmassa. Sitä mainintaa aletaan laittamaan suunnitelmiin 1.9 alkaen. Tämän kertoi oma-aloitteisesti henkilö joka päivitti oman suunnitelmani.
Koska tuo tapahtui tässä ennen 1.9 niin työnhakuprofiilin tekoa ei laitettu uuteenkaan suunnitelmaan. Seuraavaan suunnitelmaani se sitten laitetaan jos semmoiselle on aikanaan tarvetta. Saisin toki tehdä profiilin jo nyt jos haluan mutta pakollista se ei minulle vielä ole.
Tämä oli oma kokemukseni aiheesta elokuussa 2026 kaupungissa x. Jossain muualla voi olla eri käytäntö.
Ei vahdata, jos ei tee itse työkkäri tekee sen minimitiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Teen arvauksen: taas kerran lueteltava kaikki työsuhteet kestoineen ja tehtävineen, koulutukset ja kaikki muutkin. Joka paikkaan samat tarinat, työttömän aika ja vaiva eivät ketään kiinnosta! Turhaa hommaa teetetään ja vaaditaan. Perhana!
No mitäpä sitä työttömällä on muuta paitsi aikaa.
Teen arvauksen: taas kerran lueteltava kaikki työsuhteet kestoineen ja tehtävineen, koulutukset ja kaikki muutkin. Joka paikkaan samat tarinat, työttömän aika ja vaiva eivät ketään kiinnosta! Turhaa hommaa teetetään ja vaaditaan. Perhana!